Vierailija

En ole viimeiseen 2 kuukauteen ollut oma itseni... Oireet:
- Huimaus. Ei ole jokapäiväistä. Monesti jos nousen yhtäkkiä, niin huimaa.
- Huono olo ja oksettaa. Joskus aamuisin oksettaa niin paljon, ettei pysty nousemaan heri sängystä. Huonoa oloa aamuisin ja iltaisin, ei niinkään päivisin.
- Kurkku ja ääni käheänä ollut pari vk.
- Alakuloisuus ja ärtyneisyys. Koko ajan ns. sama tunnetila, en innostu mistään mutten myöskään negaile. Normaalisti olen aina positiivinen!
- Aikaansaamattomuus. Pari koulutehtävää rästissä. Saan kyllä aikaan jos haluan, mutta isojen ponnistulujen kautta.
- 1 paniikkikohtaus. Olin laitattamassa ekaa kertaa ripsienpidennykset, kun sain samalla paniikkikohtauksen. Kuulostaa koomiselta, mutta ei ollut hauskaa... Taisi teknikkokin säikähtää.

Mikä mua oikeen vaivaa?? On tullut menkatkin, eli raskauskaan ei ole vaihtoehto. Kävin kyllä verikokeissa 2 kk sitten, ei mitään poikkeavaa..

Kommentit (17)

Vierailija

Ainiin ja tärkein: VÄSYMYS! Tuntuu, ettei oo tässä maailmassa koko ajan mukana. Jos keskustelen jonkun kanssa, jaksan hetken ja jossain vaiheessa väsymys iskee ihan sekunnissa...

Vierailija

Nukut huonolaatuista unta. Jos siinä ohessa on ääni käheytynyt, olet ehkä ruvennut kuorsaamaan, sinulla on uniapnea tai refluksiongelma. Mahahappo nimittäin polttaa äänihuuliakin yöllä. Oletko ollut laihiksella? Anemiaa ei ilmeisesti ole, kun olet ollut verikokeissa. Missä verikokeissa? Eihän niistä näe kuin sen mitä kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
yleinenvika

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisten vajaatoiminta. Valmistaudu siihen, että lihot seuraavaksi 40 kg, joudut jättämään työsi ja elämästäsi tulee loppumatonta kipu ja aivosumuhelvettiä. Myös ripsesi tippuvat, joten ei tarvitse huolehtia enää niistä pidennyksistä. Lääkärille on sitten turha mennä valittamaan näistä vähäpätöisistä asioista. Verikokeesi tulevat aina olemaan "hyvät" tai jos ovatkin päin prinkkalaa, ei silläkään ole minkäänlaista merkitystä. Lääkkeet eivät myöskään toimi. Tulet ehkä lopulta kunnolla hulluksi.

Vierailija

Ylikunto tai kenties uniongelmia? Kilpirauhasen vajaatoimintaakin ehkä, mutta tuollainen yhtäkkinen väsähtäminen ei oikein kuvaa sitä.

Vierailija

Ettet vain olisi pamahtanut paksuksi. Aika moni oire sopisi siihen. Alhainen verenpaine, sokeritasapainon heittely ...Tilaa aika lääkärille, vai saatko aikaseksi sitäkään.

Vierailija

Onko ollut stressaava talvi? Burn out? Ylikunto? Kevätmasennus? Niskat jumissa? Miten vatsa voi? Verenpaineet? Mulla oli tuollainen viime kevät. Vyöryi kaikki vuosien takaiset asiat päälle, sairastutti myös fyyisesti ja sain rankat paniikkikohtaukset. Valo taisi mulla laukaista, oon kerran sairastanut burn outin juuri keväällä, toisilla menee silloin seratoniinit sekaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nukun kyllä kuin tukki, ei mitään oniongelmia onneksi. :( just kilpirauhasen vajaatoimintaa mietin..

-ap

Uniongelmia ei välttämättä itse huomaa. Minkäslaiset ne sun kilpirauhasarvot oli aiemmin?

Vierailija

Voisikohan olla jokin virus, koska minulla on ollut samanlaista vaivaa? Pahoinvointia, huimausta, väsymystä ja tavallista korkeampi syke ja kurkku ollut arka jo pidempään. Aamuisin yökkäilen työmatkalla, vaikka oksennusta ei tulekaan, huimaa kun nousen sängystä jne. Välillä on ihan kuumeinen olo, mutta kuumetta ei ole.

Itsekin olin sattumoisin verikokeissa vastikään eikä yleisverenkuvassa ainakaan näkynyt mitään erikoista, kaliumit olivat kyllä normaalin alarajoilla, mutta sitä ei nyt alettu vielä toistaiseksi hoitaa.

(

Minulla oli huonovointisuutta, jopa oksentelua ja sahaavaa lämpöilyä (ei kuumetta) kun oli tulehdusta ilmeisesti imusolmukkeissa ja kohdun limakalvolla. En vieläkään tiedä, mikä (kaikki) oli tulehtunut. Antibiootit, lopulta 2 kuuria, palautti voinnin hyväksi. Kun oireet oli epämääräisiä, ne eivät paljon kiinnostaneet lääkäreitä. Jokin piilevä tulehdus voi olla siis yksi mahdollisuus.

Vierailija kirjoitti:
Onko ollut stressaava talvi? Burn out? Ylikunto? Kevätmasennus? Niskat jumissa? Miten vatsa voi? Verenpaineet? Mulla oli tuollainen viime kevät. Vyöryi kaikki vuosien takaiset asiat päälle, sairastutti myös fyyisesti ja sain rankat paniikkikohtaukset. Valo taisi mulla laukaista, oon kerran sairastanut burn outin juuri keväällä, toisilla menee silloin seratoniinit sekaisin.

Voiko olla stressin oireita? Oon sekä opiskelija, että työssäkäyvä, ja luin nyt 5 viikkoa pääsykokeisiin. Vapaa-aikaa ei oikeen ollut. Kokeet loppu vasta pari vk sitten. Nyt viikon päästä mulla on häät. Ehkä tässä on ollut vain liikaa kaikkea samaan aikaan?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisikohan olla jokin virus, koska minulla on ollut samanlaista vaivaa? Pahoinvointia, huimausta, väsymystä ja tavallista korkeampi syke ja kurkku ollut arka jo pidempään. Aamuisin yökkäilen työmatkalla, vaikka oksennusta ei tulekaan, huimaa kun nousen sängystä jne. Välillä on ihan kuumeinen olo, mutta kuumetta ei ole.

Itsekin olin sattumoisin verikokeissa vastikään eikä yleisverenkuvassa ainakaan näkynyt mitään erikoista, kaliumit olivat kyllä normaalin alarajoilla, mutta sitä ei nyt alettu vielä toistaiseksi hoitaa.

Just samanlaista! Toi kuumenen olo on myös jatkuvaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat