Vierailija

Nyt kaikki vippaskonstit tänne millä tän vauvan saa häädettyä mahasta!

Laskettu aika on tänään, olo ihan järkyttävän tukala ja epämukava. Vinkkejä nyt!

Kommentit (15)

Vierailija

Ole liikkeellä, lähde lenkille yms. Liikkeellä ollessa vauva laskeutunut pää ärsyttää kohdunsuuta ja saa sen aukeamaan. Lisäksi hiero nännejäsi, puristele ja vääntele niitä. Nännien stimulointi erittää kehon omaa oksitosiinia ja saa kohdun supistelemaan. Ja eiku hommiin! Hyvää loppuodotusta ja sujuvaa synnytystä! :)

Terveisin: toista odottava rv 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ole liikkeellä, lähde lenkille yms. Liikkeellä ollessa vauva laskeutunut pää ärsyttää kohdunsuuta ja saa sen aukeamaan. Lisäksi hiero nännejäsi, puristele ja vääntele niitä. Nännien stimulointi erittää kehon omaa oksitosiinia ja saa kohdun supistelemaan. Ja eiku hommiin! Hyvää loppuodotusta ja sujuvaa synnytystä! :)

Terveisin: toista odottava rv 19

Liike on hyvä, MUTTA sillä voi olla päinvastaisiakin vaikutuksia, eli ei kannata vetää yli. Stressaaminen ja jatkuva liikkeellä oleminen saattaa kertoa keholle, että nyt ei ole hyvä aika synnyttää. Mutta siis jaksamisen mukaan voi ja kannattaa liikkua. Samoin kannattaa pysyä synnytyksessä pystyasennossa niin paljon kuin mahdollista, samoista syistä (ja lisäksi siitä, että kun on pystyasennossa, vauva sopii kiertymään synnytyskanavassa ja tulee todennäköisemmin ulos oikeassa tarjonnassa).

Vierailija

Ei sellaista konstia olekaan. Jos synnytys ei ole alkaakseen, se ei sitten ala. Biologiaa ei voi jouduttaa. Kotikonstit on höpön pöppöä ja sattumaa. Voinhan mäkin väittää, että synnytys käynnistyi, kun luin kirjaa kaksi tuntia putkeen. 

Vierailija

Aamulenkki jo vedetty kun köpöttelin neuvolaan, kohta ajattelin lähteä pihalle hortoilemaan vähän lisää :)

Kämppä on puunattu lattiasta kattoon... Saunaa ei ole. Ja miesparan olen pakottanut heiluttamaan peittoa joka ilta :D

Tuota nännihommaakin on tullut harrastettua jo vajaan viikon verran kun tuttu kätilö siitä mainitsi. On hierottu tissejä ja nännejä ja lypsetty käsin, mies on hiplaillut jne. Mutta ei tästä kyllä mitään tuntuvaa hyötyä ole ollut ts. ei ole kyllä kertaakaan saanut supistuksia aikaan. Ehkä siellä kuitenkin on erittynyt sitä oksitosiinia joka toivon mukaan on paikkoja sitten kypsytellyt :)

Toki tiedän että vauva tulee kun se on valmis, mutta jos sille sais jotenkin vinkattua että kyllä sä nyt aika valmis olet, alahan tulla sieltä, niin ois kiva! :D

Vierailija

No vinkkejä voin antaa mutta ne ei toki välttämättä toimi. Eka lapsi lähti syntymään nännien hieromisella ja akupainannalla, toka ei sitten millään tahtonut tulla kun yritin saada syntymään ennen jouluaattoa (la 22.12), kolmas ei myöskään. Kolmannen kohdalla en kyllä enää edes viitsinyt kovasti yrittää, yritin ottaa kaiken irti siitä että on vaan kaksi lasta :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamulenkki jo vedetty kun köpöttelin neuvolaan, kohta ajattelin lähteä pihalle hortoilemaan vähän lisää :)

Kämppä on puunattu lattiasta kattoon... Saunaa ei ole. Ja miesparan olen pakottanut heiluttamaan peittoa joka ilta :D

Tuota nännihommaakin on tullut harrastettua jo vajaan viikon verran kun tuttu kätilö siitä mainitsi. On hierottu tissejä ja nännejä ja lypsetty käsin, mies on hiplaillut jne. Mutta ei tästä kyllä mitään tuntuvaa hyötyä ole ollut ts. ei ole kyllä kertaakaan saanut supistuksia aikaan. Ehkä siellä kuitenkin on erittynyt sitä oksitosiinia joka toivon mukaan on paikkoja sitten kypsytellyt :)

Toki tiedän että vauva tulee kun se on valmis, mutta jos sille sais jotenkin vinkattua että kyllä sä nyt aika valmis olet, alahan tulla sieltä, niin ois kiva! :D

Oletko levännyt myös?

Vierailija

Piikkimatolla makoilu saa kehon tuottamaan oksitosiinia. (siksi piikkimaton käyttöä ei suositella raskaana oleville, koska voi siis käynnistää synnytyksen)

Vierailija

Levättykin on, eilen ei tullut tehtyä juuri mitään :)

Pääasiassa päivät menee niin, että heräilen - pyörin täällä kotosalla - käyn päivällä kävelyllä tai kaupoilla pyörimässä - himmailen kotona lisää - käydään miehen kanssa iltakävelyllä.

Ja siis tää kotona pyöriminen on just nimensä mukaista, teen kevyita kotihommia, luen, tuijotan töllöä :D Eli tuskin ns. ylirasituksesta on kyse.

Vierailija

Ei kyllä ole valitettavasti minulla toiminut kummallakaan kerralla kotikonstit. Mulla näyttää olevan pitkät raskaudet. Lapset syntyneet 42+1 ja 41+2 (eka piti vieläpä käynnistää, ei ollut lainkaan tulossa ulos).

Vierailija

No tämä ei ehkä ole kovin fiksua ja suositeltavaa, mutta anonyyminä voin myöntää itse tehneeni näin.

Pese tosi hyvin kädet, laita vielä vaikka desinfiointiainetta, työnnä muutama sormi sisääsi, pyöritä sormea ronskisti kohdun suulla. Näin olen tehnyt yliaikaisten raskauksieni kanssa, kaksi kolmesta on lähtenyt syntymään hyvin pian tämän jälkeen. Olen siis tosiaan ollut jo yli lasketun ajan, saanut näin limatulpan irtoamaan ja siitä supistukset ovat käynnistyneet.

Mutta niin kuin sanoin, ei ole kovin suositeltava tapa. Mieluummin kuitenkin vaan odottelet rauhassa synnytyksen käynnistymistä itsekseen.

Vierailija

Tapasin kerran synnärillä naisen, joka oli kokeillut jopa risiiniöljyä, mutta vauva tuli sitten vasta kun tahtoi.. Eli vippaskonsteja on, mutta käynnistyykö konstilla vaiko vain sen takia, että aika on kypsä, kuka tietää.

Itse olen joutunut tekemään päinvastoin, kun on noilla ollut kiireempi kuin yleinen tieto sallii..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No tämä ei ehkä ole kovin fiksua ja suositeltavaa, mutta anonyyminä voin myöntää itse tehneeni näin.

Pese tosi hyvin kädet, laita vielä vaikka desinfiointiainetta, työnnä muutama sormi sisääsi, pyöritä sormea ronskisti kohdun suulla. Näin olen tehnyt yliaikaisten raskauksieni kanssa, kaksi kolmesta on lähtenyt syntymään hyvin pian tämän jälkeen. Olen siis tosiaan ollut jo yli lasketun ajan, saanut näin limatulpan irtoamaan ja siitä supistukset ovat käynnistyneet.

Mutta niin kuin sanoin, ei ole kovin suositeltava tapa. Mieluummin kuitenkin vaan odottelet rauhassa synnytyksen käynnistymistä itsekseen.

Tätähän harrastetaan myös terveydenhuollon toimesta, tongitaan ja "irrotellaan vähän kalvoja".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tätähän harrastetaan myös terveydenhuollon toimesta, tongitaan ja "irrotellaan vähän kalvoja".

Tämä on edessä jos menee yliajalle, tunnetaan täälläpäin nimellä membrane sweep. Kätilön kanssa oli puhetta tänään, että jos vauva ei ole viikon sisään tullut, tehdään tämmöinen sweep. Siitä sitten 48h sisään pitäisi käynnistyä jos on käynnistyäkseen - aina ei toimi, sitten voidaan kokeilla uudestaan tai odotella lisää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat