Vierailija

Jo lähtee masennukset ja muut pois mielestä!

Sivut

Kommentit (52)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä jo lähdin ripeälle lenkille aamu viideltä (1,5 tuntia)

Ei se masennukseen auta, mutta pitää yllä hyvää yleiskuntoa. 

Vierailija

Et taida tietää masennuksesta mitään? Reippailu voi auttaa jos on nukkunut hieman heikosti tai jokin pienehkö juttu harmittaa. Masennus, siis oikea masennus, on sellainen juttu josta ei välttämättä edes toivu, vaan jää eloon. Jos hyvin käy.

Vierailija

Oletko näitä möläyttelijöitä, jotka sanovat atoopikoille "mikäs tuossa on ollessa, et vaan raavi!" ja keskenmenon kokeneille "Uutta putkeen!" Teikäläisiä ilmeisesti syntyy sieltä toisesta aukosta?

Vierailija

Jaa. Itse taas suosittelisin kaikille (niin masentuneille kuin muillekin) menemistä hetkeksi nurmikolle istumaan ja vain olemaan. Ei tarvitse reippailla tai kokea maagista äkkiparanemista vaan vain antaa itsensä olla. Edes vähän aikaa. Ei se ongelmia ratkaise, eikä välttämättä helpota oloa paljoakaan mutta ehkä hiukan kuitenkin ja on sen arvoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin, ei auttanut.

Moni muukaan asia ei kertaheitolla parane tai auta. Vähän pitkäpinnaisuutta peliin ja ulkoilusta ja reippailusta rutiini. Varmasti auttaa tai ei aikaakaan tilannetta pahenna. Vastahan siitä on tutkimuksiakin tullut, että liikunta tosiaan auttaa masennuksen hoidossa. Ei ehkä ainoana keinona, mutta ei sitä nyt pois kannata jättää.
Monet vaan masennuksen nojalla jättävät oman vastuuta täysin pois... Kun mä nyt vaan olen masentunut. Joo, joo. Kun mullakin vain oli syöpä. Jos mitään omaa halua tilanteen kohentamiseen ei ole, niin turha ruikuttaa. Ehkä paranemisen tueksi kannattaa kokeilla muutakin, kuin pilleripurkkia ja untuvapeittoa.

Hyvä Ap !

T. Ei Ap, mutta samaa mieltä ( ja on masennusta ollut sekä itsellä että lähipiirissä)

Vierailija

Kyllä masennuksen lääke on terveelliset ja säännölliset elintavat ja ruokavalio. Aikaisin nukkumaan ja joka päivä ulos liikkeelle. Ruoaksi vihanneksia ja kunnon ruokaa. Yleensä masentuneet kukkuvat yömyöhään ja sipseja yms moskaa mussuttaen. Rööki ja päihteet myös usein kuvioissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä masennuksen lääke on terveelliset ja säännölliset elintavat ja ruokavalio. Aikaisin nukkumaan ja joka päivä ulos liikkeelle. Ruoaksi vihanneksia ja kunnon ruokaa. Yleensä masentuneet kukkuvat yömyöhään ja sipseja yms moskaa mussuttaen. Rööki ja päihteet myös usein kuvioissa.

Miten väärässä sinä oletkaan.

Vierailija

Just joo. Olen reippaillut sen verran että huussissa käynyt ja hakenut puita ja yrittänyt saada tulta pesään. Lämpöä on luvassa kai 12 astetta tälle päivää ja niin kai lopulle viikkoakin. Ei siellä aurinko paista, ei ole nurtsia ja muutenkin maa on märkä, jos ei nyt juuri sadakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten väärässä sinä oletkaan.

Just näin.

Omituista, miten masennukseen suhtaudutaan. Se saattaa pahimmillaan olla kuolemaan johtava sairaus.

Sanokaapas samat viisaat kommenttine esim. syöpää sairastaville.

t. masentunut, joka syö terveellisesti, tekee työnsä, menee aikasin nukkumaan eikä rasita vaivoillaan kanssaihmisiä 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin, ei auttanut.

Moni muukaan asia ei kertaheitolla parane tai auta. Vähän pitkäpinnaisuutta peliin ja ulkoilusta ja reippailusta rutiini. Varmasti auttaa tai ei aikaakaan tilannetta pahenna. Vastahan siitä on tutkimuksiakin tullut, että liikunta tosiaan auttaa masennuksen hoidossa. Ei ehkä ainoana keinona, mutta ei sitä nyt pois kannata jättää.
Monet vaan masennuksen nojalla jättävät oman vastuuta täysin pois... Kun mä nyt vaan olen masentunut. Joo, joo. Kun mullakin vain oli syöpä. Jos mitään omaa halua tilanteen kohentamiseen ei ole, niin turha ruikuttaa. Ehkä paranemisen tueksi kannattaa kokeilla muutakin, kuin pilleripurkkia ja untuvapeittoa.

Hyvä Ap !

T. Ei Ap, mutta samaa mieltä ( ja on masennusta ollut sekä itsellä että lähipiirissä)

Masennuksessakin on aste-eroja. Jos on päällä reippaat lääkkeet menee motoriikka niin surkeaksi että kävelyssäkin on jo tekemistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat