Minun 8-vuotias poikani on tylsä tyyppi :(
Siis miten kasvattaa lasta josta ei pidä? Siis hän ei tuota mitään iloa äidilleen. On joku tällainen sensointegraation häiriö -tyyppi. Haluaisin juoda aamuteetä ja olla rauhassa, niin poika haluaa häiritä minua jutuillaan ja puheellaan koko ajan. Eikä ole siis kovin viihdyttävä. Tyttömme on viihdyttävää seuraa, muuten en ehkä edes osaisi ajatella, että lapsikin voi olla joko tai. Onneksi poika ei itse tunnut tajuavan, ettei hänen juttunsa kiinnosta. En jaksa uskoa, että iso joukko muita lapsia on myöskään kiinnostunut häntä kuuntelemaan. Että jos parikin kaveria on, niin mahtava juttu. Mutta entä jos poika jonain päivänä huomaa, että kukaan ei ole samalla aaltopituudella ja murenee siihen? This is the road to hell enkä osaa muuttaa sitä. Ei kenestäkään voi tehdä kiinnostavaa ulkokultaisin keinoin.
Kommentit (33)
Eiköhän taustalla ole nyt joku sun oma isompi asenteellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kasvattaa lasta josta ei pidä? Siis hän ei tuota mitään iloa äidilleen. On joku tällainen sensointegraation häiriö -tyyppi. Haluaisin juoda aamuteetä ja olla rauhassa, niin poika haluaa häiritä minua jutuillaan ja puheellaan koko ajan. Eikä ole siis kovin viihdyttävä. Tyttömme on viihdyttävää seuraa, muuten en ehkä edes osaisi ajatella, että lapsikin voi olla joko tai. Onneksi poika ei itse tunnut tajuavan, ettei hänen juttunsa kiinnosta. En jaksa uskoa, että iso joukko muita lapsia on myöskään kiinnostunut häntä kuuntelemaan. Että jos parikin kaveria on, niin mahtava juttu. Mutta entä jos poika jonain päivänä huomaa, että kukaan ei ole samalla aaltopituudella ja murenee siihen? This is the road to hell enkä osaa muuttaa sitä. Ei kenestäkään voi tehdä kiinnostavaa ulkokultaisin keinoin.
Ja jos tosiaan haluat nauttia aamuteesi rauhassa ilman poikasi höpöttelyä, niin sano pojalle että menee siksi aika aleikkimään leluillaan kun sinä juot teetä. Ja sen jälkeen sinulla on aikaa sitten taas kuunnella.
Usko pois, kyllä se huomaa, että ajattelet siitä noin ja dissaat hänen perusluonnettaan. Oot kyllä suoraan sanottuna ihan paska äiti, enkä voi käsittää, miten joku voi ajatella omasta lapsestaan noin! :( Kyllä omakin poikani on välillä "tylsää seuraa" aikuisen näkökulmasta autojuttuineen jne. Mutta näen hänet silti hurmaavana persoonana ja mielenkiintoisena pienenä ihmisenä, ihanana pienenä lapsena, ja jokaisen lapsen kuuluu saada olla rakastettu juuri sellaisena, kuin on, omine piirteineen ja kiinnostuksineen. Se, että pidät tytärtäsi kuitenkin parempana tai kivempana, on vielä pahempaa, eriarvoistat omia lapsiasi.
No se, että 8- vee on jonkun mielestä tylsää seuraa ei oo musta huolestuttavaa, se kuitenkin kasvaa siitä ja 10 vuoden päästä se voikin olla ihan huipputyyppi! Sen sijaan sä vaikutat tosi raskaalta tyypiltä...
Kyllä mun omakin äiti suhtautui näin mua kohtaan.
Ap
Eipä ihme, koska äitikin on niin tylsä provoilija.Mikä teitä porvoolaisia vaivaa?
Kuinka joku KEHTAA puhua omasta lapsesta noin!
Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Häpeä!
Niin mietipä, mun äiti kehtasi olla pitämättä minusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä!Niin mietipä, mun äiti kehtasi olla pitämättä minusta.
Ap
Eli annat hyvän kiertää? Ai saatana mia ottaa pannuun tollaset katkeroituneet "kun mullakin oli paska lapsuus niin munkin lapsilla on oltava" uikuttaja vanhemmat. Mee vaikka terapiaan purkamaan noita ongelmias, mutta anna sen lapses olla just niin tylsä tyyppi ku haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli annat hyvän kiertää? Ai saatana mia ottaa pannuun tollaset katkeroituneet "kun mullakin oli paska lapsuus niin munkin lapsilla on oltava" uikuttaja vanhemmat. Mee vaikka terapiaan purkamaan noita ongelmias, mutta anna sen lapses olla just niin tylsä tyyppi ku haluaa.
No niinhän mä annankin. Missä sanoin, etten antaisi? Ja miten itse voi rakastaa jos minua ei ole rakastettu?
Ap
Jos lapsesi on oikeasti jollain tapaa erityinen ja kavereiden saaminen on hankalaa niin auta lastasi. Etsikää sellainen harrastus missä on samantyylistä porukkaa.
Äidiltä saatua arvostusta ei kuitenkaan voi korvata edes hyvillä kavereilla. Joten keskity löytämään se ihana lapsi pojastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli annat hyvän kiertää? Ai saatana mia ottaa pannuun tollaset katkeroituneet "kun mullakin oli paska lapsuus niin munkin lapsilla on oltava" uikuttaja vanhemmat. Mee vaikka terapiaan purkamaan noita ongelmias, mutta anna sen lapses olla just niin tylsä tyyppi ku haluaa.
Ja onko tämä vilpittömästi sinusta lapsen paras?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi on oikeasti jollain tapaa erityinen ja kavereiden saaminen on hankalaa niin auta lastasi. Etsikää sellainen harrastus missä on samantyylistä porukkaa.
Äidiltä saatua arvostusta ei kuitenkaan voi korvata edes hyvillä kavereilla. Joten keskity löytämään se ihana lapsi pojastasi.
Kyllä sillä niitä onkin ja isänsä lasta niihin vie, isä auttaa lasta luomaan suhteita muihin, en minä. Miksi aina oletetaan, että tämän tekee äiti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän mä annankin. Missä sanoin, etten antaisi? Ja miten itse voi rakastaa jos minua ei ole rakastettu?
Ap
No miksi sitten oot lisääntynyt? Ja miten niin ei oo rakastettu, sulla on kaks lasta jotka rakastaa ja ollut (tai on?) mies joka on varmaan kanssa rakastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo miksi sitten oot lisääntynyt? Ja miten niin ei oo rakastettu, sulla on kaks lasta jotka rakastaa ja ollut (tai on?) mies joka on varmaan kanssa rakastanut.
Ei ole rakastettu lapsena, kun tapasin mieheni uskoin jo ettei minua voi rakastaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi kuule vaikka ollakkin, sillä voi olla oikeasti positiivinen merkitys siihen millainen se lapsi on aikuisena. Ja ei 8-vuotiaat pojat vielä määrittele toisia lapsia siten, että onpas tolla työsiä juttuja, ei oteta sitä mukaan futispeliin tms. Pojat on huomattavasti rennompia ja reilumpia toisiaan kohtaan kuin vaikka tytöt.
Ajattele jos tosiaan poika jonain päivänä huomaa että kukaan ei ole samalla aaltopituudella hänen kanssaan, mutta kuinka paljon hänelle merkitsisi se että rakas äiti oli kuitenkin aina samalla aaltopituudella ja rakasti häntä sellaisena kuin hän on. Hyväksy lapsesi sellaisena kuin hän on.