Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin, miksi niin monet käyttävät suoristusrautaa. Joudun itsekin ostamaan.

Vierailija
27.05.2016 |

Minulla on taipuisat hiukset. Ne ovat suorat, mutta aina kun hiukset kuivuvat pesun jälkeen, ne ovat kasvojen ympäriltä laineilla. Aloin miettiä, miksi kaikki muut aina näyttävät minuun verrattuna niin huolitelluilta ja siisteiltä. Se johtuu siitä, että heillä ei ole näit epämääräisesti "puoliksi kiharoita hiuksia".

Kuinkahan herkästi hiukset palavat piloille, jos alan joka toinen päivä eli aina pesun jälkeen suoristaa niitä kasvojen sivuilta? Suoristatteko te muut vai käytättekö muitoilutuotteita suoristamiseen (onnistuisko niinkin)?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suokkari nii ei kulu yhtään. Lämpösuojaa osa suosittelee mut monet tuotteet on huuhaata. Mutta panosta rautaan!

Vierailija
2/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUISTA LÄMPÖSUOJA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet nainen niin katso että et osta miesten suoristusrautaa. Ja sama toisinpäin jos olet mies.

Vierailija
4/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristan monesti viikossa juurikin noiden laineiden takia. Suoristaminen myös vie sellaisen pahimman pörröisyyden ja yleisen epäsiisteyden pois. Käytän lämpösuojaa niin hiukset ei mene pilalle.

5/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt tätä kysynyt, mutta koska itselläni on myös vastaavanlaiset hiukset ja suoristin nuorempana joka toinen päivä, niin sanon mielipiteeni asiasta. Omat hiukseni menivät täysin pilalle suoristamisen vuoksi, varsinkin talven pakkasten kuivattamina ne kirjaimellisesti paloivat karrelle. Haaveilin vuosia piikkisuorista hiuksista ja häpesin puolikiharoitani, kunnes tajusin, että ne hiukset ovat osa minua ja ikään kuin yrittävät "kertoa" että minun tyylini yksinkertaisesti ei ole tyylikäs bisnesnainen, vaan kiharahiuksinen söpöläinen tai hemaisevan seksikäs pörröpää tai kivannäköinen menninkäistyttö tai suloinen Elovena-tyttö tai tai... Tarkoitan tällä siis sitä, että ei missään nimessä kannata pitää omia ominaisuuksiaan virheinä vaikka ne omasta kauneusihanteesta eroaisivatkin, vaan päinvastoin tuoda niitä esiin positiivisessa mielessä. Et kuitenkaan saa hiuksistasi kiiltäviä, umpisuoria ja terveitä suoristamalla, sen sijaan sinun pitäisi nimenomaan korostaa kauniita, kadehdittuja ja ihailtuja laineitasi.

Vastauksen kysymykseen: muista lämpösuoja ja laadukas rauta.

Vierailija
6/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suokkari nii ei kulu yhtään. Lämpösuojaa osa suosittelee mut monet tuotteet on huuhaata. Mutta panosta rautaan!

Kannattaa ostaa myös se hyvä lämpösuoja, eikä huuhaa-suoja.

Vierailija
7/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa sitten ihan nimeltä joku lämpäsuoja jota kannattaa käyttää.

Vierailija
8/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman lämpösuojat vain silottavat hiuksen pintaa. Se hius kuumenee ihan samalla lailla niistä huolimatta, ja kuumuus on se, joka hiuksen rakennetta tuhoaa. Ts. suojien silikoni tekee kyllä hiuksen liukkaamman tuntuiseksi, mutta ei millään lailla suojele hiusta kuumentamiselta. Jos hius on kärsiäkseen kuumasta, niin se kärsii, oli suojaa tai ei.

Vierailija
9/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristan päivittäin ilman lämpösuojaa. Hiukset hyväkuntoiset, ei mitään palamisia tai kaksihaaraisia havaittavissa. Hiustyyppi pitkä, paksu, painava.

Vierailija
10/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvitse edes suoristusrautaa. Muotoilutuote pohjalle ja föönaa hiukset harjan kanssa, vetää siis harjalla hiuksia suoraksi ja vetää samalla harjaa vähän ylöspäin niin tulee tuuheutta ja hiukset kuivuu suoriksi. Jos siis vaan on vaan taipuisuutta. Samalla kaikki pyörrekohdat kuivuu suorempaan asentoon.

Itse luonnonkiharat omaavana käytän ensin fööniä edellä mainitulla tavalla (se ei yksistään riitä ihan kiharaan tukkaan) ja lopuksi suoristan sen mitä suoristettavaa enää jää ja tai pörröjä silotettavaksi. Pelkkä suoristusrauta lätistää liikaa vaikka sillä vähän kohottaisikin myös tyvestä.

Vierailija
11/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puluparka kirjoitti:

Et nyt tätä kysynyt, mutta koska itselläni on myös vastaavanlaiset hiukset ja suoristin nuorempana joka toinen päivä, niin sanon mielipiteeni asiasta. Omat hiukseni menivät täysin pilalle suoristamisen vuoksi, varsinkin talven pakkasten kuivattamina ne kirjaimellisesti paloivat karrelle. Haaveilin vuosia piikkisuorista hiuksista ja häpesin puolikiharoitani, kunnes tajusin, että ne hiukset ovat osa minua ja ikään kuin yrittävät "kertoa" että minun tyylini yksinkertaisesti ei ole tyylikäs bisnesnainen, vaan kiharahiuksinen söpöläinen tai hemaisevan seksikäs pörröpää tai kivannäköinen menninkäistyttö tai suloinen Elovena-tyttö tai tai... Tarkoitan tällä siis sitä, että ei missään nimessä kannata pitää omia ominaisuuksiaan virheinä vaikka ne omasta kauneusihanteesta eroaisivatkin, vaan päinvastoin tuoda niitä esiin positiivisessa mielessä. Et kuitenkaan saa hiuksistasi kiiltäviä, umpisuoria ja terveitä suoristamalla, sen sijaan sinun pitäisi nimenomaan korostaa kauniita, kadehdittuja ja ihailtuja laineitasi.

Minulla kävi samanlailla vaikka oli mukamas laadukas rauta sekä lämpösuoja. Eihän siihen sitten auttanut kuin lopettaa suoristaminen, leikata usein ja vain odottaa että hiukset kasvaa.

Vierailija
12/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kannattaa vähän tarkkailla hintoja jos ei ole kova kiire. Niitä myydään tarjouksissa tosi isolla alennuksella silloin.

Vierailija
13/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puluparka kirjoitti:

Minulla ei siis ole kiharoita hiuksia, vaan taipuisat. Minulla on piikkisuorat, mutta taipuisat. Se tarkoittaa, että pesun jälkeen pitää olla todella tarkka, missä asennossa hiukset kuivuvat. Jos laitan ne pinnillä tai klipsillä sivuun edestä, minulla on seuraavaan pesuun asti krantu siinä kohtaa. Jos taas en laita niitä sivuun, ne taipuvat laineelle poskipäiden kohdalta (minulla on korkeat poskipäät) ja ovat siten laineella kasvojen ympäriltä. Tulos on epäsiisti ja epämääräinen. Haluan, että hiukseni ovat joko suorat tai kiharat.

ap

Vierailija
14/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole mennyt hiukset pilalle suoristamisesta. Itsellä on myös hieman taipuisat ja vähän pörröttyvät hiukset. Käytän lämpösuojasuihketta, merkit vaihtelevat, mutta ostan kampaamosta ja latvoihin vielä paul mitchellin hiusseerumia, jossa on myös lämpösuoja mukana. Joskus sekoitan tätä myös hoitoaineen joukkoon hiustenpesun jälkeen, jolloin periaatteessa ei enää muuta lämpösuojaa tarvitsisi, mutta olen kuiten käyttänyt ihan varmuuden vuoksi. Kannattaa kokeilla omille hiuksille sopiva raudan lämpötila, pienin mahdollinen, jolla oma hius suoristuu yhdellä vedolla, on hyvä. Hiusten kosteutuksesta kannattaa kuitenkin pitää huolta, sillä kuumuus kuivattaa hiusta ja kuivaan hiukseen tulee helposti rakennevaurioita.

Vierailija
15/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puluparka kirjoitti:

Minulle kävi samalla tavalla, eli n. puolen vuoden päivittäisen suoristamisen jälkeen hiukset katkeilivat itsekseen, ja jäljelle jäävä osa oli takkuista hamppua. Lopulta oli pakko leikata pois lähes 20 cm. Käytössä oli vielä ihan hyväksi kehuttu ghd -merkkinen suoristusrauta ja lämpösuojatuotteet.

Mutta kokeilemalla selviää; joidenkin hiuslaatu kestää päivittäisen kuumuuden, joidenkin ei.

Vierailija
16/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rintaliivien alanauhaan asti pitkät hiukset, joita värjään tummaksi kerran kuussa. Käytän suoristusrautaa päivittäin, vaihdellen laineiden tekoon ja vaihdellen suoristamiseen. En käytä varsinaista lämpösuojaa, mutta muotovaahtoa jossa on lämpösuojaominaisuus. Hiukset on hyväkuntoiset ja kiiltävät. 

Vierailija
17/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos olet nainen niin katso että et osta miesten suoristusrautaa. Ja sama toisinpäin jos olet mies.

Mitä eroa on naisten ja miesten suoristusraudalla?:o

Vierailija
18/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa käytä suoristusrautaa päivittäin. Joka toinen päiväkin on vähän niin ja näin.

Tyttärellä tippui todella iso osa hiuksista niskatukasta, kun suoristi raudalla tosi paljon. Varsinkin jos on värjätyt hiukset.

Lämpösuojakaan ei pelasta tilannetta niin paljoa, että voisi päivittäin suoristaa.

Vierailija
19/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suoristanut vuosia ja vuosia noin joka toinen päivä. Kampaaja kehuu aina hiusteni hyvää kuntoa, eli ei ole ainakaan minulla vaikuttanut kuntoon. Rauta on hyvä, siihen panostin. Lämpösuojaa käytän vaihtelevasti.

Vierailija
20/28 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on karhealaatuiset, värjätyt, puolipitkät hiukset. Ne eivät kestä hyvin suoritusta. Teen sitä silti joskus, koska mulla on just samanlaiset ominaisuudet kuin ap:lla: jos pitää hiuksia vaikka korvan takana hetken aikaa, siihen sitten jää se Laine ja sitä ei saa pois kuin uudelleenmuotoilulla kovin keinoin. Pitäisi jaksaa joskus lopettaa suoritus ja pitää hiukset aina kiinni sen aikaa, että kasvavat. Pitkissä hiuksissa, joita laivojen paino vetää alaspäin, omituinen taipuisuuskin voisi esiintyä ihan viehättävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi