Mitä sanoisit 22-vuotiaalle tytölle, jolla on kova vauvakuume?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
22v on jo nainen. Ei tyttö.
Jaada jaada, sössön sössön. Vastaatko kysymykseen?
Että 21 vuotiaana minulle iski vauvakuume ja sain esikoiseni 22 vuotiaana. Go for it!
Jos olosuhteet ovat hyvät ja mies löytyy, niin anna mennä vaan. Lapset on parempi tehdä nuorena, silloin lapsen tulo ei mullista henkistä elämää samalla tavalla kun ei ole ehtinyt viettää ns. vapaata elämää liikaa. Monille 30+ -vuotiaille tulee yllätyksenä, miten paljon vauva muuttaa siihen astista elämää. Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta noin niinkuin useimmiten olen tämän huomannut.
No, jos hänellä on elämä siinä kunnossa, että vauva voi tulla (taloudellinen ja henkinen vakaus sekä hyvä kumppani), niin mikäs siinä.
Antaa mennä vaan.
Sen tosin saattaisin sanoa, että jos tosiaan kuumeilee vain _vauvaa_, niin miettiä toisen kerran.
Sieltä tulee vauva, mutta vauva kasvaa hyvin nopeasti ja vaatii 18 vuoden kasvatustyön eri kehitysvaiheineen.
Ne vaiheet on kyllä mahtavia ja aikuinen lapsi mitä parhain seuralainen, ei siinä.
Olet pieni marsuli. Ja kohta teitä on kaksi.
Pilaa elämäsi jollain vähemmän maapalloa kuorimittavalla tavalla.
lisäänny.
on se kyllä tyttö.
silti, lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista tässä on minusta pitääkö aikuista naista tyttönä. Eli ei ollenkaan asiaton kommentti.
Aikuinen päättää omista asioistaan. 22-vuotias on kaikilla mittareilla aikuinen.
Joten en sanoisi tilanteessa mitään arvottavaa. Hän tekee kuten haluaa.
Harkitse tarkkaan, oletko aivan varmasti (vielä) valmis. Olet vielä nuori ja niitä lapsia ehtii tehdä myöhemminkin.
M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sanoa, että etsi mies ja tee se lapsi. Mutta tämän viestin jälkeen sanoisin, että kasva vielä hetki ja katsele sitten uudestaan.
Itse sain ekan lapsen 20-vuotiaana, hyvin on mennyt. Opiskelin sen jälkeen itselleni ammatin korkeakoulussa. Raskasta on ollut, mutta myös antoisaa. Äitiys on opettanut paljon. Sain kuopuksen hetki sitten.
Onkohan kypsä äidiksi jos mieltää itsensä vielä tytöksi?
18-vuotiasta voisi vielä kutsua tytöksi, mutta ei enää 22-vuotiasta.
Jos mies löytyy ja talous ei vauvan tuloon kaadu niin onnea yritykseen. Itse olen 22v ja alamme mieheni kanssa yrittämään loppuvuodesta lasta. Talous kunnossa ja molemmilla koulutusta ja työpaikkaa, parisuhdettakin alla miltei 10vuotta joten tuttuja ollaan jo toisillemme...
No moi. Tässä olis urheilullinen, savuton ja päihteetön melko lihaksikas ja komea siitosori tarjolla. Kalu on iso, suonikas ja kivekset runsaspermaisia. ;)
Kunhan on ammatti ja työpaikka sekä hyvä mies tietysti, niin mikäs siinä sitten..
Soppii, oikein hyvin soppii,ruvetaan vaan heti hommiin!
Vierailija kirjoitti:
No, jos hänellä on elämä siinä kunnossa, että vauva voi tulla (taloudellinen ja henkinen vakaus sekä hyvä kumppani), niin mikäs siinä.
Antaa mennä vaan.Sen tosin saattaisin sanoa, että jos tosiaan kuumeilee vain _vauvaa_, niin miettiä toisen kerran.
Sieltä tulee vauva, mutta vauva kasvaa hyvin nopeasti ja vaatii 18 vuoden kasvatustyön eri kehitysvaiheineen.
Ne vaiheet on kyllä mahtavia ja aikuinen lapsi mitä parhain seuralainen, ei siinä.
Mulla on jokakerta ollut se VAUVAkuume. Tiedän kyllä mitä vauvoista kasvaa, se ei tarkoita ettei haluaisi ja tajuaisi, mitä se on sitten lapsen kanssa. Nytkin haluan vauvan, vaikka se pieni onkin vain hetken aikaa. Sitten elämme sitä pikkulapsi aikaa taas. En halua taaperoa, sillä se aika on vasta vauva-ajan jälkeen. En tiedä onko tämä yhtään selkeästi selitetty, mutta ihmettelen aina tätä kommenttia, ettei "saisi" haluta vauvaa, vaan pitäisi aina puhua heti jo isosta lapsesta kun on se vauvakuume.
Kunhan syy ei ole se, ettei ole päässyt opiskelemaan aloille, jonne ei ole oikeasti mahkuja. Nyt sitten vauva lääkitsemään pettymyksiä, niin ei ehkä paras syy.