Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tarjota vieraalle kahvin kanssa :(

Vierailija
28.05.2016 |

Vieraalla on korkea verenpaine ja 2. tyypin diabetes. Hän on eläkeikäinen ja arvostaa perinteitä, mutta on kuitenkin nuorempana kiertänyt maailmaa avoimin mielin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakkuja, niitä maustamattomia.

Vierailija
2/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua tai vaihtoehtoisesti melaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. :( Älä tarjoa mitään. :( Älä päästä edes ovesta sisään. :(

Vierailija
4/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakakakkua? Teet itse tai ostat valmiit palaset.

Vierailija
5/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kupin kahvia ja näkkileipää

Vierailija
6/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vieraalta!!!!!

Vierailija
7/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g makaroonilaatikkoa

Vierailija
8/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa kasviksista näyttävä vati. Marjoja ja hedelmiä. Makeaa sokeri ja viljapurtavaa vähemmän.

Vierailija
9/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakakakkua? Teet itse tai ostat valmiit palaset.

Vierailija kirjoitti:

Kokoa kasviksista näyttävä vati. Marjoja ja hedelmiä. Makeaa sokeri ja viljapurtavaa vähemmän.

Kiitos, nämä ovat hyviä neuvoja. Ap

Vierailija
10/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko leipoa? Itse tekisin esim. keitetyillä kananmunilla, sipulilla, oliiveilla ja persiljalla täytetyn kreikkalaisen leivän, esim. Valiolla on tällainen ohje

http://www.valio.fi/reseptit/kreikkalainen-leipa/

Ja makeaksi palaksi vaikka marjapiirakkaa. Vähennän muuten aina sokerin määrää leivonnaisista, en tykkää kovin ällömakeista.

Vierailija
11/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vaan suolaista piirakkaa / karjalanpiirakkaa ja lisäksi vaikka joku pieni makea esim tumma suklaa tai keksi, helppo jättää ottamatta jos ei halua.

Älä tarjoo lakritsaa tai salmiakkia ;)

Vierailija
12/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verenpainetautia sairastava diabeetikko voi syödä ihan tavallisia tarjottavia. Ei tarvitse olla sokerittomia tai suolattomia.

nainen dm2

Vierailija
13/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko leipoa? Itse tekisin esim. keitetyillä kananmunilla, sipulilla, oliiveilla ja persiljalla täytetyn kreikkalaisen leivän, esim. Valiolla on tällainen ohje

Ei taitaisi tuollainen leipä eläkeikäiselle maistua.

Vierailija
14/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, Kuppi kahvia ja kasviksia.

Vierailija
15/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullapitkosta viipale, tietenkin.

Vierailija
16/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aivan ihania napostelutikkuja pöytään, kelpaavat aina ja kaikille! Leikkaa Edam-juustoa kuutioiksi. Laita yksiin tikkuihin juustonpala ja nakinpala.  Toisenlaisiin tikkuihin laita kaupan valmislihapulla ja juustonpala. Jos haluat monipuolisuutta, niin tee kolmansia tikkuja, joihin laitat viinirypäleen ja juustonpalan. Tee runsas valikoima tikkuja ja kyllä kahvivieraan ilme on ihaileva, kun näkee tarjottavan.  

Vierailija
17/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat sairaudet ja tablettilääkitys. En tarvitse erikoisleipomuksia. Osaan itse valita syötävän. Kovin makeiden ja suolaisten kohdalla otan vain pienemmän palan.

Vierailija
18/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen mielikuva nelikymppisillä ja nuoremmilla on nykypäivän eläkeläisistä. Noi kommentit panee miettimään. Itse oon seitsemänkymppinen eikä kreikkalainen leipä nyt niin kauhean eksoottiselta kuulosta. Kelpais mulle.

Vierailija
19/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen mielikuva nelikymppisillä ja nuoremmilla on nykypäivän eläkeläisistä. Noi kommentit panee miettimään. Itse oon seitsemänkymppinen eikä kreikkalainen leipä nyt niin kauhean eksoottiselta kuulosta. Kelpais mulle.

Olen tuo kreikkalaista leipää ehdottanut, ja ihmettelen samaa kuin sinä. :)

Oma äitini on nyt 86-vuotias, ja aina kun käyn kyläilemässä, leivon ja kokkaan jotain eksoottista, hän rakastaa uusien herkkujen maisteluja (tuo leipä on ollut jo 25 vuotta ihan perussettiä, jotain hurjempaa saan keksiä jos oikein yllättää tahdon). Itse hän ei juuri hellan ääressä malta viihtyä, tiskitkin välillä kasaantuvat, kun pari vuotta sitten hankkimansa tabletti on niin paljon jänskempi... :D

Hänen samanikäiset ystävänsä ovat samanmielisiä, vaikka äiti taitaakin olla ainoa, joka on tietokoneisiin niin hurahtanut. Oli muuten kotiäitinä, eli itse on opetellut kaikki nörttijutut. Taitaapa siis nämä eläkeläis- ja vanhuskuvat liittyä vanhoihin Suomi-filmeihin, ei arkitodellisuuteen.

Kivaa illanjatkoa sinulle! :)

Char

Vierailija
20/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän