Missä asua Vantaalla?
Missä siis asua Vantaalla? Vaatimuksena helppo kulku julkisilla tai pyörällä Lentokentän viereen ja Helsingin keskustaan. Oltava päiväkotipaikkoja lapsille (esim. Kivistössä on vissiin päiväkoti ihan täysi). Itse olen katsonut esim Viertolaa ja Leinelää. Asunto pitäisi saada max 250000e mielellään vähintään 50 neliötä (uusista taloista olen katsellut). Mitkä ovat siis hyviä asuinalueita tähän? Ja mikä on päiväkotipaikkojen tilanne yleensä? Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita. Mielellään vielä sellainen alue, jolta asunnon saisi tarvittaessa vuokrattua helposti eteenpäin, kun muutamme vain väliaikaisesti.
Kommentit (24)
Leinelä on varmaan ihan hyvä. Muita esim. Hiekkaharju tai Rekola. Päiväkodeista en tiedä mitään.
Katso myös vanhoista taloista, mahdolliset putkiremontit huomioiden. Esimerkiksi Tikkurilassa ja lähiseudulla on kelvollisia kohteita.
Joo, vanhoistakin olen katsonut. Mutta uusi houkuttaisi. :)
Hiekkaharju, tikkurila jokiniemi, tai leinelä olisivat hyviä sijaintinsa puolesta, pääsisit nopeasti kehärataa junalla lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vanhoistakin olen katsonut. Mutta uusi houkuttaisi. :)
Uusien neliöt tulevat valitettavan kalliiksi rempat ja niihin liittyvä vaiva huomioidenkin. Tietty uusien kanssa on mahdollista sumplia suuren yhtiölainaosuuden kanssa, mitä vanhoissa ei juuri putkirempattuja kohteita lukuunottamatta yleeensä ole.
Pakkala - Kartanonkoski alueet, lähellä Jumboa, vaikuttaa mukavalta alueelta. Käytiin siellä hiljattain vierailulla, yllätyin positiivisesti alueen monipuolisuuteen. Paljon lapsiperheitä. Hyvät kulkuyhteydet.
Pakkalaa ja Kartanonkoskea katsoin joskus aiemmin, pitääpä ottaa ne takaisin mietintään. Vielä muita vinkkejä?
ap
Leinelään aletaan rakentaa toista päiväkotia, rauhallinen paikka asua vaikka tällä hetkellä työmaata on paljon
http://www.etuovi.com/kohde/9580258?sc=M163303078&so=rardq&pos=22
http://www.etuovi.com/kohde/7139055?sc=M163303078&so=rardq&pos=23
Talot on vanhoja, mutta vanhoilla asuinalueilla riittää sitten päiväkotipaikkoja...
Kiitos 11. Haetaan tosiaan pienempää asuntoa, max 70m2. Pitää vielä miettiä Martinlaakson aluetta.
ap
Kivistöön on tulossa piakkoin kaksikin uutta päikkäriä (aurinkokivi uuteen keskustaan ja jalokivi vanhemman Kivistön alueella), eli pitäisi tulla paikkoja! Olen vasta muuttanut Kivistön liepeille ja tykkään paljon, vaikka palvelut ovatkin vielä aika surkeita. Onneksi parin vuoden päästä asian pitäisi olla ihan toisin ostoskeskuksen noustessa. Mutta muuten oikein kiva paikka; luontoa löytyy, siistiä lapsiperhealuetta ja hyvät yhteydet lentokentälle ja stadiin.
Viertola on myös tosi kivan näköinen alue, se puisto siellä on aivan ihana. Viertolan pk-paikoista en tosin tiedä, sieltähän muutti se yksi montessoripk Hiekkaharjuun about vuosi sitten?
Leinelä, Tikkurila, Jokiniemi, Koivuhaka, ehkä Asola..
Viertola, Koivuhaka, Kartanonkoski, Pakkala, Ylästö, Vantaankoski, Vantaanlaakso ja Kivistö ovat mukavia alueita :)
Vierailija kirjoitti:
Viertola, Koivuhaka, Kartanonkoski, Pakkala, Ylästö, Vantaankoski, Vantaanlaakso ja Kivistö ovat mukavia alueita :)
Tammisto unohtui vielä tästä listasta. Noille alueille voisin muuttaa milloin vain, en oikeastaan muualle Vantaalla. Osassa noista olen asunut.
14, miten lentomelu Kivistössä? Muutto olisi jo syksyllä, joten päiväkodeissakin pitäisi olla heti tilaa. Asuttaisiin siellä max 1-1,5 vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
14, miten lentomelu Kivistössä? Muutto olisi jo syksyllä, joten päiväkodeissakin pitäisi olla heti tilaa. Asuttaisiin siellä max 1-1,5 vuotta.
ap
Ei ne koneet yöllä lennä, sitäpaitsi siihen tottuu niin ettei lopulta edes huomaa sitä.
Ylästö on tosi kiva paikka. Rauhallisempi kuin kartanonkoski tai tammisto. Kuusikosta myös tykkään. Ovat molemmat vähän omassa rauhassa, mutta kuitenkin lähellä kaikkea.
Mielellään siis alle 6km pyörämatka tai alle 2km kävelymatka julkisia käyttäen. :)
ap