Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä tai läheisillä on oireillut tulehtunut umpilisäke?

Vierailija
29.05.2016 |

Epäilen itselläni tulehtunutta umpilisäkkettä mutta crp on normaali vaikka leukkarit hieman kohollaan kuumetta on ja pahiinvointia sekä polttelua navan kohdalla ja sellaista kovaa vihlovaa kipua aaltoina oikeassa ala vatsassa mutta päivystyksessä lääkäri ei halunnut ottaa ultraa koska verikokeet normaalit tätä on nyt jatkunut kolme päivää mitä luulette voisko silti olla umppari vaikkei tulehdus arvot oo nousseet? Miten teillä on oireillut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarella oli äsken. Vatsa oli kipeä pari päivää, lievää pahoinvointia ja kuumetta oli parhaillaan melkein 39 astetta. Crp oli reilusti yli sadan.

Vierailija
2/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuume ollut 38,7-38,9 myös särkylääkkeestä laskee sinne 37-37,4 ja aamu lämpö on tuot a samaa 37 luokkaa mutta crp alle 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuonna 2013. Sattui alavatsaan aina liikkuessa, esim. vaihdoin asentoa maatessa tai kun käveli. Paikallaan ollessa ei kauheasti sattunut.

Kipu kesti 2 päivää kunnes menin lääkäriin ja lääkärit eivät uskoneet. Ei ollut kuumetta eikä muutakaan, verikokeiden tuloksia ei minulle kerrottu.

2 venäläistä mieslääkäriä väittivät että olen raskaana. Sanoin monta kertaa etten todellakaan ole. (olen hoikka 169/56kg jos sillä on mitään merkitystä...) Pääsin tapaamaan kirurgia, joka oli nainen ja hän halusi leikata. Tulehtunut umpparihan se.

8 tuntia sain taistella lääkäreiden kanssa ja he käskivät minun lähteä kotiin kun "ei sulla mitään ole". En suostunut lähtemään.

Vierailija
4/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anekdoottitiedon sijaan kannattaisi vilkaista näitä...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

http://www.sairaana.com/sairaudet/umpilisakkeen-tulehdus

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=umpilis%C3%A4kkeen%20tulehdus

... jos siis haluat tietää onko jotkut oireet umpilisäkkeestä aiheutuvia

Vierailija
5/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kipua, jos kovan kivun jälkeen menee vatsapeitteet koviksi ja kipu loppuu on vaarallinen umpilisäkkeen puhkeaminen tulossa.

Vierailija
6/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen itselläni tulehtunutta umpilisäkkettä mutta crp on normaali vaikka leukkarit hieman kohollaan kuumetta on ja pahiinvointia sekä polttelua navan kohdalla ja sellaista kovaa vihlovaa kipua aaltoina oikeassa ala vatsassa mutta päivystyksessä lääkäri ei halunnut ottaa ultraa koska verikokeet normaalit tätä on nyt jatkunut kolme päivää mitä luulette voisko silti olla umppari vaikkei tulehdus arvot oo nousseet? Miten teillä on oireillut?

Itsellä poltteli vatsaa ja oksentelin. Oireili toisinaan ja viimein oli selkeästi umpparin oireet ja leikattiin. Mm. kipu tuntui erityisesti kun lääkärin painaessa vatsaa vapautti painalluksen. Kuumettakin oli. Vaadi lisätutkimuksia, pystyvät sairaalassa tutkimalla eliminoimaan muut vaihtoehdot ts. leikataan jos ei todennäköisesti löydy muuta syytä.

Vierailija
7/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ajalla varoitteli muutaman kerran parin tunnin ajan kestävillä vatsakipu/pahoinvointikohtauksilla, jotka menivät kuitenkin muutamissa tunneissa ohi. Sitten tuli se ilta kun ne eivät loppuneet. Aamulla lääkäriin jossa tunnustellessa oikea alavatsa aristi. Sitten päivystykseen ja siellä verikokeet ja ultraus. Lämpöäkin oli tässä vaiheessa jo hieman. Lopulta leikattiin tähystämällä ja umpparitulehdushan se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän