Säälittää kerrostalon pihalla grillaavat!
Tulin juuri iltalenkiltä ja läheisen kerrostalon pihalla oli taas perhe grilliruokia valmistamassa. Onko se nyt niin kivaa kymmenien silmäparien edessä grillata ja syödä, tuo piha on kolmen kerrostalon yhteinen ja jokaisesta talosta parvekkeet on pihaan ja grillipaikkaan päin. Ei mitään yksityisyyttä yms. Lisäksi ohimenevältä tieltä näkee myös pihalle. On se vaan niin erilaista grillata omalla pihalla, ei kukaan näe mitä syöt ja mitä teet. Itse asun siis omakotitalossa.
Kommentit (39)
Minäkin asun omakotitalossa, mutta en ikinä lähde iltalenkille kerrostaloaluille koska siellä kuitenkin näkisi ja kuulisi jotain vastaavaa slummimeininkiä ja junttisuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri iltalenkiltä ja läheisen kerrostalon pihalla oli taas perhe grilliruokia valmistamassa. Onko se nyt niin kivaa kymmenien silmäparien edessä grillata ja syödä, tuo piha on kolmen kerrostalon yhteinen ja jokaisesta talosta parvekkeet on pihaan ja grillipaikkaan päin. Ei mitään yksityisyyttä yms. Lisäksi ohimenevältä tieltä näkee myös pihalle. On se vaan niin erilaista grillata omalla pihalla, ei kukaan näe mitä syöt ja mitä teet. Itse asun siis omakotitalossa.
Mä ilmeisesti olen todella säälittävä sun mielestä mutta kaipaan kerrostaloasumista ja odotan sitä päivää kun pääsen taas helpomman asumisen pariin. Asun nyt 300m2 ok-talossa, pihassa mm. grillikota ja muut härpäkkeet, mutta kaipaan silti kerrostaloon. Joten mua ei ainakaan kannata sääliä jos joskus näet minut kerrostalon pihassa grillaamassa. Kun viimeinenkin lapsi on koulunsa käynyt niin meidän talo lähtee myyntiin!
No,napalmi on oiva grillausalusta sellaisille jotka eivät puhetta ymmärrä. Paikat tulevat kuumiksi, tajuaa ettei miehillekkään huudella.
Mua säälittää ap ja kaltaisensa. Aika tyhjä elämä tuntuu olevan siellä Unelmatalossa.
Musta on ihanaa grillata niin että siihen tulee naapureitakin grillaileen. Nyyttärit syntyy ihan itsestään ja lapset leikkii keskenään odotellessa. Omakotitalossa grillaaminen oli tylsää yksinään seisoskelua.
Asuuko ap Nummelassa? Kuvailit juuri minun kerrostaloalueeni. Kolmikerroksinen, grillikatoksen vieressä on näkymä tielle.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko ap Nummelassa? Kuvailit juuri minun kerrostaloalueeni. Kolmikerroksinen, grillikatoksen vieressä on näkymä tielle.
*ei siis grillikatoksen vaan sen grillausalueen.
Provosta on yleensä kysymys silloin, kun otsikosta löytyy joku näistä:
Naurattaa, säälittää, huvittaa, muka, oman varakkuuden esittelyä, jonkun koulutustaustan halveeraamista, oman koulutustaustan esittely, viittaus feminismiin, työttömien haukkumista, lihavien haukkumista.
Ei siinä muuten mitään, mutta en jaksaisi roudata puolta jääkaappia tyhjäksi sinne grillipaikalle.
Makkarat nyt ok. Nytkin odottamassa lammasta marinoituja, erilaisia salaatteja (3 eri), herkkusieniä yms. perusgrillattavaa. Siihen päälle salaattikastikkeet ja lisut, jotka valmistan uunissa. Ihme juoksemista tulisi kerrostalossa ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Provosta on yleensä kysymys silloin, kun otsikosta löytyy joku näistä:
Naurattaa, säälittää, huvittaa, muka, oman varakkuuden esittelyä, jonkun koulutustaustan halveeraamista, oman koulutustaustan esittely, viittaus feminismiin, työttömien haukkumista, lihavien haukkumista.
Porvoostahan tämä oli, mutta vastasin silti niin, että jos asuisin kerrostalossa, niin ..
Sinkkumies
Niin ja kesällä myös juustojen ohella pitää maistella sillejä. Sinne saa ottaa armeijan patteriston mukaan, jos meinaa pihalla grillata, eikä se ole oma piha.. ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmeisesti olen todella säälittävä sun mielestä mutta kaipaan kerrostaloasumista ja odotan sitä päivää kun pääsen taas helpomman asumisen pariin. Asun nyt 300m2 ok-talossa, pihassa mm. grillikota ja muut härpäkkeet, mutta kaipaan silti kerrostaloon. Joten mua ei ainakaan kannata sääliä jos joskus näet minut kerrostalon pihassa grillaamassa. Kun viimeinenkin lapsi on koulunsa käynyt niin meidän talo lähtee myyntiin!
Mä en ymmärrä valittajia, jotka valittavat töitä omakotitalossa. Kerrostalossahan ne maksetaan vuokrassa/vastikkeessa ne palvelut. Voithan sinä omakotitaloon ostaa niin paljon palvelua, kuin sielu sietää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä muuten mitään, mutta en jaksaisi roudata puolta jääkaappia tyhjäksi sinne grillipaikalle.
Makkarat nyt ok. Nytkin odottamassa lammasta marinoituja, erilaisia salaatteja (3 eri), herkkusieniä yms. perusgrillattavaa. Siihen päälle salaattikastikkeet ja lisut, jotka valmistan uunissa. Ihme juoksemista tulisi kerrostalossa ..
Sinkkumies
No mikä tuossaki nyt on. Kyllä sitä voi vähän nähdä vaivaa kun on kivaa yhteistä tekemistä. Kyllä mä roudaan piknik-tarvikkeita paljon kauemmaksikin, saareenkin vaikka soutamalla jos on hyvä tilaisuus.
Postilta voi tilata nurmikon leikkuun ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No mikä tuossaki nyt on. Kyllä sitä voi vähän nähdä vaivaa kun on kivaa yhteistä tekemistä. Kyllä mä roudaan piknik-tarvikkeita paljon kauemmaksikin, saareenkin vaikka soutamalla jos on hyvä tilaisuus.
No juu. Muutaman kerran kesässä tietenkin.Tykkään vaan laittaa ruokaa vähintään jokatoinen ilta, että varmaan kasvais ennenpitkää sarvet päähän, jos niitä pitäisi roudata pitkin rappuja niitä ruokia. Sitten siinä käy se efekti, kuin saaressakin, että ainiin se ja se unohtui.. kipaisenpa hakemaan. Ainiin se ja se pitäisikin laittaa uuniin .. käynpä taas juoksemassa sitä ja tätä.
Muuten taas mielikuva on aika kaupunkiromanttinen grillailla kerrostalon pihalla.
Sinkkumies
Mene Kumpulaan katsomaan kun yhteisöllinen talonyhtiö grillaa yhdessä pihalla ja tule sitten kertomaan vieläkö sinua säälittää.
Vierailija kirjoitti:
meidän kerrostalon pihalla ei voi edes grillata mutta menen kesällä perikunnan omistamaan taloon grillaamaan järvenrannalle. Välillä pulahdan uimaan rantasaunasta. Voi sitä ihanuutta. Lähinaapurit tarpeeksi kaukana.
Mutta sullapa ei olekaan maailman ihanimpoa naapureita joiden kanssa vuoronperään huudellaan samoille tulille ja istutaan ja nauretaan yömyöhään. Tässä taloyhtiössä "naapurin lapset on omia" hoidetaan siinä ohessa. Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja en ole katunut sekuntiakaan. Se on myös aika kiva kun ei tarvitse itse kolata lumia pihalta, tyhjentää kouruja, tilata jätevesityhjennystä, tilata roskapönttöjen tyhjennystä, haravoida, puunata, kitkeä, maalata jne.