Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai onko niitä? Rakastan kaikkea kuitupitoista, siemeniä, leseitä, vihanneksia, marjajauheita, ym kuituruokia, joten kuidun määrä moninkertaistuu suosituksiin nähden...

Kommentit (11)

Vierailija

Ei ole aiheutunut vatsaongelmia, olen kyllä laihtunut tosi paljon, voiko johtua kuiduista? Syön erittäin paljon energiatiheää ruokaa mutta olen silti todella hoikka. Estääkö kuidut energian imeytymistä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Väliaikainen turvotus voidaan kai laskea haitaksi, mutta kuidun syöminen ei siis ole millään lailla vaarallista. Itse saan ruuasta yleensä sen 60-80g kuitua päivässä, ja olo mitä mainioin :)  Mitä enemmän ruokavalio sisältää kuitua, sitä paremmin suoli toimii ja puhdistuu, mikä on siis positiivinen juttu esim. paksusuolen syövän prevention kannalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole aiheutunut vatsaongelmia, olen kyllä laihtunut tosi paljon, voiko johtua kuiduista? Syön erittäin paljon energiatiheää ruokaa mutta olen silti todella hoikka. Estääkö kuidut energian imeytymistä??

Kuidut lisäävät ruoka-/ulostemassaa, jolloin ruoka viipyy suolistossa kauemmin ja imeytyminen parantuu. Eli ei todellakaan estä, olet varmaan ollut vain kylläisempi ja syönyt vähemmän roskaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viljan kuidut estää kaiken ravinnon imeytymisen, varsinkin kun syö täysjyvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuidut lisäävät ruoka-/ulostemassaa, jolloin ruoka viipyy suolistossa kauemmin ja imeytyminen parantuu. Eli ei todellakaan estä, olet varmaan ollut vain kylläisempi ja syönyt vähemmän roskaa.

Ai, minä olen kuullut aivan päinvastaista...

näin

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljakuidut ovat haitallisia suolistolle, ei muut.

Millä tavalla haitallisia??

Eikä ole.Kuidut kyllä sitovat ravintoaineita pois imeytymästä jonkun verran.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat