äiti joka rahastaa lasten erityisyydellä
Olen itekin vammaisen lapsen äiti ja ehdottomasti sitä mieltä että on hyvä että tabuja vähennetään. Mutta olen huomannut että jotkut äidit julkaisevat useita lehtijuttuja erityislapsistaan. Mielestäni jos alkaa vuosien varrella olla toistakymmentä juttua kuvineen lapsista joissa mainitaan nimet ja asuinpaikka, on eettisesti väärin. Miksi lasta ei suojella? Onko ihan ok että jokin päivä lapsi, lapsen ystävt, jopa työnantaja löytää lapsen diagnooseista jutun? Joillakin on tarve tehdä lapsistan nukkeja. Mutta kuka suojelee lapsen koskemattomuutta? Mut tälkaisen kanssa pitäis tehdä.. Mielestäni rikotaan jo pahasti lasten oikeuksia.
Kommentit (7)
Millä tavalla nämä äidit siis rahastavat, ja ketä? Lehtijutuista ei makseta palkkioita (ei ainakaan tuon tyyppisistä).
Ihmettelen myös että miten nuo lehtijutut liittyy rahastukseen.
Ymmärrän kyllä esim. Vammaislehdissä olevat jutut ja jos niitä on yksittäin. Mutta eikö erotyislapsella ole oikeus myös olla pois jatkuvasta julkisuudesta? Lapsi itse ei osaa eikä pysty omaa mielipidettään kertomaan. Juttuja voi antaa mutta se mihin lehtiin, onki eri asia.
No kyllä vain maksetaan jos on me naiset, vauva jne lehti. Yksi ystäväni kertoo että kun on rahat tiukilla niin hän soittaa lehtiin niin saa aina muutaman satasen perhejutusta.
Joskus, jos lapsella on kovin harvinainen diagnoosi, voi lehtijutusta olla hyötyäkin. Sitä kautta saattaa löytyä toinen perhe, jolla on samalainen lapsi.
Tiedän naisen joka todella näin tekee 😔 Bloggaa lapsestaan, on sitä kautta matkoja, harrastuksia jne.
no lähtökohtaisesti yhteiskunnassa on jotain väärin, jos lasta pitää "suojella" tai jos julkinen diagnoosi jotenkin asettaa lapsen pilkan tai syrjinnän kohteeksi. Kyse ei ole siitä, että lapsi olisi nukke, vaan jotkut ovat niin rohkeita, että uskaltavat taistella tabuja vastaan ihan omalla nimellään (tai lastensa nimillä).