Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sain juuri kuulla palstalta, että tämä on junttia ja noloa.

Itselläni riippuu ihan laukusta ja hihnasta. Kuitenkin ehkä jopa mieluummin kannan yli pään. Silloin laukku ei ainakaan pääse valumaan. En ole mikään pullohartia, mutta kumartuessa jne kassi helposti notkahtaa alas :D

Tässä siis junttitapa kantaa laukkua:
http://www.mangeons.neonblush.com/images/NB/2014/sep/09-23/NeonBlush-Bot...
http://glamradar.com/wp-content/uploads/2014/08/cln-inspired-mini-cross-...
https://cdn.lookastic.com/looks/biker-jacket-crew-neck-t-shirt-pencil-sk...
http://glamradar.com/wp-content/uploads/2014/08/bright-leather-cross-bod...

Ja tässä sivistynyt tapa:
https://s3.amazonaws.com/lollipuff/media/blog/372/casual-easy-summer-sho...
http://cdn11.lbstatic.nu/files/looks/medium/2015/05/17/4485595_Casual_ev...
http://4.bp.blogspot.com/-_Ggh4xAkn7w/UGimijkQMYI/AAAAAAAACrQ/_ABk--X3Oe...

(kuvat ensimmäisten joukossa googlen kuvahaussa, en vaan näe eroa ja jokainen nainen on mielestäni tyylikäs ja viehättävä)

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Outo käsitys että olisi junttia ja noloa. Niitähän on erikseen ihan pään yli kannettavaksi tarkoitettuja cross-body laukkuja. Minusta se riippuu laukun mallista että mikä sopii kannettavaksi noin ja mikä ei. 

Ja toki kantajan kropan mallistakin. Jos esim. on isot rinnat, joiden väliin se yli vartalon menevä laukun hihna uppoaa, niin onhan se vähän roisin näköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
I

Se näyttää tyhmältä ainoastaan jos on isompi ihminen tai kovin isotissinen muuten, kun hihna kaivautuu helposti tissien väliin. Myös jos on kauhean painava laukku niin helposti menee niin vaikka ei tissejä paljon olisikaan. Noissakin kuvissa on laukku aseteltu eteen, jolloin se ei kaivaudu.

Vaan ihan sama se mulle on mitä kukakin tekee. Itseä ahdistaa jos hihna tavallaan korostaa tissejä.

Vierailija

Suurkaupungin asukille ei tulisi mieleenkään kanniskella kassia vain yhdellä olalla tai kädessä. Ei mikään ole helpompaa väentungoksessa kuin tempaista sitä ja häipyä katuvilinään. Olan yli on ainoa turvallinen vaihtoehto, ja sekin niin, että laukku on koko ajan etupuolella ja käden suojassa. Mutta varmaan jossain Kuopiossa voi olla "tyylikäs" ja kantaa kädessä.

Vierailija

Ainakin kannan pitkähihnaista laukkua hihna pään yli. Ei tarvi huolehtia, että laukku tippuu vaikka kumartuessa. Jos näyttää jonkun mielestä juntilta, niin näyttäköön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suurkaupungin asukille ei tulisi mieleenkään kanniskella kassia vain yhdellä olalla tai kädessä. Ei mikään ole helpompaa väentungoksessa kuin tempaista sitä ja häipyä katuvilinään. Olan yli on ainoa turvallinen vaihtoehto, ja sekin niin, että laukku on koko ajan etupuolella ja käden suojassa. Mutta varmaan jossain Kuopiossa voi olla "tyylikäs" ja kantaa kädessä.

Suomessa ei kyllä ole kaupunkia jossa en uskaltaisi kantaa yhdellä olalla :D Toki jos jossain muualla asustelet...

Vierailija

En edes osaisi kantaa noin, hihna pään yli. Suomessa uskaltaa kantaa yhdellä olalla, asuin Helsingissä opiskeluaikana ja ikinä ei kukaan edes yrittänyt varastaa laukkua. On todella juntin oloista vetää hihna pään yli ja kulkea kuin Juntti Einari. Laukkua voi myös kantaa yhdellä kädellä. Omassa käsilaukussani on lyhyet hihnat , voi kantaa kädessä ja yksi pitkä hihna, olkapäälle. Jotain tasoa.

Vierailija

Minulla ainakin on hyvin kapeat hartiat ja en ole saanut yhtäkään laukkua pysymään vain yhdellä olalla. Tiedän, että se näyttäisi varmaan hienommalta ja sivistyneemmältä, mutta kun ei se minulta vain niin onnistu. Pelkästään kädessäkään en halua laukkua roikottaa. Pidän siitä, että minulla on koko ajan molemmat kädet vapaana. 

Vierailija

Onko olemassa jokin asia, joka EI olisi tämän palstan mukaan junttia tai wt? Onhan täällä julistettu mm. Iittalan ja Arabian astiat sekä Artekin huonekalut wt:ksi, mikä kyllä vähän naurattaa. Alvar Aalto oli siis niinku tosi wt.

Vierailija

Jossain vaiheessa mukavuus voittaa vaikka juntin leima tehtäisiin polttamalla. Mulla se voittaa ainakin laukun hihnan kanssa (crossbody on mukavin ja kätevin) ja koron korkeudessa, en jaksa korkeita korkoja enää ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jo on vaikeeta tää elämä,jos laukkukin pitää kantaa tietyllä tavalla.

Kas aina on oltava joku asia, josta itseään sisäpiirinä pitävät voivat arvostella niitä, jotka eivät kuulu joukkoon. Tuo alkaa lastentarhan pihalla ja jatkuu koulun läpi näköjään aikuisuuteen asti. Voi näitä laumasieluja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jo on vaikeeta tää elämä,jos laukkukin pitää kantaa tietyllä tavalla.
Kohta Iltalehden nettisivuilla: "Oletko sinäkin aina kantanut laukkuasi väärin?"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En edes osaisi kantaa noin, hihna pään yli. Suomessa uskaltaa kantaa yhdellä olalla, asuin Helsingissä opiskeluaikana ja ikinä ei kukaan edes yrittänyt varastaa laukkua. On todella juntin oloista vetää hihna pään yli ja kulkea kuin Juntti Einari. Laukkua voi myös kantaa yhdellä kädellä. Omassa käsilaukussani on lyhyet hihnat , voi kantaa kädessä ja yksi pitkä hihna, olkapäälle. Jotain tasoa.
Voisitko selventää mikä siinä niin junttia ja juntin näköistä, suorastaan tasotonta on?

Kuinka tämä tasoton junttius näkyi esim aloitusviestin ensimmäisessä linkissä olevassa kuvassa?

Vierailija

Isorintaisen DD-kuppisen ei kannata pitää sitä crossina koska näyttää hassulta, mutta pieni- ja normaalirintainen pystyy pitämään ilman että näyttää huvittavalta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa mukavuus voittaa vaikka juntin leima tehtäisiin polttamalla. Mulla se voittaa ainakin laukun hihnan kanssa (crossbody on mukavin ja kätevin) ja koron korkeudessa, en jaksa korkeita korkoja enää ollenkaan.

Mä meen astetta pidemmälle ja käytän mieluummin reppua kuin laukkua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Luultavasti käytät sitä väärin. Tai ainakin reppusi on täysin vääränlainen.

Vierailija

Ainakin kaikenlaiset laukut ovat in, samalla tavalla kuin farkutkin.

Eli kukaan laukun tai farkkujen omistaja ei ole oikeasti muodista jäljessä eikä edes edellä :D

Vierailija

Minä olen isokokoinen ja isorintainen, mutta silti kannan laukkuani niin, että hihna menee pään toiselle puolelle. Yhdellä olalla kantaessa hihnaa saa koko ajan olla korjaamassa ja tykkään, kun kädet on vapaana. Minua ei kiinnosta, mitä ventovieraat siitä ajattelevat, en minäkään sitä heidän kohdalla kyttää.

Vierailija

I kirjoitti:
Se näyttää tyhmältä ainoastaan jos on isompi ihminen tai kovin isotissinen muuten, kun hihna kaivautuu helposti tissien väliin. Myös jos on kauhean painava laukku niin helposti menee niin vaikka ei tissejä paljon olisikaan. Noissakin kuvissa on laukku aseteltu eteen, jolloin se ei kaivaudu.

Vaan ihan sama se mulle on mitä kukakin tekee. Itseä ahdistaa jos hihna tavallaan korostaa tissejä.

No perkele kun tissi on tiellä olalla kannettaessakin. Tippuu laukku helpommin alas. Kannan silti laukkua hihna tissien välissä vaikka kuinka typerää onkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla on sekä reppu että olanylilaukku. Kivittäkää vapaasti. Tulisin hulluksi, jos toisessa kädessä olisi koko ajan huolehdittavana joku lärpäkkä tai vaihtoehtoisesti pitäisi korjata, korjata, korjata olalta valuvaa hihnaa.  

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat