Menisitkö hoitamaan kaverisi lemmikkiä kahdeksi viikoksi?
Siis toiselle paikkakunnalle niin, että majoittuisit sen kaverisi luo kahdeksi viikoksi? Miksi menisit, miksi et menisi?
Kaverini kysyi hoitamaan frettiään kesällä kahdeksi viikoksi, hän olisi lähdössä johonkin reissuun. Kysyi minua, koska olen aiemminkin hoitanut tätä eläintä (lyhyempiä aikoja tosin) ja olen työtön, niin minulla olisi aikaa.
En vaan lupautunut. Ensinnäkin minusta kaksi viikkoa vastuussa toisen lemmikistä on aika pitkä aika ja toisekseen, vaikka olenkin työtön, on minulla silti omiakin suunnitelmia ilman että nökötän yksin vieraassa pienessä kaupungissa. Lisäksi työttömänä joutuu kyttäämään esimerkiksi niitä työkkärin työhönosoituksia ja tuurillani just tuona aikana postiluukusta tipahtaisi joku kiireellinen pakkohakuosoitus.
Kaverini kysyi tätä jo muutamia viikkoja sitten ja taisi ottaa nokkiinsa kun kieltäydyin. Samalla paikkakunnalla kaverini kanssa asuu hänen muita kavereitaan, eikö joku niistä voi hoitaa eläintä tai vaikka vuorotellen kotoaan käsin?
Kommentit (14)
En menis noin pitkäks aikaa. Enkä ainakaan noin outoo otusta:) Voisin viikon hoitaa kissaa, lintua tai koiraa.
Jos ei olis muuta tekemistä ja sais jonkunlaisen korvauksen niin voisin mennäkin.
Voisin mennä ja olen kerran hoitanut pupuaa toista viikkoa omistajan asunnossa. Ei minulla muutakaan kummempaa tekemistä ollut, joten ihan hyvin se kävi. En muista enää, mitä sain palkaksi.
Ap.n ei toki tarvitse mennä, vaikka minä voisin mennäkin.
En menisi ja loukkaantuisin iäksi, että kehtasi pyytää ja käyttää minua hyväksi. Pistäisin heti välit poikki, koska pitäishän sen tajuta, että mulla on muutakin tekemistä työttömänä, kuin hoitaa jonku elukkaa.
Mikset ota sitä eläintä luoksesi? Vieraaseen kaupunkiin en kyllä lähtisi, mutta jos samassa kaupungissa on, niin tottakai.
No en menisi. Hoidan mieluummin lapsiani. Olen myös työtön elikkäs jos hän antaisi mulle virallisen työpaikan kohtuullisella korvauksella kahdeksi viikoksi (eikä siellä tarttis yöpyä) niin sitten kyllä.
Kuka huolii fretin asuntoonsa? Nehän on kauheita tuholaisia:)
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota sitä eläintä luoksesi? Vieraaseen kaupunkiin en kyllä lähtisi, mutta jos samassa kaupungissa on, niin tottakai.
En menisi kenenkään kotiin mutta omaan kotiini voisin ottaa hoitoon koiran tai kissan tuoksi aikaa. :) Noin erikoista eläintä en haluaisi kahta viikkoa hoitaa.
Tämä eläin on ollutkin luonani hoidossa pari kertaa kun asuntoni oli kaverini matkareitin varrella, nyt ilmeisesti olisi hankalampaa tuoda eläin tänne.
Niin ja ap jatkaa vielä edellistä viestiään, kahta viikkoa en kyllä frettiä pitäisi luonani, vaikka muutamia päiviä on ollutkin. Sekin aika oli jo sellaista vahtimista, milloin sai pyydystää mistäkin kaapista. :D Ja se jätöksien siivoaminen ihan jatkuvasti alkoi ottaa pattiin jo muutamassa päivässä. Pommi siellä, pommi tuolla ja ohops, yhen päälle astuinkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Siis toiselle paikkakunnalle niin, että majoittuisit sen kaverisi luo kahdeksi viikoksi? Miksi menisit, miksi et menisi?
Kaverini kysyi hoitamaan frettiään kesällä kahdeksi viikoksi, hän olisi lähdössä johonkin reissuun. Kysyi minua, koska olen aiemminkin hoitanut tätä eläintä (lyhyempiä aikoja tosin) ja olen työtön, niin minulla olisi aikaa.
En vaan lupautunut. Ensinnäkin minusta kaksi viikkoa vastuussa toisen lemmikistä on aika pitkä aika ja toisekseen, vaikka olenkin työtön, on minulla silti omiakin suunnitelmia ilman että nökötän yksin vieraassa pienessä kaupungissa. Lisäksi työttömänä joutuu kyttäämään esimerkiksi niitä työkkärin työhönosoituksia ja tuurillani just tuona aikana postiluukusta tipahtaisi joku kiireellinen pakkohakuosoitus.
Kaverini kysyi tätä jo muutamia viikkoja sitten ja taisi ottaa nokkiinsa kun kieltäydyin. Samalla paikkakunnalla kaverini kanssa asuu hänen muita kavereitaan, eikö joku niistä voi hoitaa eläintä tai vaikka vuorotellen kotoaan käsin?
Riippuu mihin tilanteeseen tuo mulle osuisi. Jos mulla olisi vapaata eikä parempaakaan tekemistä voisin suostuakin. Maisemanvaihdos voisi olla kivakin asia ja tuon voisi ottaa kotimaanmatkailuna jopa.
Jos taas olisi töitä tai mulla olisi jotain muita suunnitelmia, niin en suistuisi.
Saattaisin myös ehdottaa, että voin hoitaa vaikka yhden viikon, jos se yksi viikko mulle käy, mutten sitten sitä toista.
Riippuu tilanteesta, mutta luultavasti en lähtisi. Riippuu vähän myös paikkakunnasta mihin pitäisi mennä. Jos ei olisi suunnitelmia ja osaisin varmasti sitä eläintä hoitaa niin sitten ehkä. Ehkä.
Oon ollut talo- ja lemmikkivahtina samalla paikkakunnalla kaksi viikkoa, sen tein ihan mielellään varsinkin kun asuin silloin vielä kotona.