Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholismia

Vierailija
29.05.2016 |

Mies kun juo, niin juo lähes joka ikinen kerta jalat altaan ja usein kerran viikossa, useamnin joskus jos tulee eri tapahtumia. Minua inhottaa se kännisössötys miksi alkoholi muuttaa ihmisen, suustaan lauotaan totuuksia, joita ei ilmeisesti uskalleta sanoa muulloin.

Siksi illat päätyvät usein riitaan tai minulle tulee huono olo.

Mikään tapahtuma ei ole sellainen, etteikö kuppia oteta. Vihaan sitä, kun maataan heikkokuntoisena ja koko toinen puoli viikonlopusta menee pilalle.

Olen miettinyt onko tällainen juominen normaalia .Alkoholia kuluu myös viikolla lähes päivittäin pienissä määrin.

Eniten inhottaa se, että kuningas alkoholi ottaa vallan muuten hienosta miehestä ja tekee siitä ihan holtittoman.

En ole nähnyt kenenkään kaverin , vaikka juovat, itseään siinä kunnossa, että sössötetään ja silmät harittaa.

Pelkään, että joku kerta en enää kuuntele jos mies laukoo suustaan jotain tyhmää vaan se on sitten ulos, kiitos alkoholin joka pilaa hyvän suhteen.

Jos olisi lapsia, niin muuttuisiko tilanne, miehen olisi pakko rällätä työpaikan juhlissa ja muualla. Ahdistaa. Minäkö katselisin lasten kanssa, kuinka mies taas tulee laukomaan viisauksiaan kännissä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaisi aikaani tuollaiseen mieheen, koska kaikki merkit viittaavat lisääntyvään alkoholin käyttöön.  Ei ainakaan lapsia nyt tuohon tilanteeseen.

Vierailija
2/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2490426/ero_alkoholisoituneesta_miehesta

Linkitän nyt taas tämän, ja toivon syvästi että otat onkeesi. Älä ainakaan lapsia haaveile viinanhuuruisen miehen kanssa, voin kertoa että tämä syyllisyyden tunne on kamala.

Minunhan vika se on, että nuo pienet miehet tänne toin ja valitsin tuollaisen miehen heidän isäkseen.

Minunkin mieheni oli tuollainen ennen lapsia. Se vaan pahenee. Usko. Lähde.

Kuningas alkoholia ei voi voittaa, se tulee aina olemaan miehesi silmissä ykkönen. Sinä, ja kuvitellut lapset, ette merkitse paskaakaan sen rinnalla.

Terveisin linkitetyn ketjun ap, joka odottaa ensi lauantaita kun kuuta nousevaa, jolloin saadaan tavarat uuteen kotiin ja päästään pois täältä. Ja joka uhkailemalla potki miehen vierashuoneeseen kun löytyi aamulla sammuneena keittiönpöydän äärestä. Onneksi heräsin ennen lapsia. Koskaan en ole ollut näin iloinen siitä, että esikoinen on alkanut nukkua seitsämään..

Meidän piti käydä tänään siskonsa (vanhemman pojan kummitäti myös) valmistujaisjuhlissa. Taisi jäädä välistä... taas kerran viinan vuoksi.

Lähde. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja pelastu vielä kun voit. Asiasta on turha yrittää keskustella, lupaa että vähentää ja sitten otetaankin vielä lisää, kun oli kerran yhen viikonlopun ottamatta. Tuo tulee vain pahenemaan ja viinapiru ottaa vallan myös viikolla, otetaan töistä saikkua, kun ei saakaan lopetettua muutamaan. Sosiaaliset suhteet kärsii, kun yrität piilottaa muilta sen, miten miehesi käyttäytyy ja perut menoja. Asioista aletaan vängätä miehen ollessa humalassa ja riita humalaisen kanssa on raivostuttavaa. Miehelle katoaa koko ajan enemmän ja enemmän kontrolli tekemisistään. Näin kiva minun entiselle avopuolisolle, otti töistä vapaata ryyppäämiseen, lainasi kaikilta rahaa, rikkoi kaiken. Alkuun oli samanlainen ja siitä paheni koko ajan. Ryyppäsi itselleen 10 000 euron velat, asunnon alta ja työpaikan(ennen oli kova työmies) ja elää nykyään ihailemaansa alkoholistin elämää alkoholisti puolisonsa kanssa. Minä pääsin lopulta pois ja rikki olen edelleen kaikesta mitä koin. Nykyään onneksi hyvä ja ihana mies jota ei viinapirut hallitse eikä ole koskaan humalassa

Vierailija
4/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kärsit. Niin minäkin aikoinani. Mies rojahti humalassa pahalta haisten sänkyyn, sammui. Joka viikonloppu, ja keskellä viikkoakin. Itkin vessassa, ja mietin, että tätäkö tulevaisuuteni tulee olemaan. Irroittautuminen suhteesta oli silti vaikeaa, mutta lopulta suhde kaatui, kun mies petti. Se oli viimeinen pisara. Tosiasia on, että pelasta itsesi ja elämäsi. Jos kestät katsella ja elää humalaisen kännisössöttäjän kanssa, niin pysy suhteessa. Mutta jos olet onneton - lähde. Kuten edellinen kirjoittaja; olin onnekas, kun löysin nykyisen mieheni. Elämä on täysin toisenlaista. Normaalia ja hyvää, ilman alkoholia.

Vierailija
5/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5% alkoholisteista raitistuu pysyvästi. Siitä voi laskeskella, minkälaiset mahdollisuudet siinä rinnalla pysyessä on nähdä se ihme, että se juoppo lopettaa juomisen.  Aika ja elämä kuluu nopeaan. Haluatko hukata sitä juopon rinnalla?

Vierailija
6/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tuo lisää viinaa kauppoihin ja perheenäidit maitoja ottaessaan suuntaavat kättä hiukan sivuun ja mukaan tarttuu muutama pullo vahvaa olutta. Tätä sitten lipitetään ja kas ei aikaakaan kunon nainen alkoholisoitunut ja yhdessä miehen kanssa tapellaan ja huudetaan ja lapset ahdistuu ja sossu ja huostaanotto ja kirves ja poliisi ja sen pituinen se.

Vierailija
7/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja raitistunut  kun lapsia tuli. Kukaan lapsistani ei ole nähnyt minua koskaan humalassa tai juovan alkolia, ei edes viiniä ruuan kanssa.

Kun lopetin viinan kanssa läträämisen niin vaimoni sanoi minulle että olin mukavampi silloin kun vielä join. Samoin poikamiesveljeni alkoholinkäytöstä vaimoni sanoo että "pitäähän sitä joskus rentoutua", niin että jos alkoholin käyttöni olisi vaimosta kiinni niin joisin kai vieläkin :)

Vierailija
8/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kierroksella haksahdin juoppoon. Aluksi osasi näytellä tervepäistä, mutta naimisiin mentyämme homma levisi käsiin. Oli kuin olisin ollut kahden miehen kanssa naimisissa: oli kiva ja rauhallinen, välittävä tyyppi ja sitten tämä toinen. Humalassa oli kuin joku olisi kääntänyt katkaisijasta, jutut olivat ihan ulkoavaruudesta, raivoa, huutoa, keksittyjä syytöksiä, silmät vaan seisoi päässä. Ja seuraavana päivänä katumusta ja tyhjiä anteeksipyyntöjä. Viimeinen niitti oli pahoinpitely, josta läksin kerrasta. 

Älä odota, että saat turpiisi, se on aina hirveä tilanne. Naiset tuntuvat ajattelevan, että ei ole syytä jättää juoppoa ennenkuin tilanne menee fyysiseksi. Se menee kuitenkin. 

Vierailija
9/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella kierroksella haksahdin juoppoon. Aluksi osasi näytellä tervepäistä, mutta naimisiin mentyämme homma levisi käsiin. Oli kuin olisin ollut kahden miehen kanssa naimisissa: oli kiva ja rauhallinen, välittävä tyyppi ja sitten tämä toinen. Humalassa oli kuin joku olisi kääntänyt katkaisijasta, jutut olivat ihan ulkoavaruudesta, raivoa, huutoa, keksittyjä syytöksiä, silmät vaan seisoi päässä. Ja seuraavana päivänä katumusta ja tyhjiä anteeksipyyntöjä. Viimeinen niitti oli pahoinpitely, josta läksin kerrasta. 

Älä odota, että saat turpiisi, se on aina hirveä tilanne. Naiset tuntuvat ajattelevan, että ei ole syytä jättää juoppoa ennenkuin tilanne menee fyysiseksi. Se menee kuitenkin. 

Hyvän päätöksen teit. sisko kärsi 15 vuotta hakkaamista ennekuin saimme hänet eroamaan.

Samanlainen juoppohullu oli hänelläkin, selvinpäin manipuloi ja syyllisti että sisko on syyllinen hakkaamiseen. Suljetulle osastolle nuo juoppohullut pitäisi sulkea.

Vierailija
10/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies ja raitistunut  kun lapsia tuli. Kukaan lapsistani ei ole nähnyt minua koskaan humalassa tai juovan alkolia, ei edes viiniä ruuan kanssa.

Kun lopetin viinan kanssa läträämisen niin vaimoni sanoi minulle että olin mukavampi silloin kun vielä join. Samoin poikamiesveljeni alkoholinkäytöstä vaimoni sanoo että "pitäähän sitä joskus rentoutua", niin että jos alkoholin käyttöni olisi vaimosta kiinni niin joisin kai vieläkin :)

Alkoholistit syyttävät aina jotain muuta omasta alkohoionkäytöstään.

Vierailija
11/28 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös raitistuminen voi olla aluksi kriisi. Eräs nainen kertoi, että mukava,rento mies muuttui äkeäksi kontrollifriikiksi. Raitistumisen jälkeen usein on tyhjiö elämässä ja voi tulla uusi riippuvuus elämään esim. peliriippuvuus tai himoliikunta.

Vierailija
12/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oikeasti ahdistaa miehen juoppous, ei yhtään viikkoa mene ilman kunnon kännejä.

Ahdistaa se kun miehen mieli muuttuu alkoholista ihan erilaiseksi.

Vierailija
13/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tuo lisää viinaa kauppoihin ja perheenäidit maitoja ottaessaan suuntaavat kättä hiukan sivuun ja mukaan tarttuu muutama pullo vahvaa olutta. Tätä sitten lipitetään ja kas ei aikaakaan kunon nainen alkoholisoitunut ja yhdessä miehen kanssa tapellaan ja huudetaan ja lapset ahdistuu ja sossu ja huostaanotto ja kirves ja poliisi ja sen pituinen se.

Joo, toihan on ihan yleistä maissa, joissa viinitkin on ruokakaupassa. Kauheeta kattoo.

Vierailija
14/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei oo normaalia.Miksi edes kysyt?Mies on alkoholisti.

Vierailija
15/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen melko monta miestä ja yhden joka ei ota alkoholia.Koittakaa selvittää tilanne,jos ei apua löydy,jätä se.Ei ne muutu jos ei muutu ihan tosissaan.Ja tää raitis mies,on muuten sitten aivan sairaan tylsä tyyppi ihan muutenkin!

Vierailija
16/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit syyttävät aina jotain muuta omasta alkohoionkäytöstään.

Siis liittyikö tää jotenki tuohon yo. raitistuneeseen mieheen? Hänhän nimenomaan ei syytä ketään, vaan lopetti juomisen omasta tahdostaan, vaikka vaimo suorastaan haluaisi miehen juovan. Kunnioitan todella paljon!

Vierailija
17/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin välillä, että olen ollut kaikessa väärässä, mutta onneksi olen ollut ainakin siinä suhteessa oikeassa,että olen ollut yksinhuoltaja. Vaikken voi kehua olleeni  hyvä äiti niin vielä pahempi olisi ollut kaiken kukkuraksi katsoa dokua miestä.Koska niinhän siinä olisi kuitenkin käynyt, alkoholistin tyttärelle...

Vierailija
18/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perjantai päättyy sössötykseen :( mies saa hirveät raivarit jos alan huomauttaa juomisesta että eihän häntä saa kytätä.

En pysty sanomaan miehelle mitään että lopettaisitko koska hän raivoaa ihan täysin että aikuinen mies ei saa päättää juomisistaan.

Vierailija
19/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän missä tilanteessa painit. Itse olen alkanut pärjätä, kun alkoi tapahtua niin erikoisia asioita, että ymmärsi, että toinen on alkoholisti. Syyllistäminen, mistään ei puhuta, kaikki alkoholistiin kohdistuva lakaistaan maton alle, tilanne pakottaa pitämään kulissit kunnossa, oma kehu ja sanat, et tule parempaa miestä löytämään, ryyppyreissujen jälkeinen hyvittelyvaihe on ihanaa aikaa, mutta ei normaalia käytöstä, hyvitellään puoliso jäämään ja se on niin ylitse vuotavaa ja rakastavaa, että sitä ei sivulliset ymmärrä, että miksi puoliso jää. Puolison päässä pyörii paljon kysymyksiä ja itseinhoa! Puoliso ei ole syyllinen vaikka juoppo sen syyn muista hakee. Itse kerroin, että olen lukenut alkoholismista niin paljon, että tunnistan hyvin käytösmallin ja osaan ennakoida hyvin tulevaa putkea. Alkoholisti jättää puolisonsa täysin huomiotta ja keskittyy itseensä.. Ja, kun tunnistat tämän käytösmallin ja avaat suusi ja ehkä huudat, kun olet ollut ilmaa jälleen hetken, niin se on korkki auki välittömästi! Syy on puolison, koska juopolle ei sanota eikä huudeta. Aivan sama onko perheellä rahaa ruokaan, koska juoppoa ei kiinnosta. Juopolla on silti rahaa itselleen ja viinaan ja velkaa saa tietysti aina lisää, joita maksellaan sitten morkkiksissa, kun puoliso hoitaa ruoat ja laskut. Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka.. Tää oli mun elämää! Lue netistä alkoholismista, niin ymmärrät ja pystyt elämään itsellesi 😊

Vierailija
20/28 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyä sitä täytyy kytätä ja huomautella,näyttää ettei vetele tuollainen peli.