Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko meitä muita, jotka joka kevät huomaavat kulkevansa "talvivarusteissa" kun muut ovat jo ajat sitten vaihtaneet kesävermeisiin? Minulla käy joka kevät näin. Aina pitkät paksut farkut jalassa, pitkähihainen paita päällä ja joku college vielä takkina, joskus jopa nahkatakki (ettei vaan vilustuisi).
Muistan viime keväältä kun olin kaupungilla, paksu college, paksuhkot farkut ja tennarit, siinä sitten ihmetteli kun muut istui kevävaatteissa ja sandaaleissa terassilla. Oli pakko käydä osataa uusi paita kesken matkaa. Olenko ainoa tälläinen myöhäispukeutuja?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Mä puen niin, etten palele. Jos ulkona on +20 varjossa, en voi istua varjoisalla terrassilla sandaaleissa, t-paidassa ja shortseissa, vaikka auringossa juuri ja juuri niillä pärjäisin (jos ei tuule). 

Minulle +25 varjossa on t-paitakeli, ei yhtään aiemmin. Ja silloinkin on pitkät housut, mutta sandaaleissa voin mennä.

+30 on lämpötila, jolloin t-paita vaihtuu hihattomaan toppiin ja shortseihin.

En ikinä ui Suomessa luonnonvesissä, koska IKINÄ ei ole niin lämmintä, etten palelisi vedestä tultaessa. Pitäisi olla se yli +30, että tekisi mieli mennä viilentymään luonnonvesiin. 

Ja mä vihaan yli kaiken ulkona syömistä, koska AINA on kylmä syödä, AINA!! En tajua, miksei voi syödä sisällä, vaikka ulkona paistaa aurinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä myös, en mä ehdoin tahdoin lähde itseeni palelluttamaan, vaikks muut olisi alasti. Mua vaan palelee herkästi ja kun itse tiedän, missä vaatteissa missäkin lämpötilassa pärjään niin sen mukaan pukeudun. Kyllä mullakin kesällä on mekko tai shortsit, jos lämpöä on yli 20 astetta ja aurinko paistaa, mutta nyt vielä pärjää hyvin farkuissa ja tarvittaessa pikkunahkatakissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo. Sit ärsyttää ne ainaiset "Eikö sulla ole kuuma?! :o" -ihmettelyt.

Jep, ehkä ottaisin takkia pois jos olisi kuuma... Mä en edes hikoile muuta kuin liikuntaa harrastaessa (juoksu, reipas pyöräily tai lihastreeni) ja mies sekä muutamat kaverit, joille tulee hyvästä kunnosta huolimatta hiki pelkästään rappusissa tai ylämäessä jaksavat aina jankuttaa, että eikö sulla oo kuuma ota nyt se kaulahuivi pois tmv.

Vierailija

Mun mielestä +19 ei ole vielä kuuma, vaan lämpimähkö. Käytän edelleen farkkuja ja takkia (kyllä, TAKKIA) joka päivä. Sitten kun päästään +25, jätän takin pois. Ja ei, ei ole kuuma.

Vierailija

Mulla on vielä tiukasti pitkät housut ja huppari päällä, vain paahteisimmassa ja tyynemmässä kohdassa voin olla t-paidassa ja sortseissa. Kylmää on vielä! Mun kesä on vasta sitten kun mittari näyttää 25 tai yli.

Käyn kyllä altaassa uimassa joka päivä, mutta mulle se vastaa lähinnä avantouintia täällä Suomessa:)

Ulkona syömme vain jos aurinko paistaa terassille.

Vierailija

Mä olin eilen farkuissa, pitkähihaisessa t-paidassa, jonka päällä oli neule ja päällä vielä kevättakki. Käsistä oli kylmä, hanskat olisin tarvinnut.

Vastaan käveli naisia narutopeissa, shortseissa ja sandaaleissa.

Ymmärrän, että toisille +18 on jo lämmin kesäpäivä. Mulle ei. Joku toinen ei palele, minä palelen.

Vierailija

Mulla on ihan kevät vehkeet eli takki ja housut :) aika monta pinkkikinttua on nähny jo kaupungilla "olevinaan lämmin" :D
Kesävaattet mulle kun on yli 23.

Vierailija

Miksi teitä palelee 20 asteen lämmössä?

Alipaino, lihaksen puute, ette syö kunnolla, aineenvaihdunta juntturassa?

Ei ole meinaan normaalia.

Vierailija

Olenkin miettinyt, keitä te olette. :) Jos ulkona on 20 astetta, kun puolenpäivän aikaan lähden jonnekin (olen opiskelija) kesämekkoineni, niin siellä te tulette kadulla vastaan toppatakkeinenne.

Vierailija

Mä olen muutenkin niin hidas kaikessa, en osaa siirtyä suoraan kevät-takista shortseihin, vaan mun täytyy pikkuhiljaa vähentää vaatetusta. Lisäksi palelen myös helposti, niin miksi olla pihalla kananlihalla kun voi olla lämpimästi pitkähihaisessa. 

Vierailija

Käytin lauantaina villapaitaa kevättakin alla, koska minua paleli. Hyvin pärjäsin kevättuulessa. :D

Osasyynä paleluun on syöpähoitona saamani kortisoni, jonka vuoksi olen koko ajan pakkasella eli ruumiinlämpöni on 35,2 - 35,4 astetta. Palelen välillä niin, että hampaani oikeasti kalisevat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen, lihaksia sopivasti (treenaan viikoittain), syön erinomaisesti (hyväkarppi, kasvispainotteinen), aineenvaihdunta vilkas, verenkierto normaali, en hikoile "ikinä". Mutta ei siis läskiä lämmittämässä.

Mua ei vaan ole luotu tänne pakkaseen. Kun menen vaikka Thaimaahan elimistö tottuu 30+ lämpöön parissa päivässä mutta 56 vuodessa en ole tottunut kylmään. Kumma juttu.

7

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen, lihaksia sopivasti (treenaan viikoittain), syön erinomaisesti (hyväkarppi, kasvispainotteinen), aineenvaihdunta vilkas, verenkierto normaali, en hikoile "ikinä". Mutta ei siis läskiä lämmittämässä.

Mua ei vaan ole luotu tänne pakkaseen. Kun menen vaikka Thaimaahan elimistö tottuu 30+ lämpöön parissa päivässä mutta 56 vuodessa en ole tottunut kylmään. Kumma juttu.

7

Jatkan vielä - mulla myös normaali ruumiinlämpö nippanappa 36 ja verenpaine hyvin alhainen 100/50 tai alle. On todettu että olen ns vähäverinen, en voi  esim luovuttaa verta (kerran tein sen ja toipuminen kesti lääkittynä 3 vrk)

Vierailija

Taas näitä tuubihuivinaisia, joille paleleminen on joku hiton naisellisuuden ja haurauden ilmentymä.

Testosterini taitaa puuttua tykkänään? Sitäkin katsokaas pitää olla, vaikka naisia ollaankin.

Mä en jaksa kylmästi vinkuvia. Ja niitä täällä meidän konttorilla riittää. Koko talvi kyhjötetään fleece-viltin alla ja hytistään, kun on pari astetta pakkasta.

Kummallista, että näin vähäverinen väestösegmentti ylipäätänsä säilyy hengissä. Luulisi että näillä leveysasteilla ansarikukat olisivat luonnonvalinnassa jo kadonneet.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat