Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työhaastatteluun laittaa lyhythihaisen paidan?

Vierailija
28.05.2016 |

Harjoittelupaikka kyseessä, toimistotyötä. Ensi viikolla 23 astetta lämmintä.. T-paitamallinen neulepaita olisi kyseessä, siistin ja asiallisen näköinen

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. Yleensä ohjenuorana on, että pukeudu työhaastatteluun kuten pukeutuisit ko. työhön tai pikkuisen paremmin.

Vierailija
2/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitasi kuulostaa siltä, että laita vaan, mutta yleisesti ottaen en kyllä laittaisi t-paitaa.

Riippuuhan se vähän toimistostakin. Ollaanko siellä puvut ja jakut päällä, vai rennommin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi pahana, jos helteellä joku tulisi työhaastatteluun esim. lyhythihaisessa kauluspaidassa, tai kuvailemasi kaltaisessa siistissä neulepaidassa. 

Vierailija
4/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin laitoin. Lyhyt t-paita ja kollarit. Sain duunin

Vierailija
5/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmasti voit mennä lyhythihaisessa paidassa. Tärkeintä, että vaatteet ovat siistit. Ei sekään ole hyvä, jos sinulla on huono olla liian lämpimissä vaatteissa.

Vierailija
6/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksi työhaastattelu puhelimitse eli olisin voinut olla vaikka alasti....

Vierailija
7/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi (normaalia ja käytännöllistä, haastettelija ymmärtää varmasti koska itsekin mies), nainen ei (paljastelua, lutkamaista tyrkyttää itseään haastattelijalle).

Vierailija
8/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi (normaalia ja käytännöllistä, haastettelija ymmärtää varmasti koska itsekin mies), nainen ei (paljastelua, lutkamaista tyrkyttää itseään haastattelijalle).

Missä länsimaassa käsivarsien paljastamista pidetään lutkamaisena tyrkytyksenä?

Vierailija
9/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo ylempi kommentti ei se välttämättä ole oikeuden mukaista mutta niin se vain on, ja onhan naisillakin paljon etuja yhteiskunnassa.

Vierailija
10/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei vaan kainalot näy, on ok.

Vierailija
11/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihatonta en laittais, lyhythihainen on ok.

Vierailija
12/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti voit mennä lyhythihaisessa paidassa. Tärkeintä, että vaatteet ovat siistit. Ei sekään ole hyvä, jos sinulla on huono olla liian lämpimissä vaatteissa.

Niinpä. Jakkupuvussakin antaa itsestään epäsiistin kuvan, jos haisee/näyttää hikiselle. Lisäksi epämukava olo vaikuttaa useimmilla heti käytökseen, mikä voi haastattelijalle näyttää epävarmuudelta, vaikka oikeasti jännittäisi sitä, huomaako haastattelija, että hikoilee, ja kehtaisiko ottaa jo kolmannen vesilasillisen.

Vierailija
13/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te sitten yleensä puette työhaastatteluihin? Itsellä aina farkut ja tennarit jalassa, ja säästä riippuen toppia, t-paitaa, neuletakkia tai hupparia.

Vierailija
14/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäköhän päätellen haastattelija olisi mies?

Vierailija
15/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te sitten yleensä puette työhaastatteluihin? Itsellä aina farkut ja tennarit jalassa, ja säästä riippuen toppia, t-paitaa, neuletakkia tai hupparia.

No viime viikolla olin korkeavyötäröisessä tummansinisessä kynähameessa ja hameeseen kuuluvassa lyhyehkössä ryhdikästä pitsiä olevassa tummansinisessä "t-paidassa". Jalassa korkokengät. Markkinointijohtajan työtä hakemassa. 

Vierailija
16/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit on hyvä valinta, jos haet töihin tennisklubille.

Vierailija
17/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit, leveälahkeiset mustat housut ja pitkähihainen kauluspaita ylös asti napitettuna (ei musta). Ei koruja. Siistit kengät, ei liian iso käsilaukku. Luonnollinen meikki ja kaikkein tärkein: aito, lämmin hymy.

Palkattu tähän mennessä kaikkialle, missä olen käynyt työhaastattelussa.

Vierailija
18/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tennarit on hyvä valinta, jos haet töihin tennisklubille.

No äläs nyt. On kai niitä sellaisia työpaikkoja paljonkin, missä ei tarvitse käyttää korkkareita, kynähameita tai jakkupukuja. Ei kai kaikki av-mammat mitään markkinointijohtajia ole :D Mä oon töissä sosiaalialalla, ja tosiaan noi tennarit ja farkut on ihan perussettiä ja niillä mennään myös työhaastatteluihin.

Vierailija
19/19 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeksi oli toppi ja sain työpaikan