Hirveitä nämä nykyajan LAPSET! :(
KATSOKAA NYT, mummo vain tuli sanomaan, että voisitteko lopettaa huutelun toisille, ei näytä lapset välittävän...
Kommentit (22)
Vit*n kamerakännyt. Jokaisesta otetaan nykyään videokuvaa ja sitten nauretaan porukassa. Eilen olin shoppailemassa ja kävelin nuorisolauman ohi, joista yksi ihan selkeästi kuvasi minua. Ajattelin jo että pysähdyn ja kaivam oman kännykkäni esille, olen ihan hiljaa ja alan kuvaamaan takaisin. Mutta enpä viitsinyt. Siinä ne hihitteli kun mulkaisin mennessäni.
Oonko mä ainoa vai tuleeko muillekin ahdistus jos pitää mennä nuorisolauman ohi?
"minkä vitun arvostuksen?" Siinäpä se lissu kiteytti aika hyvin nykynuorison elämänarvot. Niitä ei siis ole.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainoa vai tuleeko muillekin ahdistus jos pitää mennä nuorisolauman ohi?
Mua ahdistaa teinilaumat vieläkin, kun sen ikäisenä jouduin niiden kiusaamisen uhriksi :/ Ja onhan niiltä isompi riski saada huutelua osakseen, kun ovat siinä iässä, et se on niin hienoa huudella ja näyttää kavereille.
Harmi että ei ole hyväksyttävää enää nykymaailmassa kurittaa huonosti käyttäytyvää lasta ruumiillisesti. Kyllä sietäisi osa lapsista saada remmistä ja kovaa, sitä ollaan niin kiittämättömiä ja röyhkeitä että oikein pahaa tekee. Jos lasta meneekin lyömään niin jessus mikä uikutus ja "EI SAA HAASTAN OIKEUTEEN" jne.
Ennen osattiinkin käyttäytyä ja kunnioitettiin muita ja etenkin vanhempia kun välillä sai vähän vitsasta perseelle. Koulussakin tuli karttakepistä näpeille jos ei osannut olla. Voi niitä vanhoja aikoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa teinilaumat vieläkin, kun sen ikäisenä jouduin niiden kiusaamisen uhriksi :/ Ja onhan niiltä isompi riski saada huutelua osakseen, kun ovat siinä iässä, et se on niin hienoa huudella ja näyttää kavereille.
Monta kertaa jo ala-asteelaisetkin tuijottaa ja möläyttelee hölmöjä juttuja. Ahdistavia!!
Kyllä aiemminkin lapset/teinit irvailivat ohikulkijoille ja ties mitä typerää, mutta silloin ei sentään ollut älypuhelimia, joilla kuvata ja julkaista niitä videoita. Minkäs teet, pitää vaan yrittää olla kuin ei huomaisikaan, jos joku alkaa julkisella paikalla kuvata. Eihän se laitontakaan ole.
Minä pidän lapsista ja nuorista. :) Johtuisiko sitten asenteestani ettei minulla ole huonoja kokemuksia heistä. Neuvomassakin olen käynyt, jos olen nähnyt toimintaa johon tulee puuttua. Hyvässä hengessä on kaikki mennyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Vit*n kamerakännyt. Jokaisesta otetaan nykyään videokuvaa ja sitten nauretaan porukassa. Eilen olin shoppailemassa ja kävelin nuorisolauman ohi, joista yksi ihan selkeästi kuvasi minua. Ajattelin jo että pysähdyn ja kaivam oman kännykkäni esille, olen ihan hiljaa ja alan kuvaamaan takaisin. Mutta enpä viitsinyt. Siinä ne hihitteli kun mulkaisin mennessäni.
Julkisella paikalla saa kuvata muita ihmisiä. Teini ei tehnyt mitään väärää, vaikka kyllähän se ottaa päähän. Tuntuu tunkeutumiselta ja ahdistelulta tuollainen.
Minua miehenä ärsyttää suunnattomasti se, kuinka huonosti tuollaiset vastaavat, samanikäiset tai jopa nuoremmat lapsilaumat tai nuorisolaumat, kohtelevat usein naisia. Muutamat tuttavanaiset ovat joskus sanoneet, että kun ovat perään huudelleet, tai kommentoineet tissejä tai peppua tai jopa huoraksi haukkuneet. Siis satunnaiset pojanklopit heille satunnaista ohikulkevaa naista noin kohdelleet!
Mahtavatkohan sellaiset pojat tietää, että se on seksuaalista häirintää tai kunnianloukkaus kyseessä, jos niin tekevät? Olisi ihan oikein heille, jos joutuisivat teoistaan vastuuseen.
Ja kyllä ovat joskus miestenkin perään sellaisten lapsilaumat huudelleet sanoina mm. homoa ja ääliötä.
Nykyajan lapset sitä ja tätä ja tota. Samanlaisia huonokäytöksisiä penskoja on ollut aina, ennen ei ollut vain kännykkäkameroita tms. eikä näitä kuvattu ja ladattu nettiin kaiken kansan ihmeteltäväksi. Äärimmäisen huonoa ja epäkunnioittavaa käytöstä ilman muuta, muttei mikään uusi nykyajan ilmiö.
No minä olin kymmenen vuotta sitten vielä ihan samanlainen kauhukakara, puhelimet ei silloin olleet vielä niin älykkäitä, mutta pirullinen ja huonokäytöksinen pentu olin silloin. Mutta kyllä se elämä katsos osan kauhukakaroistakin nöyristää ja opettaa olemaan ihmismäinen. ;)
Jos minun lapseni käyttäytyisi noin niin lähtisi älypuhelin seuraavaksi 3 vuodeksi takavarikkoon ja kuukausirahan saisi unohtaa.
Aikuiset mieslaumatkin huutelee.Mulle esim.juoksulenkeillä noin kerta viikkoon.Usko ihmiseen on itsellä jo nolla,paljonkaan kiinnosta jonkun läähättäjän huutelu.Nuorisolaumat on asia erikseen,niiden kohdalla kävelen suoraan eteen ja alan keskustelemaan.Aina on puhuminen auttanut,olen opettaja joten tulee kai selkäytimestä sellainen kasvattava keskustelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapseni käyttäytyisi noin niin lähtisi älypuhelin seuraavaksi 3 vuodeksi takavarikkoon ja kuukausirahan saisi unohtaa.
Mitä se lapsi siitä oppisi. Kyllä normaaliälyllä varustettu vanhempi on kiinnostunut lapsestaan ja ottaa selvää mistä käytös johtuu. Selvittää lapsen käsityksen oikeasta ja väärästä.
Yksi päivä tässä hain ekaluokkalaistani koulusta, niin pari vuoden-pari vuotta vanhempaa poikaa pyöräili ohi. Toinen mulkoili ja suusta kuului vaan: "p*llu, kakka, perse, p*llu, kakka, perse...."
Aattelin että tommosta kieltäkö ne pikkupojatkin siellä koulussa käyttää. 😨
Vierailija kirjoitti:
"minkä vitun arvostuksen?" Siinäpä se lissu kiteytti aika hyvin nykynuorison elämänarvot. Niitä ei siis ole.
Eikö ne ollut poikia? Mummo ainakin sanoi, että "pojat, pojat". Ja mun mielestä äänet kuulostikin enemmän pojilta.
Tommosta se tekee kun annetaan jo ala-asteelaistenkin käyttää valvomatta älypuhelimia. Vanhemmat ei tiedä, mitä lapset niillä kännyköillä tekee. Pikkulapsetkin luukuttaa jotain teini-idoli Sannia ja laulaa mukana että "mitähän v*ttua..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lapsi siitä oppisi. Kyllä normaaliälyllä varustettu vanhempi on kiinnostunut lapsestaan ja ottaa selvää mistä käytös johtuu. Selvittää lapsen käsityksen oikeasta ja väärästä.
Niinpä. Nykyvanhemmat luulevat, että kasvattaminen on sitä, että otetaan älypuhelin pois.
Tuuliajolla ovat näin ajattelevien vanhempien lapset. :(
No siinä jonkun herranterttu vauhdissa.