Lähihoitajat on usein rajattomia töissään ja jotenkin olevinaan.
Töissä tehdään töitä eikä jauheta tunti tolkulla omia jorinoitaan. Ja miten sillä kahden vuoden pikakoulutuksella oikeasti mitään ihmeempää pätevyyttä vois saadakaan.
Kommentit (13)
Ikään kuin se mielenterveys/päihdesuuntaus tekis siitä koulutuksesta yhtään sen hienompaa. Mun tapaamat lähärit/opiskelijat sitä aina niin mielellään korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä tehdään töitä eikä jauheta tunti tolkulla omia jorinoitaan. Ja miten sillä kahden vuoden pikakoulutuksella oikeasti mitään ihmeempää pätevyyttä vois saadakaan.
Kokeillakin on 2 vuoden pikakoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin se mielenterveys/päihdesuuntaus tekis siitä koulutuksesta yhtään sen hienompaa. Mun tapaamat lähärit/opiskelijat sitä aina niin mielellään korostaa.
Muistan sinun laittaneen tämän saman kommentin palstalle aiemminkin :) Eihän se siitä hienompaa teekään, asiakkaat ovat haisevampia ja vaativampia kuin muissa paikoissa.
Mut hei ku se ON cool olla lähäri, mielenterveys- ja päihdepuolella. Siistii.
Joidenkin täytyy olla lähihoitajia. Terveydenhuolto on Suomessa siinä jamassa, ettei olisi mitenkään varaa palkata pelkästään sairaanhoitajia tekemään niitä samoja hommia. Lähihoitajat eivät ole syypäitä siihen, että koulutus kestää 2-3 vuotta. Suurimman osan asioita kuitenkin oppii siellä kentällä: se on ihan se ja sama, vaikka istuisi siellä koulussa 7 vuotta, jollei pääse tekemään käytännössä.
Tuntuu, että töihin tullaan tapaamaan ystäviä (eli työkavereita) ja vaahtoamaan oman perhe-elämän viimeiset käänteet. Palavereissa jauhetaan paskaa. Opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että töihin tullaan tapaamaan ystäviä (eli työkavereita) ja vaahtoamaan oman perhe-elämän viimeiset käänteet. Palavereissa jauhetaan paskaa. Opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti!
Silti joidenkin täytyy se lähihoitajien työ tehdä, vaikka kaikki tämänhetkiset lähihoitajat opiskelisivatkin itselleen "kunnon ammatin" (eli jonkun sisustusarkkitehdin varmaan?).
Osa lähihoitajista on sellaisia ylitärkeitä pikkupomoja. Eivät reppanat sitä itse tajua. Onneksi valtaosa on ihan mukavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sosiaali- ja terveysalalla on niin huono työilmapiiri jos kaikki ovat ystäviä?
Tutkimusten mukaan koulutustaso korrelloi älykkyyden kanssa. Eli tyhmät "pätee" pikkututkinnoilla, fiksummat panostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Osa lähihoitajista on sellaisia ylitärkeitä pikkupomoja. Eivät reppanat sitä itse tajua. Onneksi valtaosa on ihan mukavaa porukkaa.
Missä ammattikunnassa ei ole sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun ammatti on?
Ja niinku olis kauheen cool olla joku ad-hd-tyyppinen ratkaisu, kuten nykyään varsinkin mielenterveys- ja päihdepuolen opiskelijoilla tuntuu trendi olevan.