-

Miten reseptilääkkeet kuuluu pakata lennolle? Pitääkö olla reseptit mukana vai onko tarpeen? Vai voiko ottaa pillereitä vaan sellaisenaan mukaan (lääkeannostelijaan)? En ole aikoihin lentänyt ja Finnairin sivulla luki että resepti pitäisi mielellään olla, mutta tarkistetaanko näitä lääkkeitä jotenkin/miksi?
Kiitos avusta :)

Kommentit (3)

Vierailija

Minä olen pakannut lääkkeet (Thyroxin, antihistamiini) ruumaan menevään matkalaukkuun, sinne pikkupussiin yhdessä hammasharjan, deodorantin jne kanssa. Olen ottanut lääkkeet mukaan alkuperäispakkauksissaan joissa on ne teippilärpäkkeet, reseptejä en ole koskaan vaivautunut tulostamaan mukaan. Ei ole koskaan tullut mitään ongelmia (olen matkustellut lähinnä Euroopassa).

Vierailija

Reseptit pitää olla mukana ja lääkkeet alkuperäispakkauksissaan. Sillä tavalla ne pitää oikeaoppisesti kuljettaa eikä tule riskiä, että ne otettaisiin turvatarkastuksessa pois. Harvoinhan niihin puututaan, mutta silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tärkeitä lääkkeitä ei ruumaan, olet sitten kusessa jos laukku katoaa matkalla. Käsimatkatavaraan alkuperäispakkauksissaan, mukaan periaatteessa pitäisi ottaa resepti/e-reseptin ohje, mutta eipä niitä koskaan ole katsottu. Ei edes Intiassa, missä kentällä piti käydä seitsemässä eri tarkastuksessa, ja kaikki katsottiin kammalla läpi. Eri juttu, jos kyseessä on esim. PKV-lääke (opiaatit, bentsot...), silloin kannattaa pyytää englanniksi käännetty resepti mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat