Vierailija

Itse toivon, että oma tyttäreni perustaa perheen aikaisintaan 25-30-vuotiaana. En halua joutua miksikään ilmaiseksi vauvanhoitajaksi.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Kyllä vanhempikin pienen lapsen vanhempi voi yrittää hoidattaa sitä lastaan isovanhemmilla. Ihan on isovanhemmasta kiinni alkaako ilmaiseksi vauvanhoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huono, ei sinappikoneita TARVITSE kenenkään tehdä, kerro jo nyt ETUKÄTEEN että kiinnostaa kuin kilo paskaa paapota sinappikonetta. Nyt vielä sinun omissa käsissä tulevaisuus....

Vierailija

Siksi koska lapset ovat rasittavia.

Minä pikemminkin kysyn, miksi ihmeessä kukaan haluaa tehdä lapsia?

Ps. En ole nuori, enkä hoidattanut lapsia isovanhemmilla

Vierailija

Kyllä ne vanhat äidit tekee ihan samaa :D Jotenkin silti ymmärrän, että nuori tarvitsee enemmän tukea. Mutta miksi aikuinen nelikymppinen äiti haluaa hoidattaa lapsensa ikälopuilla vanhemmillaan?

Vierailija

Nuorena äidiksi tulleen lapsilla on nuoremmat ja jaksavammat isovanhemmat! 40 v äidiksi tullut monesti huolehtii sekä lapsistaan että vanhemmistaan! Jos hyvin käy, niin vanhemmat huolehtivat sen aikaa itsestään, että pahin pikkulapsiaika on äidillä selätettynä ja ehtii keskittymään paremmin suvun vanhuksiin.

Vierailija

Olisit ottanut sanan "nuoret" pois otsikosta, niin olisi ollut jotain järkeä. Ei ole äidin iästä kiinni, kuinka paljon lapsia muilla hoidattaa. Kaikkea on nähty.

Vierailija

Olen 22-vuotias äiti ja 1.5-vuotias poikamme on ollut vanhemmillani hoidossa tasan kerran, mieheni vanhemmilla pari kertaa. Näiden lisäksi olemme miehen kanssa käyneet esim. mökillä saunassa niin että lapsi ollut sen ajan vanhempieni kanssa.

Tiedän kaveripiiristäni sekä näitä jotka jättävät 2-viikkoisen vauvan yöksi isovanhemmille että pääsevät baariin, että näitä jotka eivät raaski jättää lasta hoitoon vaikka isovanhemmat jopa vaativat saada välillä hoitaa. Yleistäminen on tyhmää.

Vierailija

Pidän itseäni nuorena äitinä kun olen 24 v ja saanut esikoisen 21-vuotiaana. En hoidata lastani isovanhemmilla. Kaikki neljä lapsen isovanhempaa tekevät täyttä päivää työelämässä. Eihän ne mitenkään edes pystyisi meidän lasta hoitamaan. Mistä ihmeestä repäisit tuollaisen väitteen, aloittaja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret äidit hoidattavat lapsensa omilla vanhemmillaan? Itse toivon, että oma tyttäreni perustaa perheen aikaisintaan 25-30-vuotiaana. En halua joutua miksikään ilmaiseksi vauvanhoitajaksi.

Ovat saaneet käyttäytymismallin omilta vanhemmiltaan, jotka ovat aikanaan hoidattaneet tenavansa omilla vanhemmillaan.

Vierailija

Tiedän 40-v. äitejä, jotka hoidattavat lapsiaan lähes 80- vuotiailla äideillään...Kyllä 60-v. mummi ehkä vähän paremmin jaksaa. 

Vierailija

Jaa no meillä kyllä mummot kilpailee kumpi saa lapsen hoitoon. Piti tehdä säännöt, että kumpikin saa tasavertaisesti kun aina oltiin naama norsunvitulla jos toinen sai enemmän kuin toinen. Meillä ilmeisen rakastavat isovanhemmat, sääliksi käy niitä joiden vanhemmat kokevat lapsenlapsensa taakaksi.

Vierailija

Jaa, en minä ainakaan ole kellään hoidattanut. 6v ollut kaksi kertaa yökylässä. Muuten aina kotona ja mukana kaikkialla. Niin ja 2yötä/kerta on ollut. Mummot pyydelleet, mutta tarvetta ei ole ollut.

Vierailija

Mun vanhemmat oli synnärillä ennen kuinnoltikn huoneessa, ne palvoo lapsenlastaan ja jäivät osa-aikaeläkkeelle. Joka vkl kysyvät halutaanko käydä kaksin jossain, halutaanko mökille, tarvitaanko kauppa-apuja jne. Vastaavasti aion hoitaa heidät tulevaisuudessa ja olla niin paljon apuna, kuin tarvitaan. Meillä on hyvin tiivis perhe ja mun vanhemmille on siuri ilo hoitaa lapsenlapsia ja myös tukea lapsiaan. En tiennyt sen olevan toisille ongelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa, en minä ainakaan ole kellään hoidattanut. 6v ollut kaksi kertaa yökylässä. Muuten aina kotona ja mukana kaikkialla. Niin ja 2yötä/kerta on ollut. Mummot pyydelleet, mutta tarvetta ei ole ollut.

Miksi riistät lapselta mummivierailut? Itse muistan lapsuudesta lämmöllä kun sai olla mummin hemmoteltavana.

Vierailija

Eivät kaikki nuoret äidit hoidata lapsiaan isovanhemmilla. Olen 23v ja lapsi ollut isovanhempien hoidossa pari kertaa muutaman tunnin. Ja lapsi siis 1,5v ja ensimmäisen kerran oli hoidossa yli vuoden ikäisenä. Eikä tulisi mieleenkään jättää lasta jatkuvasti hoitoon. Meillä tosin molemmilta puolilta isovanhemmat toivovat että saisivat lastamme hoitoon. Mielestäni lapsemme vain on vielä liian nuori ravaamaan jatkuvasti ilman vanhempiaan kylässä. Tiedän kyllä tapauksia, missä pieni lapsi on paljon isovanhempien ja muiden sukulaisten hoidettavana, enkä ymmärrä miten pystyvät jättää pienen..

Vierailija

Jaa, no tiedän yhden joka hoidattaa sekä lapsensa että itsensä mummilla, on siis omilla vanhemmillaan koko ajan lapsineen kylässä kun kotona on ankeaa ja vaikeaa yksin lapsen kanssa. Ja on yli 30-vuotias.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat