Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAMMAT 2 perjantaihin

24.02.2006 |

Pinon aloittelen..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teidän vaavinne nukkuvat yönsä nykyään? Meillä syö kerran mutta pyörii kuin häkkyrä koko yön, eli valvottaa mammaa. Onkohan tämä jokin vaihe? Kun kädet jalat ja peppu on koko ajan ilmassa öisin... Ei sitten iltamaito riitä pitämään kaveria yhtä rauhallisena yön kuin ennen. Olisikohan pian iltapuuron aika?

Onko kellään muulla ollut issiasta? Miten/millä saitte sen pois, ajan myötä vai? Mun pitäisi tänään soittaa ja varata ajat sinne Selkäcenteriin jotta saatais mun selkä kuntoon. Ostin jumppapallon eilen, kovin moni kun sitä on kehunut.

No eipä tähän hätään mitään muuta, nyt alas ja pojalle maitoa ja lääkettä.

Palaillaan!

Vierailija
2/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kommentoin mitä muistan..

YÖUNISTA: Kiinteiden aloitus ei mielestäni ole vaikuttanut yöunien pituuteen. Meillä tosin tyttö on jo pitkään nukkunut ihan kohtuullisen hyvät unet, joten ehkä siksi ei vaikutusta juuri näy. Nykyään nukahtaa iltaisin 20-21, joskus aiemminkin. Sitten nukkuu kuin tukki 5-7 tuntia ja sitten... AAARGH! Semmoinen ähinä ja puhina ja vääntö, että äiti pomppii vähän väliä sängyn laidalla ihmettelemässä mikä on! Tyttö kyllä nukkuu, ei siinä mitään.. varsinainen neliveto katollaan, kädet ja jalat viuhtoo kun koittaa päästä kääntymään vatsalleen. *Huoh*

Ääh, nyt tyttö heräs aamupäivätorkuiltaan! Ei sitten pidempiä puheita tänään.. moooiii!

Pähkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROM: Maidän poika on nyt pikkasen reilu 4kk ja on n. kuukauden kanssa ollut tosi levoton öisin. Aina kun menee katsomaan niin on pylly pystyssä =) Mä veikkaan, että tää on joku vaihe vaan. Eiks 3-4 kk:n ikäiset opettele niin paljon uutta, et kaikki tulee myös uniin. Eiköhän se jossain vaiheessa ohi mene. =) Oikein mukavaa viikonloppua!

T. äippä ja Eetu 4kk 7pv

Vierailija
4/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin minäkin taas pinoutumaan...

YÖUNISTA: Meillä edelleen nukutaan melko huonosti... Tässä taannoin oli pari yötä kun heräiltiin 3 tunnin välein ja nukahdettiin taas melko pian uudelleen... mutta viimeyönä meillä ei nukkunut kukaan hyvin... sellata ähinää ja jopa kunnon karjuntaa oli viimeyö. Tissi ei kelvannut ja rauhoittui kun otin syliin hieman pystympään asentoon. Tarkkailen nyt tässä voisiko korvat mahdollisesti vaivata... esikoisella oli eka korvatulehdus n. 4,5kk iässä.

Tuntuu vaan niin hassulta, kun poika muuten on niin hyväntuulinen ja päivällä nukkuu ulkona tosi hyvin... jopa 4 tuntiakin yhteensoittoon... mutta yöt on yhtä ähinää ja tirisemistä, nälkä ei vaivaa vaan joku muu.

Mutta pitänee lopetella ja yrittää saada tehtyä hieman kotiaskareita.

t. K@tju ja pojat 4kk 6pv ja 2,5v

Vierailija
5/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä molemmat lapsukaiset räkätaudissa...esikoisella alkoi toissa päivänä ja nyt vuotaa pikku neidinkin nenä:( toivottavasti menee pian ohi.

meillä neiti syö 2-3 kertaa yössä ja lisäksi laitan tuttia 5-100 kertaa...eli aika levotonta meilläkin välillä.

KIINTEISTÄ: jos olette aloittaneet soseet 3kk iässä missä vaiheessa aloititte/aloitatte vilja ja liharuuat? 5kk vai jopa aiemmin?

hauskaa ja tervettä viikonloppua kaikille!

-äiti 24v, poika ylihuomenna 1v7kk ja tyttö huomenna 4kk.-

Vierailija
6/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdin vaan ja huomasin että muilla sama meininki nimittäin noiden yöunien suhteen. Itse oon aika väsyny siihen veuhtaamiseen mitä neiti aamuyöstä pitää. Kun ei tiedä ollaanko sitä hereillä vai valveilla!

Meillä mennään nukkumaan 21 ja syödään siinä kolmen pintaan. Ennen sitä jos heräilee niin tutti yleensä riittää. Olen vaihtanut myös vaipan syötön yhteydessä kun kuitenkin joudun nousemaan pulloa lämmittämään. ja kun se pissan haju on niin etova aamulla jos koko yön sama vaippa!

Elikkäs kolmeen asti saan itsekin nukuttua mutta sitten jään vaan odottomaan sitä mylläystä... ja neiti kun on siihen päälle vielä aamuvirkku (toisin kuin äiti) niin aamut alkavat jo seiskalta! Kyllä välillä hajottaa!!!

Vellit eivät vielä ole yöuniin vaikuttaneeet mutta kohtahan sitä voi alkaa antamaan puuroa iltaisin niin josko sitten nukuttaisiin paremmin.. toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ; )))

Muksaa viikonlopun alkua, mutis

Vierailija
7/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja melko hyva onkin. Meilla kokeiltu nyt kahtena iltana riisivellia, jonka pohjana aidinmaito. No, sehan menee kuin kuumille kiville ja eilen oikein nauratti, kun tytto oli kadet ojossa ja suu auki kun naki kulhon. YOT menee samalla tavalla kuin niin monella muullakin eli kasilta nukkumaan nukutaan kahteen tai kolmeen, jolloin syotto ja sitten herataan ennen seiskaa pari kertaa tuttia pyytamaan. Meidan mielesta tytto nukkuu kylla paremmin nyt, kun saa illalla vahan kiinteempaa ravintoa.

Hei, mikas toi keskustelu tuolla jostain Kirsi Salon jutusta Anna-lehdessa on? Onko joku lukaissut sen? Salo on ilmeisesti sanonut, etta kotona olo lapsen kanssa ja aivokuollutta hommaa. Ja sekos saa aikaiseksi keskustelua taalla vauva-lehden foorumissa :) En oo ite lukenut sita, mutta eihan tama kotona olo ihan samantapaista aivojumppaa ole kuin tyossaolo. Mutta ihanaa aikaa silti! Ja ma ainakin luen paivittain lehdet ja yritan pysya mukana maailman menossa ja lisaksi lueskelen tyojuttujakin silloin talloin, ettei ole ihan hoopo olo, kun toihin palaa.

Mista tulikin mieleen: koska ootte ajatellut palata TOIHIN? Mulla tarkoitus aloittaa tyot toukokuussa eli kun tytto 7kk. Ongelmana vaan, ettei ole loytynyt hoitopaikkaa viela, joten katsotaan nyt.

Luin lehdesta jostain uusimmasta tutkimuksesta, jonka mukaan lapset jotka saivat aidinmaitoa 6kk ikaan saakka sairastelivat vahemman kuin lapset jotka saivat aidinmaitoa 4kk ikaan saakka.Olivat vertailleet korvatulehduksien maaraa. Ymmartaakseni siina puhuttiin taysimetyksesta. Ja ero naiden ryhmien valilla oli tosi selva. En nyt oikein tieda, miten tohon tulis suhtautua. Meidan aiti imetti meita (4 lasta) alle 6kk. Kukaan meista ei ole ollut mikaan sairastelija ja korvatulehduksiakaan ei ollut. Mites TRUUTTA? Onko sulla kokemusta tasta asiasta? Noita lapsia, kun sulla oli muistaakseni melkoinen maara (ihaileva hatunnosto sulle).

Tulipas pitka juttu, toivottavasti edes joku jaksoi lukea ;)

BT

Vierailija
8/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖELÄMÄSTÄ:

Melkein häpeillen sanon, että meillä edelleenkin nukutaan yöt (tai ollaan ainakin hiljaa)... Tosin tilanteet ehtivät meilläkin vielä moneen otteeseen muuttua. Soseitten myötä napiaiset alkoivat nukkua yönsä.

SOSEISTA:

kasvis-, marja- ja hedelmäsoseilla vielä mennään. Iltavellinä oon antanu peruna-porkkanaa. Ajattelin " vasta" sitten 5kk ruveta pikkuhiljaa totuttelemaan lihaan & viljoihin. Meille tuli tänään postissa mahtava NestleBonan tuotepaketti, 25 purkkia soseita ja puuro- & vellijauhepaketit =). Olettekos muuten kuinka ahkeria tekemään soseet itse? Mä alkuun kovasti uhosin itsetehtyjen puolesta, mutta niinhän siinä kävi, että Piltti- & Bona rules =D!

Mitäs vaippamerkkejä mammat suosii? Useita testanneena, olen tullut siihen tulokseen, että Libero on paras meille. Yönkin jälkeen tuntuu kuivalle, eikä haise (pääsisinköhän tällä lauseella mainokseen =D?).

Issiasvaivaiselle helpotuksia, selkä on täälläkin välillä ollut lähes jumissa, mutta oon YRITTÄNY jumppailla. Flunssaisille pikaista paranemista =)! Ja anteeksi, raskauden myötä minulle kehittyi jonkin asteinen dementia, eli muistan nimet vielä tosi huonosti, anteeksi...

Vierailija
9/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole mitään kiirettä töihin. Toivottavasti saan olla kotona ainakin siihen asti, kun napiaiset täyttää 3-vee. Mutta aika näyttää, onko se sitten loppupeliin mahdollista. Ja yhtä hyvin voi olla, että kypsyn kotioloihin aiemminkin. Joten parasta mennä sen asian kanssa päivä kerrallaan =).

Vierailija
10/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palaan kauppaan töihin aloitan aikaisintaan marraskuussa ja viimeistään sit kun neiti täyttää 3v. hain perhepäivähoitajaksi ja jos saan paikan voisin ottaa omien lasten lisäks kaks lasta hoitoon elokuusta lähtien...

Vierailija
11/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan edelleen aika katkonaisesti. Parhaimpina öinä nukahdetaan 21 maissa ja herätään n. klo 01, silloin yleensä riittää tutti ja unirätti. Klo 4 on niin hurjan kova nälkä, että on pakko antaa pullomaitoa. Poika heräileekin sitten jo klo 7 seuraavan kerran syömään eikä sen jälkeen enää nukuta. Meillä poika ei jumppaa öisin, kun nukkuu unipussissa. Muuten varmaan potkisi kaikki peitot ja kapalot pois ja harjoittelisi uusia asioita öisin.

Me kokeiltiin velliä iltaisin (maissi ja porkkana/peruna) mutta siitä tuli vatsakouristuksia. Nyt tekisi kyllä mieli kokeilla pian puuroa tai sitä riisivelliä, mutta saa nähdä tuleeko vatsakipuja niistäkin..

Ite oon tosi väsynyt, kun lähes 5 kk on heräilty 1,5-2 tunnin välein ja joskus kun poika nukkuu 4 h putkeen, niin sitten on niin ylikierroksilla ettei saa unta : (

Minkälaiset päivärutiinit muilla lokavauvoilla on? Miten päivisin nukutaan ja kuinka usein syödään? Miten viihtyy lattialla?

Vierailija
12/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tännekkin kirjoittelemaan.

Meillä Aada nukkuu yöt tosi rauhallisesti nukkumaan n.22.30 ja herätään tissille joko5 tai 6 sit taas uni maistuu ja noustaan sitte joskus 8.30 tissille.Sitte aamupäivä jutellaan ja leikitään ja päikkäreille käydään n12.30 ja nukutaan 4-5 tuntia.

Meillä neiti nukkuu liiankin hyvin että neuvolassa käskivät herättämään kesken unien syömään.paino kun oli tippunut -2käyrälle.en kyllä ole herättänyt olen vaan lisännyt valveilla olo ajalle useamman syönti kerran,saa nähä onko riittävä pitää käydä 10.3 uudestaan neuvolassa vaa`alla.sit jos ei ritä niin täytyy kai alkaa antamaan velliä lisäksi.Minulla kun tulee tota maitoa sen verran että riittää pelkkä toinen rinta syönti kerralle.on oikeen tankkiautot.

Joten ei tässä tän kummenpia tällä kertaa.

Väki on vissiin hiihtolomalla.täällä päijät-hämeessä on vasta ens viikko.

terkuin:gity ja ulkona nukkuva aada

Vierailija
13/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

tänään menee jo paremmin. Flunssa helpottaa ja maailma näyttää valoisammalta. Tuumailin tuossa, että taitaa tämä symbioosi pojan kanssa olla sen verran tiivis, että aina kun itse on kuoleman väsynyt, intoutuu poikakin tosi hankalalle tuulelle. On poika pitänyt kirkumisharjoituksia tänäänkin, mutta vähän levänneempänä niitä jaksaa kuunnella ihan eri tavalla.

Merkiv ja muut, hyvä kuulla että muutkin on hajalla näihin rikkonaisiin öihin. Taitaa se tehdä vähitellen tehtävänsä kun kohta puoli vuotta on nukkunut enintään 2-3 tuntia putkeen.

PÄIVÄRUTIINEISTA oli kyselyä. Meillä heräillään n. klo 8.30. Ollaan hereillä tunti ja otetaan tissittelyn jälkeen n. puolen tunnin tirsat. Päiväunille poika menee n. klo 13. Sitä ennen taas tissitellään ja tänään aloiteltiin kiinteiden maistelu (heh, jopa 1 tl perunaa). Päiväunet kestää 0,5-2,5h eli vaihtelua on valtavasti. Usein ottaa toiset päikkärit vielä illan suussa. Yöunille meillä mennään samaan aikaan vanhempien kanssa eli n. klo 22-23. Tällainen tahti on meillä siis hyvinä päivinä. Kovin selvää rytmiä ei ole tai ainakaan en ole kovin orjallisesti sellaista pyrkinyt luomaan. Kumpi lienee muna kumpi kana?

LATTIALLA poika viihtyy hyvällä tuulella ollessaan aina vaan paremmin. Jumppailee eli neliraajasätkii, nostelee varpaita kohti kattoa ja pyörii akselinsa ympäri. Vielä ei tunnu ymmärtävän omien liikkeiden ja kääntymisten vaikutusta esim. lelun luokse pääsemiseen. No, kaikki ajallaan. Hauska sitä venkoilua on seurata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Lokavaavi

Vierailija
14/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä teille jotka asutte Vantaan Tammiston lähellä, Sesto lopettaa viikon kulutta ja siellä - 30 % tuotteista. Juuri aiemmin köpöttelin vaunut täynnä Pilttejä, puuroa ja vaippoja kotiin.

Me käytetään siis valmissoseita. Ja vaipoista Pampersia.

Töihin olen näillä näkymin menossa tammikuussa -07, sitten riippuu joutuuko poika sydänleikkaukseen niin jatkan hoitovapaata.

Meillä poika ei nuku kovin pitkiä päikkäreitä, joskus ei ollenkaan ja sitten ilta onkin kitinää kun on yliväsynyt. Mutta siinä 7-8 maissa alkaa päivä ja 21 maissa nukahtaa.

Lattialla tykkää olla vaihtelevalla menestyksellä, nyt enemmän kuin aikaisemmin.

Jaahans, taitaa olla maidon aika, sellainen narina kuuluu sitteristä.

Viikonloppuja kaikille!

P.S Lokavaaville: sinäkö kirjoitit aiemmin että olet samalla alalla mieheni kanssa?

Vierailija
15/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poju päätti herätä kello 5 juttelemaan. Katteli ihmeissään kun ei äiti jutellut takaisin...

Meillä mennään nukkumaan kello 20.00 ja herää nykyään ekan kerran syömään puolen yön aikaan. Sitten seuraavan kerran kello 4 ja siitä eteenpäin on yhtä pyörimistä ja ääntelyä ja mun on tosi vaikeata nukkua kun poju jatkuvasti äheltää. Näköjää aika yleistä, mutta milloinkohan helpottaa??

KIINTEISTÄ :Riisivelli aiheutti vatsavaivoja joten me jatketaan bataatin antamista ( joka on tosi herkkua!) En oikein tiedä paljon sosetta saisi antaa kun näyttää siltä että sitä uppoaisi vaikka kuinka paljon.

LATTIALLA olosta; poju viihtyy tosi kauan lelukaaren alla. Meidän sängyllä tykkää kanssa leikkiä varpaillaan.

TÖIHIN PALUUSTA en ole menossa töihin ainakaan ennen ensi syksyä. Katotaan sitten mikä miehen työtilanne on ja missäpäin maailmaa olemme silloin.

Olemme huomenna lähdössä viikoksi Kanadaan. Täältä ei ole kuin parin tunnin lento joten ei mikään pitkä matka.

Hyvää viikonloppua kaikille, palailen viikon päästä.

Bonnie

Vierailija
16/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut muka kiireinen päivä, vaikka puolet lapsista on mummin luona...Piti käydä Jumbossa ostamassa farkkuja 13-v:lle ja Milolle sukkia. Kaikkea kivaa oisin taas löytänyt, mutta onneksi pysyin järjissäni, enkä vinguttanut yhtäkään luottokorttia, tai pannu lapsilisiä haisemaan..

Viime yö meni aika tavallisesti, paitsi että meilläkin syötiin ekan kerran jo yhen hujakoilla, sen aiemman puoli neljän sijaan..Ja sitten tietysti kerkeskin ennen aamua syömään vielä parit kerrat.

Jumbossa Milo käyttäytyi oikein mallikelpoisesti, katseli vaan maailmaa hissukseen matkarattaista ja otti pienet tirsat. En oo kauheesti käynyt kauppakeskuksissa, kun aina kuvittelen, että saa jotkin kilarit ja äityy huutamaan tai että nälkä iskee yllättäen, ja meillä kun ei nykyään kelpaa tissi kuin makuuasennossa(siis että mun pitää maaten antaa), niin aina joudun varoiksi ottamaan tuttelit pulloon mukaan. Sitten taas aattelen, että kaikki hyväätietävät ihmiset katsois säälien, kun noin pienelle annetaan pulloa..Toisaalta taas lehtien palstoilla sitten paasataan siitä, kuinka itseään äidit esittelevät imettäessään vauvojaan..Joten lopputuloshan taitaakin olla väärä, teki niin tai näin.

Ja muutenkin, mitä sitä miettimaan toisten asenteita ja aatoksia.. No, tulihan taas purkauduttua ja vielä ilman mitään syytä:o) HÖH!

Töihin menosta oon aatellut, että jo syksyllä haluaisin mennä tekemään 16 tuntia viikossa illoin ja lauantaisin..Mä kun työskentelen tavaratalossa, niin sieltä yleensä löytyy tommosta osa-aikasta hommaa. Rahaa kun tarviis, ja toisaalta kaipaan jonkinverran ihanien työkavereitteni seuraa.Noilla tuntimäärillä työ ei niin tuntuis " työltä" vaan vähän kuin harrastukselta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Päiväkotiin tai muuhun hoitoon, en kyllä Miloa aio laittaa, kuin aikasintaan sitten syksyllä 2008.

Babytalk : Mä olen imetellyt vaihtelevalla menestyksellä kaikkia vauvojani, ja täytyy sanoa, että mitään eroa en ole huomannut sairastelevaisuuden suhteen.Meillä on kaikki olleet ihan terveitä, oon sitten imettänyt 9 kk tai heti alusta antanut rinnan lisäksi korvikettakin. Ja ainakin silloin, kun meijän esikoinen 16 vuotta sitten syntyi, niin silloinhan ei ees puhuttu mistään puolen vuoden täysimetyksistä, vaan 3-kuisena soseita piti alkaa antamaan.Tuntuukin, että kaikki suositukset heittää häränpyllyä aika ajoin, kun esikoisen odotusaikana oikein kehotettiin syömään maksaa, että saa rautaa ja nyt se on kiellettyjen listalla.. Tuskinpa ihmislapsi kuitenkaan on valtavasti muuttunut parissa vuosikymmenessä..

Kävinpä muuten eilen pikaseen lukee 2+:n keskusteluja, ja voi hyvät hyssykät, kuinka joka viestiketjuun oli onnistuttu heittämään inhottavia ja ilkeitäkin kommentteja..Huh, toivottavasti näissä vauvan piireissä

pyörii jatkossakin mukavia, aikuisia immeisiä.

Eiköhän tämä taas tältä erää riitä..

Milo lähettää hampaattoman hymynsä kaikille ikätovereilleen ja truutta toivottaa jänskää olympia-iltaa kaikille penkki-urheilija-äideille:HEIPAT!

Vierailija
17/17 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti meni just kylvyn jälkeen yöunille. Pe-po-velliä masu täyteen niin nukuttaa toivottavasti siihen kahteen-kolmeen asti ja sit maitoa vähäsen ja unta palloon. näin meillä mennään. Ei tuo velli tai soseet ole sen kummemmin yöunia muuttaneet. Meillä aina herätty se 1 tai 2 kertaa yössä mikä ei ole paljon se. Korvikettahan meillä on syöty alusta asti kun ei suostunut rinnalle.

Unirytmiä yön aikana tulikin tuohon. Päivällä seuraavanlainen hieman tai aikas paljonkin vaihdellen. Mut kuiteskin: eli herätään siinä seiskan aikoihin, sitten leikitään ja 9-10 aikoihin noin tunnin päikyille. sit kasvissoselounas ja maitoa ja siinä 13-14 aikaan toisille unille. Sitten kun on hyvällä säkää nukuttu se parisen tuntia niin ollaankin sitten hereillä tohon kuuteen-seittemään ja sit ihan pikku unet ja leikkiä, sitten onkin iltatoimien ja nukkumaanmenon aika puoli ysiltä.

Lattialla viihtyy tosi hyvin jos ei väsytä. Lelukaaren alla touhailee ja kääntyy kyljelleen. Ei vielä mahalleen. Ja kiljuu ja pitää " älömölöä" . Hyväntuulinen vauveli.

Töihin menen jos töitä löytyy syksyllä. Virkaa tai vakituista kun ei ole niin täytyy tässä pikku hiljaa etsiskellä. En panis pahakseni kotona olemista, mutta kun tuo uusi omakotitalokin pitäis maksaa :(

Ostin Risentan riisijauhoja. Mitenkäs siitä tehdään puuroa. Tai tiedän kyllä mutta jos joku on tehny niin antakaa vinkkiä.

Kohta loppuu olympialaiset. Eipä ole aikaisempien vuosien tapaan ehtinyt syventyä niihin. Ei haittaa! Aina sivusilmällä oon jotain kattonu. Toi curling on hauska laji! Olisko se suomeksi vaikka kurlaus? Ei taida kielitoimisto hyväksyä...

No hairahduin sivupoluille. Ihanaa viikonloppua teille sisaret! Kukas oli lähössä matkalle (laho pää, en enää muista) mut hyvää matkaa kuiteskin!

anilla *kuunnellen sennin tuhinaa*