Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norminpurkutalkoot: Rakentamisen energiamääräykset

Vierailija
28.05.2016 |

Nyt kun puretaan, mites noi energialaskelmat? Uudella asuinalueella juuri äsken kiertelin, kaikissa taloissa koneellinen tulo-ja poistoilma varmasti (aivan uusia), useimmissa myös ikkunat auki. Nykymääräykset ovat liian tiukkoja: ihmiset eivät viihdy, osa sairastuu, ja talot eivät tule kestämään koska niitä ei tulla asumaan "norminmukaisesti" vaan normaalielämän mukaisesti. Minä tarvitsisin itselleni yksinkertaisen ja puhtaan talon. Haluamaani en kuitenkaan nykysäädöksillä pysty rakentamaan, joudun tekemään kaikenlaista mitä en tarvitse tai yhden hometalon jäljiltä olisi edes varaa maksaakaan. Suomi ei ole Etelä-Eurooppaan verrattavissa, nyt voisi hallitus antaa takaisin oikeuden rakentaa kotinsa tarpeidensa mukaan! Muita kannattajia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikainen tiivis talo on energiataloudellinen ja miellyttävä asua. Mitoitettu ilmanvaihto on tarpeellinen vain ääritilanteissa ja sen voi tyypillisesti pienentää neljäsosaan.

Vierailija
2/3 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin silloin kun ei ole homeherkkä. Nykymääräysten mukainen eristerakenne on vaan yleensä niin paksu, että homehtuu helposti jos jostain fuskaa vähänkään. Lisäksi ilmanvaihtokanavat keräävät helposti epäpuhtauksia. Kaikki ei pieniin homeisiin reagoi ja mun puolesta naapuri saa rakentaa juuri niin eristetyn talon kuin haluaa, ihmettelen vain, miksi minä en saa samoin tehdä haluamaani ja oikeasti tarvitsemaani kotia? Miksi juuri asumisen päästöjä säädellään niin tiukasti vaikka samalla saa ajaa pillurallia oman pihansa ympäri 24/7 jos niin tahtoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa kerrostaloissa on myös niin tiukat määräykset jonka vuoksi asuntojen hinnat pilvissä. Äänieristyksiin menee todella paljon rahaa kun pitäisi asuntojen olla kuin huopatossutehtaat.