Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä meinaa alkaa pph:ksi, mitä vaaditaan?

Vierailija
01.07.2008 |

Idea on kiva ja hyvä. Hän on ollut kotosalla 17 vuotta ja kasvatellut omia lapsiaan. Nyt hänelle oli ehdotettu tälläistä vaihtoehtoa.

Mietin vain mitä vaaditaan. He asuvat syrjässä. lähimpään kauppaan on noin 30 km. Hänellä ei ole autoa. Omienkaan lasten kanssa hän ei käy ikinä missään joten tuskin hoitolapsienkaan.

Hänellä on vielä toistaiseksi käsitys asiasta että hän voi vaikka päivät katsotuttaa lapsilla videoita ja tehdä itse kotitöitä.

Onko ollenkaan realistista.

Luonteeltaan tämä ihminen voisi sopiakkin hommaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykyä työskennellä yksin ilman juuri minkäänlaista tukea (henkistä/konkreettista apua).

Olen työskennellyt pph:na viime syksystä alkaen ja voimat on totaalisesti loppu. Kaikesta raskainta on se, että olet todella yksin työssäsi, jos ongelmia tulee (esim. epäilys siitä, onko joku lapsen käytös normaalia). Kukaan muu ei näe arkea samoin kuin sinä, eikä voi auttaa sinua, koska työkavereita ei ole. Joka päivä olemme puistossa toisten hoitajien kanssa, mutta vain reilun tunnin verran päivässä. Loput ajat olen yksin lasten kanssa ja koska olen tunnollinen ja liian stressaava ihminen, vietän unettomia öitä miettien toiminko työssäni oikein. Siispä perhepäivähoitajalla tulee olla kova stressinsietokyky sekä kyky olla huolehtimatta asioista liikaa.

Ja koska palkka ja työehdot ovat perseestä, täytyy tyytyä vähään, vaikka työ onkin todella raskasta ja työpäivät melkein yhdeksäntuntisia. Sen lisäksi täytyy olla iltaisin aikaa tehdä ruokaostokset, ehkä valmistella seuraavan päivän ruokaa sekä siivota/järjestellä paikkoja, että taas aamulla voi työt aloittaa.

Innolla odotan, että työni loppuvat joulukuussa, enkä todellakaan tähän työhön aio enää palata.

Vierailija
2/2 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhepäivähoitaja

Perhepäivähoitaja on lapsia omassa kodissaan, ryhmäperhe-päivähoidossa tai lapsen kotona hoitava henkilö. Yksi perhe-päivähoitaja saa hoitaa neljää kokopäiväistä alle kouluikäistä lasta samanaikaisesti, ja lisäksi viidettä esiopetukseen osallistuvaa tai koululaista osapäiväisesti.

Perhepäivähoitajan koulutus on vuodesta 2000 alkaen ollut ammattitutkinto. Aikaisemmin koulutuksena suoritettiin perhe-päivähoitajan kurssi. Hoitaja on joko työsuhteessa kuntaan tai yksityisenä toimiessaan itsenäinen ammatinharjoittaja.

Työtä valvoo ja ohjaa kunnan perhepäivähoidon ohjaaja tai tehtävään osoitettu päiväkodin johtaja. Kunnallisessa perhepäivähoidossa hoitajalle maksetaan palkkaa omassa kodissa tehdyn työajan ja hoidettavan lapsimäärän mukaisesti ja suoritetaan hoidosta aiheutuvat kustannuskorvaukset"

http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/perhepaivahoit_at.pdf

Parhaiten tietoa saatte varmasti oman kotikaupunkinne päivähoidon yksiköstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan