Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saan ekseema-käsi-ihottuman pois ja ihon takaisin kuntoon?

Vierailija
27.05.2016 |

2% hydrokortisoni ja rasvainen perusvoide ei näytä auttavan, eikä vedessä pehmittely. Lääkäriaika on jo varattu, mutta joitakin päiviä pitäisi vielä kärvistellä ennen asiantuntija-apua. Miten ihottumaa voisi kotihoitaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten apteekista ekseemaan tarkoitettua rasvaa, ei sisältänyt kortisonia laisinkaan ja auttoi pahimman yli. En muista enää nimeä, olisiko ollut jokin eksem tms.? Myös puuvillahanskat ainakin yöksi ja runsas oliiviöljyn syönti auttoi mulla.

Vierailija
2/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abilar pihkasalva apteekista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko mun anoppi????

Vierailija
4/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sellainen tuote kuin Iho-Omega. Lisäksi pidä huolta monipuolisesta vitamiininen ja hivenaineiden saannista, maitohappobakteereistakaan ei todennäköisesti ole haittaa. Nämä eivät poista ihottumaa nyt kun iho on ärtynyt, mutta säännöllisesti käytettynä auttavat pitämään sen ehjänä sitten kun saat sen (lääkärin avustuksella) taas kuntoon. Tsemppiä!

Vierailija
5/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määrää kunnon voiteet. Sitä ennen allergialääkettä ja sibicort-voidetta. Mieti myös mikä kaikki pahentaa oireita ja vältä näitä myös v oidekuurin jälkeen. Itse esim.teen kotityöt ja ruoanlaiton hanskat kädessä ja niitäkin voin käyttää maks.10min kerrallaan. Muuten ihottuma uusii.

Vierailija
6/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin pääset ihotautilääkärille, joka määrää lääkevoidetta, kannattaa kokeilla aina kutistessa valutella käsiä kylmän veden alla. Se lievittäö kutinaa ja helpottaa vähän oloa. Kuuma tai liian lämmin vesi voi nostaa rakkuloita iholle. Kuivaamisen jälkeen rasvaista bebanthenia ja puuvillahanskat päälle. Yöksi sama homma. Tällä olen saanut vetistävät ja halkeilleet käteni joskus kuntoon. Joskus tarvii kuurin jotain lääkevoidetta ja hanskat suojaksi. Hanskoja pitää vaihtaa päivittäin.

Vierailija
7/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin paha krooninen infektioekseema käsissä, ja ihotautilääkärien mukaan nimenomaan vesi on pahasta. Mäkin yritin aikanaan helpottaa järkyttävää kutinaa kylmällä vedellä ja lääkäri kielsi ehdottomasti. Sanoi että varmaan auttaakin hetkellisesti kutinaan, mutta pidemmän päälle vaan ylläpitää ihottumaa. Pakastimesta hernepussit yms toimii yhtä hyvin eikä kädet kastu.

Vierailija
8/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kevyempää lotion perusvoidetta niihin käsiin. Rasva saattaa ärsyttää. Vetistävään ihottumaan vesipitoinen voide.

Vierailija
9/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pääsin eroon vuosia kestäneestä ekseemasta noudattamalla sitkeästi lääkärin ohjeita. en muista tarkalleen, mutta kortisonivoide oli mielestäni selkeässä asemassa. Siinä oleellsta on, että käytti vain lääkärin määräämän kuurin ajan kerrallaan, jonka jälkeen tuli pakollinen tauko. Kortisonivoide jää helposti käyttöön 'yleisvoiteeksi', jota sipaistaan aina silloin tällöin, mikä vain pahentaa tilannetta. Kortisonivoide pitkään yhtäjaksoisesti käytettynä ohentaa ihoa. Tulee malttaa pitää lääkärin määräämä tauko. Tauon jälkeen kuuri aloitetaan uudelleen. Itse pääsin tällaisella vuorottelulla ekseemasta lopulta kokonaan eroon, vaikka en olisi uskonut. Ja aikaa toki kului.

Vierailija
10/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pahan ekseeman jalkoihin. Sain siihen kortisonia piikkinä ja kuurin tabletteina. Lääkäri kielsi kokonaan ihon rasvaamisen. Peseydyn nopeasti haalealla vedellä ja käytän kissasaippuaa. Nyt vuoden kuluttua iho on ehjä ja kohtuu hyvässä kunnossa, tosin arpinen ja kirjava. Raapimisen välttäminen on tärkeää. Raapimisen sijaan silitän kutisevia kohtia.

Vierailija
11/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän jo kaks läheistä ihmistä jotka saaneet vaivoihin avun ruokavaliosta. Allergia yms testit eivät kertoneet mitään. Lääkärit luovuttivat ja puhuivat vain atooppisesta ihosta. Oikea ruokavalio ka 3viikossa iho täysin eri kunnos ilman mitään voiteita tai lääkkeitä. Kävivat msas-analyysis. Ellen itse olis eroa nähnyt en uskois kui pienestä kaikki on kiinni. Yleisesti saksassa käytetty tutkimusmenetelmä. Suomeen vasta tulossa. Kumpa täälläkin lääkärit tajuais et verikoe ei kerro kaikkea.

Vierailija
12/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvaa vetyperoksidia, 35% ja pienet vesikellot puhkaistaan neulalla. Ehdottomasti ei kortisonia, sillä se on immunosuppressiivista, ja saa infektion leviämään. L300-voide taitaa olla parasta ja halvinta, sisältää mm. karbamidia, maitohappoa ja betaiinia, joka korjaa mikrohaavoja. Malarialääkkeillä voidaan sisäisesti ottaa,sillä ihottumat johtuvat näistä mikroloisista, johon monet malarialääkkeet tehoavat. Toxoplasmaa on ensisijaisesti epäiltävä.

Vierailija
13/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä Elideliä.

Vierailija
14/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitol-voide ja suolasaippua. Yleensä aiheuttaja löytyy ruokavaliosta, joten kokeile vuorotellen jättää pois esim. viljat, maitotuotteet yms.

Vierailija
15/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitkään miedot Sibicortit auta, vaan pitää olla vähintäänkin keskivahvaa kortisonia. Nyt mulla on käytössä Ovixan ylläpitoannostuksella ja se on ainakin toistaiseksi pitänyt ihottuman kurissa. Lisäksi sain päivisin käytettäväksi ihotautilääkärin määräämän rasvacocktailin, joka sekotettiin mulle apteekissa. Toi Ovixan on siis yöksi.

Vierailija
16/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, liha ja kananmuna pois ruokavaliosta ja enemmän kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Et tarvitse lääkkeitä tai voiteita. Googleta lisää jos kiinnostaa :) 

Vierailija
17/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kynsilakan käyttö, jos käytät.

Vierailija
18/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemetson ja sen ihon ärsytyksen aiheuttajan poisto tietysti. 

Bemetson tosin taitaa olla reseptivoide. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi