Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö saa sairaslomalla palkkaa jos menee yksityisesti plastiikkakirurgille?

Vierailija
28.05.2016 |

Kuulin jostain että itse itselleen varattuun plastiikkakirgurgisen leikkauksen takia saadun sairasloman aikana ei maksettaisi palkkaa? Pitääkö tämä kaikkialla paikkaansa? Vai onko se joku yksittäinen tapaus.

Olin silmäluomien korjausleikkauksessa ja siitä 2 viikon sairasloma. Kyllä palkka maksettiin ihan normalt.
Ehkä palkkis ei osaa latinaa niin se ei tajunnut mitä todistuksessa luki. Hyvä näin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lääkärintodistukessa pitää ruksia kohta "Kyseessä on sairauden hoito". Jos lääkäri sen tekee, saikkua tulee. Muuten ei.

Vierailija
2/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi maksaa palkkaa, mutta mikään laki ei tietenkään kiellä maksamasta sairausajanpalkkaa, vaikka laki ei siihen velvoita. Olet varmaan valtiolla töissä. Välillä saa kuunnella huulipyörenä mitä työntantaja sallii valtiolla työskentelevälle kaverille. On ok tehdä esimerkiksi joululahjaostokset työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti sitä mieltä että työnantajan pitää maksaa "saikkua" kun hankkii peppuimplantin tai isommat tissit vain pönkittääkseen omaa turhamaisuuttaan?

Saikkua maksetaan todellisista sairauksista eli roikkuvat luomesi ovat aiheuttaneet sinulle työkykyä haittaavaa vaivaa.

Toki on olemassa työnantajia jotka maksavat turhiakin saikkua ja sehän on työnantajan omassa harkinnassa koska yhteiskunta eli Kela ei osallistu tuon saikun rahoittamiseen.

Vierailija
4/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plastiikkakirurgiset toimenpiteet on diagnoosiluokan Z-alla. Kuten esim masennus. Työpaikka voi itse päättää maksaako z-koodisesta sairauslomasta palkkaa.

T.sh

Vierailija
5/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi maksaa sairausajan palkkaa, koska kyse ei ole sairauden tai tapaturman hoidosta. Mainittakoon vielä että myöskään itse aiheutetusta tapaturmasta tai sairaudesta ei myöskään tarvi maksaa sairausajan palkkaa. Yksityisyydellä tai julkisiidella ei ole asiaan merkitystä, muuten kuin siinä mielesä että julkisella puolella ei pahemmin tehdä turhia operaatioita, vaan ne yleensä liittyy sairauden tai tapaturman hoitoon.

Vierailija
6/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plastiikkakirurgiset toimenpiteet on diagnoosiluokan Z-alla. Kuten esim masennus. Työpaikka voi itse päättää maksaako z-koodisesta sairauslomasta palkkaa.

T.sh

Masennus kuuluu kylläkin F-luokkaan. Z-luokkaan kuuluu taas esim. työuupumus, joka on eri asia kuin masennus. T. Lääkäri

Vierailija
7/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.sh

Viitsisitkö ottaa selvää masennuksen koodista

Ja kelakorvauksesta ettet vahingossa jaa väärää tietoa

Vierailija
8/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa palkkaa, mutta mikään laki ei tietenkään kiellä maksamasta sairausajanpalkkaa, vaikka laki ei siihen velvoita. Olet varmaan valtiolla töissä. Välillä saa kuunnella huulipyörenä mitä työntantaja sallii valtiolla työskentelevälle kaverille. On ok tehdä esimerkiksi joululahjaostokset työaikana.

Tuollaista se on jokaisella normaalilla työpaikalla.

Vierailija
9/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus=muovipussin laitto rinnan ihon alle, että saisi kaipaamaansa huomiota miehiltä (z-diagnoosi). Kummallinen rinnastus.

Vierailija
10/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjattiinko silmäluomet silmälääkärin suosituksesta, koska roikkumisesta muutakin kuin esteettistä haittaa? Vai ihan vaan oma ulkonäön muuttamishanke?

Vierailija
11/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö toimenpide sairaudenhoitona, kuten esim. mummollani tehtiin? Vai ulkonäkösyistä?

Vierailija
12/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.sh

Viitsisitkö ottaa selvää masennuksen koodista

Ja kelakorvauksesta ettet vahingossa jaa väärää tietoa

Heh heh...taidat olla uusi täällä? Jos joku erehtyy uskomaan näitä keskustelupalstan asiantuntijoita, ei voi syyttää muita kuin itseään ja omaa tyhmyyttään.

Vierailija
13/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan roikkuvista luomista olla muutakin kuin kosmeettista haittaa.

Vierailija
14/14 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomatodistus ei tosiaan ole automaattisesti tae sairausajan palkan maksamisesta.

Ks. esim: Kaupanalan esimiesliiton linkki, josta alla suora lainaus http://www.esimiesliitto.com/key2012/tyosuhdeinfo/tyosuhdetietoutta/kim…

"Sairausajan palkan maksuvelvollisuus lääketieteellisten hoitotoimenpiteiden aiheuttamalta työkyvyttömyysajalta edellyttää, että hoitotoimenpide on ollut tarpeen sairauden hoitamiseksi tai sen välttämiseksi. Esimerkiksi kauneusleikkauksen suorittamisen jälkeiseltä työkyvyttömyysajalta työntekijällä ei ole oikeutta sairausajan palkkaan, ellei kauneusleikkausta ole suoritettu lääketieteellisillä perusteilla. Työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta kuntoutushoidon ajalta, ellei työntekijä ole samalla sairauden vuoksi työkyvytön." 

Silmäluomileikkaus on sen tyyppinen leikkaus, jossa on mahdollista että se on suoritettu joko lääketieteellisin perustein (luomi roikkuu näkökentän edessä ja vaikeuttaa näkemistä = sairausperuste) tai kosmeettisin perustein (en pidä luomistani vaan haluan ne leikkauttaa = muu kosmeettinen peruste). Jokainen tapaus on tutkittava erikseen. Itse törmäsin vastaavaan caseen juurin tänä vuonna. Lähetettiin työnantajan puolesta lisäselvitys leikkaavalle lääkärille, josta saatiin lausunto leikkauksen tarkoituksesta. Ratkaisu tehtiin tällä perustein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi