Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Suomea paras asumisen hinta-laatusuhde?

Vierailija
28.05.2016 |

Ehdotan Tampereen ja Turun kehyskuntia. Tässä perusteluja:

- Järkevä hintataso asunnoissa verrattuna pääkaupunkiseutuun
- Kohtuullinen matka Helsinkiin ja Onnibusilla pääsee usein ja halvalla
- Tavallisia suomalaisia perheitä, rauhallinen ilmapiiri
- Ei huumehörhöjä
- Ei anarkisteja
- Ei jengejä
- Luonto on lähellä
- Omakotitaloja, rivitaloja ja pienkerrostaloja
- Kaupalliset palvelut lähellä ja ruuhkattomia
- Kunnalliset palvelut pelaavat hyvin
- Hyvät julkisen liikenteen yhteydet ja edulliset liput, yhdellä vaihdolla pääsee joka puolelle keskuskaupunkia ja ympäristökuntiin
- Keskuskaupunkien palvelutarjonta kilpailukykyistä Helsingin kanssa

Tämän perusteella voisin suositella Tampereen ja Turun kehyskuntia sellaiselle, joka kaipaa järkevämmän hintaista, mutta samankaltaista vaihtoehtoa Helsingille ja pääkaupunkiseudulle.

Missä päin Suomea on teidän mielestänne asumisessa paras hinta-laatusuhde?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni paras suhde on pohjois-Helsingissä. Ruokakaupat kävelymatkan päässä, hyvät julkiset yhteydet keskustaan ja lentokentälle, kaikki päätiet lähietäisyydellä, työmatka 5min pyörällä, ihanan vehreä ja rauhallinen ympäristö, keskuspuiston lenkkimaastot vieressä.

Vierailija
2/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsirannikko

Vierailija
4/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat romahtaa hyvin nopeasti kun lähdetään Helsingistä ulospäin, ei Helsinki mikään Pariisin/Lontoon/New Yorkin kaltainen kaupunki ole !

Riittää että on muutama kymmenen kilometriä Helsingistä niin olet ihan maalla ja hinnat ovat sen mukaiset....minulla on kesämökki 60km helsingistä ja puolet matkasta on ihan metsää ja peltoja

Vierailija
5/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä määritellään "hinnaksi". Pelkkä asunnon hinta vain vaiko myös palkkataso ja veroprosentti huomioidaan?

Vierailija
6/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mielummin laitan sen rahan asumiseen hyvällä sijainnilla kuin matkakuluihin duunin ja kodin välillä. Se syö myös vapaa-aikaa paljon jos työmatkaan menee päivittäin parikin tuntia.

Vierailija
7/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mielummin laitan sen rahan asumiseen hyvällä sijainnilla kuin matkakuluihin duunin ja kodin välillä. Se syö myös vapaa-aikaa paljon jos työmatkaan menee päivittäin parikin tuntia.

Hyvä sijaintihan on suhteellinen käsite ja on puhtaasti persoonakohtainen juttu ja jokaisen omista painotuksista kiinni. Oma huippusijaintini on täällä maalla. Helsinkiinkään ei ole kuin rapiat tunnin matka, tosin se ei ole ollut koskaan minulle minkään sortin kriteeri, koska minulla ei ole sinne mitään intressejä. Viimeksi olen käynyt Helsingissä joskus 10 vuotta sitten.