Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvaile av-käyttäytymisesi!

Vierailija
27.05.2016 |

Missä palstailet yleensä, mitä keskusteluja avaat, mitä jätät lukematta, ylä/alapeukutustapasi, kirjoitatko palstalle paljon, seuraatko oman kommentin yläpeukkuja, pahastutko alapeukuista, oletteko vilpillisiä peukutuksissa jne... Aloitan!

Palstailen mielelläni aamulla aamupalan aikaan, minkä vuoksi aamupala/kahvi venyvät usein pitkäksi. Aamun lisäksi palstailen usein aina kun asetun sohvalle. En yleensä palstaile julkisesti, kun en kehtaa! Palstaa selaan eniten tabletilla.

Vältän avaamasta selkeitä provoja tai asioita jotka eivät yleensäkään kiinnosta minua aihepiiriltään. Luetut kerrat ja varsinkin kommenttien määrä vaikuttavat tosin eniten siihen mitä luen, sillä pidän vilkkaasta keskustelusta!

Avaan yleensä sivulta kaikki kiinnostavat keskustelut uusiin välilehtiin, jotta ne pysyvät tallessa. Jos kiinnostavia aiheita on paljon, luen ne ensin, ja sitten päivitän av:n ensimmäiselle sivulle ja aloitan alusta! Tuoreet keskustelut ovat parhaita.

Yläpeukuttan kaikki hyvät kommentit keskustelussa, ja mielestäni huonot/törkeiden ihmisten kommentit alapeukutan. Myös peukutuksiin vaikuttaa paljon miten muut ovat kommenttia peukuttaneet! Jos on enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja ja toisinpäin, laitan "ääneni" siihen missä on eniten, sillä luotan jengin mielipiteeseen! Yksi jännä piirre on: jos on tasamäärä (muutaman heitollakin käy) ylä-ja alapeukkuja, en peukuta saati lue kommenttia! Sellainen ei ole mielenkiintoinen kommentti minusta.

Jos kirjoitan palstalle, jään aktiivisesti seuraamaan mitä mieltä ihmiset ovat kommentistani. Jos yläpeukkuja tulee, mielialani kohoaa ja tunnen "kuuluvani" porukkaan. Jos saan alapeukkuja, kommenttini nolottaa ja pahoitan mieleni vähän (vaikkei pitäisi). Jännitän jos kommenttiani lainataan, sillä pelkään että minua haukutaan.

Myönnän yläpeukuttaneeni ja kommentoineeni omia kommenttejani.

En ole koskaan kirjoittanut provoa, ja jos avaan keskustelun, toivon yleensä neuvoja ja vertaistukea. Upitan keskustelujani helposti, sillä en halua niiden ns. hautautuvan ennen kuin saan apua. Upitus kuitenkin nolottaa aina, ja ajattelen että ketään ei kiinnosta juttuni jos kommentteja ei tule.

Analysoisin, että olen usein umpikujassa oleva, lauman mukana kulkeva palstalainen, joka tarvitsee hyväksyntää ollakseen onnellinen!

Nyt teidän vuoro :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, sulla tosiaan on liikaa aikaa...

Vierailija
2/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan provokatiivisia aloituksia, joissa esitän yleensä jonkinlaista mielenhäiriötapausta tai totaalisen tyhmää. Lisäksi kommentoin asiallisiin aloituksiin jotain ilkeää tai viljelen makaaberia huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisen kaikkein älyttömimmät kommentit ja jos typeryyttään sössöttävä vastapuli ei usko, laitan pari kovempaa kuittia perään. Jos sekään ei mene perille, unohdan koko ketjun.

Ilmiannan kaiken paskan, mitä vastaan tulee. Tosin moderaattoreille ei näy olevan enää mitään väliä, mitä palstalle kirjoitetaan (kts. naisen murhaaminen on ok -ketju).

Yritän kirjoittaa pari hyväntuulista ketjua per päivä. Ne saavat ehkä yhden peukun eikä yhtään viestiä. Haukkuminen on niin paljon mukavampaa.

Kaikkein selvimmät provot hyppään yli, niihin näyttää riittävän vastaajia muutenkin. Uskovaisten ketjuja en avaa koskaan, en myöskään bloggarikommentointiketjuja enkä feministi-miesasiamies-ketjuja.

Joskus kyselen neuvoja ja aina joku vastaa, kiitos siitä heille.

Vierailija
4/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitan provokatiivisia aloituksia, joissa esitän yleensä jonkinlaista mielenhäiriötapausta tai totaalisen tyhmää. Lisäksi kommentoin asiallisiin aloituksiin jotain ilkeää tai viljelen makaaberia huumoria.

Turha selittää että "esität tyhmä", kyllähän tuo täyttää 100% tyhmyyden merkit.

Vierailija
5/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen pitkin päivää silloin, kun olen koneen ääressä ja on taukoja. Kännykällä harvoin viitsin palstailla. Asiallisiin juttuihin vastaan asiallisesti, provoihin kirjoitan provovastauksia. Aina en viitsi kommentoida vaan yläpeukku= samaa mieltä ja alapeukku=eri mieltä. 

Vierailija
6/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi avata enää kuin harvoja avauksia. Tuntuu, että suurin osa on jonkinlaista provoilua tai mielipiteenmuokkausta. Ykkösärsytyksenä on tämä AV:n oma pikku naisvihaaja, joka ei ilmeisesti muuta tee, kun roikkuu palstalla suoltamassa naisvihaansa (terveiset vain sulle, en aio vastata, jos kommentoit viestiäni).

-

Mä vastailen ihmisille asiallisesti ja ystävällisesti, vaikka joku kysyisikin tyhmiä. Tarkoitushakuisiin kysymyksiin vastaan kyllä kärkkäästikin, ja törkeille ihmisille vittuilen. Olen hyvä siinä. Inhoan sitä, jos eriävä, mutta ihan asiallinen mielipide teurastetaan joukolla, niin kuin täällä usein käy. 

Vierailija
8/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole töissä? Loisiminen ok?

Vierailija
9/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole töissä? Loisiminen ok?

Sairauslomalla kesäkuun loppuun asti, toivottavasti jaksat odottaa siihen saakka.

-Ap

Vierailija
10/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
12/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntahtoista provosointia. Käytän siihen ihan liikaa aikaa.

M

Vierailija
13/18 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin päivää palstailen, laskin tosiaan yks päivä kommenttini ja niitä tuli 40 ja se oli päivä jolloin ei oikein ollu mielenkiintosia ketjuja. Provoilen myös välillä, varsinkin tyhmiin viesteihin kirjoitan tyhmästi, usein provoan näissä "lassukka" aiheissa :P

Laitan kirjainmerkkeihin seurantaan aina hyvät ketjut, poistan sitten kun ne hiljenee.

Mitä sitten seurailen. Ykkösenä ehdottomasti parisuhdejutut (deittailusta eroon), toisena ihmisten "tasoihin" liittyvät ketjut ja muutenkin eriarvoistamiseen liittyvät ketjut. Sitten mielenterveyteen liittyvät ja varsinkin itsemurhasta puhuvat, yritän tsempata ja etsiä tietoa saatavista palveluista. Satunnaisesti luen mitä tahansa, mut noi ne tärkeimmät.

Miksi kirjoittelen noihin. No olen kokenut pitkän parisuhteen ja sen tuomat haasteet sekä eron. Olin jätetty osapuoli ja ero tuli täysin puun takaa. Kauhean kokenut deittailia en ole, eikä myöskään hirveästi vientiä ole kyllä ole (1 match nyt Tinderissä :D). Yritän kuitenkin suhtautua asiaan positiivisesti ja ehkä mullekkin joku vielä löytyy. Sen verran kuitenkin kokemusta, että kun olen ollut kiinnostunut naisesta niin saatille olen päässyt eli jotain olen tehnyt oikein. Mulla on myös kokemusta aika monesta sosiaalisesta ongelmasta, joten haluan auttaa muita, jos vain pystyn ja tiedän asiasta jotain.

En peukuta usein tai no päivittäin, mut kohtuudella. Teen itse keskusteluja todella harvoin, koska ne eivät yleensä kiinnosta ketään :D Parhaita on semmoset keskustelut, jossa syntyy juttua jonkun toisen kanssa ainakin muutaman viestin verran, onneks näitä tilanteita tulee vastaan sillon tällöin. Yleensä, jos kirjoitan kommentin (enkä provoile) saan yläpeukkua. Nuuh nuuh itsekehu :P

Haluaisin, et järjestettäis joku AV-miitti niin näkis millasta porukkaa tääl on, mut haaveeks taitaa jäädä.

Vierailija
14/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen mihin aikaan joudan. Joko "rentoutuakseni" tai kun ei ole muuta tekemistä.

Selailen sivuja ja poimin mielenkiintoisimmat otsikot. Joskus niitä löytyy paljon, joskus ei ollenkaan. Minua kiinnostaa mm seuraavat aiheet: ihmissuhteet, psykologia, arjen ongelmat ja ilot, tutkimukset, julkkikset, politiikka jne. Peukutan aina, yleensä osallistun myös keskusteluun.

Yritän välttää häiriintyneitä ja provoavia keskusteluja. Joskus kuitenkin eksynyt niihin, ja joko vastaan nasevasti, jätän huomiotta, tai turhaudun ja voin pahoin "sairaan palstan" takia, jolloin paiskaan selaimen kiinni ja lähden tekemään jotain mielekästä. Minut saa raivon valtaan myös se, jos (kun) keskusteluja(ni) poistetaan mielestäni usein turhaan. Silloin loukkaannun palstalle ja jätän sen.

Vierailija
16/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palstaile. Paitsi salaa.

Vierailija
18/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen aika harvoin. Vilkaisen kaikista suosituimpia keskusteluja ja saatan ehkä kommentoida jotain. Jos teen jonkun aloituksen niin se on joku tylsä mihin kaipaan jotain neuvoja. Peukutan aika paljon ja joo vähän pahoitan mieleni, jos saan alapeukkuja omiin juttuihin ilman mitään (mun mielestä) oikeaa syytä. Ei oikeen nappaa tämä vauva-palsta nykyään.