En ole koskaan käynyt terveyskeskuksessa (julkisessa sairaanhoidossa). Kertookaa te rahvaat, millasta siellä on.
Ei sillä että joutuisin menemään sinne vaan kunhan naureskelen.
Kommentit (37)
Julkiselle puolelle kannattaa mennä jos välittää terveydestään.
Jos taas sinua huvittaa tuhota terveytesi huuhaa -hoidoilla ja samalla tukea veroparatiisista pyöritettyä bisnestä omilla ja vakuutusyhtiön rahoilla, niin sitten kannattaa mennä yksityiselle.
Lääkärit itse kyllä neuvovat, että pitää olla tosi varovainen, koska yksityisellä puolella täysin terve ihminenkin löytää itsensä nopeasti leikkauspöydältä kun pitää tehdä bisnestä ja ansaita rahaa.
Helt ok. I alla fall här i Grani. Bor du här? Om inte? Hur känns det?
Meillä saa sairastuessaan ajan aina samalle päivälle hoitajalle, ja jos on tarvis, myös lääkärille. Iltapäivystys keskussairaalassa on perseestä, siellä joutuu jonottamaan 4-10 tuntia. Alueemme tk:hon olen kuitenkin tyytyväinen.
Tk:sta sain kerran lähetteen erikoislääkärille keskussairaalaan. Siellä lääkäri kirjoitti minulle jatkolähetteen - omalle vastaanotolleen lääkärikeskuskseen. Vähän omituista toimintaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samanlaista kuiin yksityisellä mutta pienempi lasku. Yksityisten odotusaulat usein vähän viihtyisämpiä design-tuoleineen ja tuoreinen leikkokukkineen.
Itse asiassa lasku on isompi, mutta pääosa siitä maksatetaan muilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos taas sinua huvittaa tuhota terveytesi huuhaa -hoidoilla ja samalla tukea veroparatiisista pyöritettyä bisnestä omilla ja vakuutusyhtiön rahoilla, niin sitten kannattaa mennä yksityiselle.
Lääkärit itse kyllä neuvovat, että pitää olla tosi varovainen, koska yksityisellä puolella täysin terve ihminenkin löytää itsensä nopeasti leikkauspöydältä kun pitää tehdä bisnestä ja ansaita rahaa.
Hah! Meillä "se" veroparatiisifirma pyörittää julkista terveyskeskusta. Tiedä sitten, miten paljon laskuttavat kuntaa palveluistaan. Tk-maksut potilaille on samat kuin mitä ne olisivat tavallisella kunnallisella terveysasemalla.
Yksityissektorilla saa huonoa hoitoa. Kannattaa mennä julkiselle puolelle. Olen käynyt molemmissa ja julkinen puoli tarjoaa paremman palvelun.
Minulla ei ole rahasta kiinni mihin menen että olen siinä mielessä puolueeton neuvomaan
Tällaiset kokemukset minulla. Asun keskisuuressa kaupungissa .
Vierailija kirjoitti:
Veroparatiiseista puheen ollen ja niihin verraten, paljonkos nämä julkiset terveyskeskukset ja sairaalat maksavat yritysveroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käynyt todennäköisesti ainakin neuvolassa :) Nehän yleensä sijaitsevat terveyskeskuksessa. Samoin kouluhammashuolto tapahtuu julkisella puolella, ei terveyskeskus siitä hirveästi eroa.
Itse en myöskään käy julkisilla, koska kaikki vie niin paljon aikaa. Tietysti jos sairastuu vakavasti, tai synnyttäminen tapahtuu väistämättä julkisella puolella.
Meillä ei yksikään neuvola sijaitse terveyskeskuksessa.
Tässä tapauksessa taidat asua pienellä paikkakunnalla. Kuinka kattavat yksityiset lääkäriasemat teiltä oikein löytyy? Esim. Helsingissä suurin osa neuvoloista on terveysasemien yhteydessä. Ja jokatapauksessa, neuvola ON juuri sitä julkista terveydenhuoltoa, missä et kuulemma koskaan ole käynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käynyt todennäköisesti ainakin neuvolassa :) Nehän yleensä sijaitsevat terveyskeskuksessa. Samoin kouluhammashuolto tapahtuu julkisella puolella, ei terveyskeskus siitä hirveästi eroa.
Itse en myöskään käy julkisilla, koska kaikki vie niin paljon aikaa. Tietysti jos sairastuu vakavasti, tai synnyttäminen tapahtuu väistämättä julkisella puolella.
Tässä tapauksessa taidat asua pienellä paikkakunnalla. Kuinka kattavat yksityiset lääkäriasemat teiltä oikein löytyy? Esim. Helsingissä suurin osa neuvoloista on terveysasemien yhteydessä. Ja jokatapauksessa, neuvola ON juuri sitä julkista terveydenhuoltoa, missä et kuulemma koskaan ole käynyt...
Itse asun Espoossa ja meillä moni neuvola on terveyskeskuksista erillään.
Samoja tunareita siellä on töissä kuin yksityiselläkin. Arvataan kun ei osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Espoossa ja meillä moni neuvola on terveyskeskuksista erillään.
Ap sanoikin, ettei yksikään asuinpaikkansa neuvola sijaitse terveyskeskuksessa. Eli pienestä kaupungista on kyse. Tuskin siellä nyt mitkään kovin erinomaiset yksityiset terveydenhuoltopalvelut ovat. Peruslääkäriikäynnit varmaan onnistuu yksityisellä, mutta jos tarvitsee vähänkään vaikeampia toimenpiteitä, tulee lähete kunnalliseen terveydenhuollon piiriin. Eli helppoa on huudella, että käyttää vain yksityisiä, jos ei ole flunssaa yms kummempaa sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kunnasta riippuen mutta omassani kävellään ovesta sisään (ei mitään ajanvarauksia tai soittoja), tuttu hoitaja moikkaa ja vaihdellaan kuulumiset. Sitten riippuen vaivasta joko suoraan resepti käteen tai lääkärin juttusille. Lääkäri myös joku tuttu ja tietää hoitohistorian.
Voi sitä lääkäriparkaa, millaisessa työpaikassa on.
No, itse tuntuu viihtyvän oikein hyvin. Palkka on viisinumeroinen ja ulkoilmaihminen, joten viihtyy syrjäseudulla.
Vähän epäilen, että pelkän tk-lääkärin palkka olisi viisinumeroinen.
Palkka toki on viisinumeroinen. Vuodessa.
tk-lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Yksityissektorilla saa huonoa hoitoa. Kannattaa mennä julkiselle puolelle. Olen käynyt molemmissa ja julkinen puoli tarjoaa paremman palvelun.
Minulla ei ole rahasta kiinni mihin menen että olen siinä mielessä puolueeton neuvomaanTällaiset kokemukset minulla. Asun keskisuuressa kaupungissa .
Tämä on totta. Jos terveydenhuoltoa yksityistetään lisää, taso romahtaa.
Yksityisellä puolella lääkärien osaaminen on monesti täysin vanhentunutta, kun taas julkisella puolella on jatkuvaa koulutusta ja ollaan ajan tasalla.
Itse olen käynyt koko elämäni yksityisillä lääkäriasemilla, mutta nyt vuosi sitten vakuutus päättyi ja olen siirtynyt kunnalliseen hoitoon. Selkein ero on siinä, että ennen sai varattua netistä ajan haluamalleen lääkärille, nyt soitetaan ja saadaan aika vapaana olevalle lääkärille. Ajan olen saanut aina samalle viikolle.
Muissa asioissa eroa huonompaan suuntaan en ole huomannut. Itselläni on perussairaus, jonka tila haluttiin heti huolellisesti tutkia ja saada kirjoihin kunnallisella, joka järjestyi nopealla lähetteellä keskussairaalaan (vaikka siis tosiaan mitään hätää ei ollut). Lääkitystäni on noiden seurantatutkimusten tulosten perusteella korjattu ja tuo perussairauteni on paremmassa hoitotasapainossa kuin koskaan yksityisellä.
Lääkärit ovat asiantuntevia ja osaavia ja laittavat eteenpäin tarvittaessa, tuntuu että jopa enemmän kuin yksityisellä, jossa palkka oli kiinni hoitokäynnin kestosta. Hoitajan kanssa olen "joutunut" asioimaan vain puhelimessa ja kerran kotitutkimuksen tuloksia palauttaessani, joten lääkärille olen kyllä aina tarvittaessa päässyt.
Mitään pahaa sanottavaa en kunnallisesta hoidosta keksi.