Vierailija

Tiedä mitä tässä tekisi. Olen taas kerran hakemassa psykiatriselle hoitoon, ja ennen kuin tehtiin lähetettä, jouduin täyttämään nivaskan oirepapereita kolme kertaa kahdella eri henkilöllä. Joku aika sitten sain ajan kahden kuukauden päähän ja siinä kirjeessä on taas ihan SAMAT paperit, jotka olen jo täyttänyt sen 3 kertaa. En ymmärrä. Tarvitseeko minun muuten käydä missään labrassa mitä niissä pyydetään? Tietääkseni ei, mutta kunhan varmistan.
Toisekseen minulla on diagnosoitu ptsd vuosi sitten, mutta näissä uusimmissa diagnooseissa taas lukee "epämääräinen ahdistuneisuus häiriö" ja vastaavaa. Mitä ne oikein luulee? Että olen tässä välissä parantunut ptsd:stä ja saanut jotain muuta?
Ja lähetettä oli todella vaikea saada. Minulla kuulemma pitäisi olla lääkitys ensin päällä, mutta vastustin tätä koska haluan ammattilaisen arvion enkä terveyskeskuksen lääkärin. Joten minusta tuo on niin ristiriitaista. Että jonkun asiasta tietämättömän pitää sohia potilaita ennenkuin nämä pääsee hoitoon. Tosin lääkäri sanoi että resursseista on pulaa, mutta se ei minua lämmitä.
Tällä hetkellä olen työtön ja minulla on äärimmäisiä vaikeuksia arkielämän hallinnassa. Kuten tiskaaminen ja siivominen. Joskus saan niskasta kiinni, mutta se vaati ponnisteluja. Eikä kestä erityisen pitkään. Onkohan täällä muita mt-ongelmaisia? Miten te saatte pidettyä itsenne järjissä? Minulla menee tässä kesä odotellessa hoitoa.

Kommentit (2)

Vierailija

Useimmiten mitään hoitoa ei tosiaan saa, jos ei suostu ottamaan lääkitystä. itse katsoin helpommaksi ottaa reseptin, valehdella syöväni lääkettä (ostan ne apteeksita mutta heitän menemään), ja siitä lähti asiat etenemään. 

Vierailija

Ainakaan terapiaan pääsyn ehtona ei pitäisi olla että syö lääkkeitä. Olen itse katsonut helpoimmaksi hakeutua yksityiselle psykiatrille, vaikka se tuleekin kalliiksi. Mutta jos on tarve muullekin avulle kuin terapialle, niin sitten en tiedä mitä kannattaisi tehdä. Byrokratia on kyllä liiankin tuttua. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat