Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tyttö kyseessä, joku koru vai mitähän keksisi... Ei nyt polla oikein säteile...

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asuuko jo omillaan?
Kyllä on asunut jo reilun vuoden vai kaksiko jo :) Mitään kotihärpäkettä en arvaa ostaa, joskus olen antanut Ikean lahjakortin jo...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos asutte stadissa, niin lahjakortti Kokkipuotiin tai Chez Mariukseen.
Ei asuta, mutta meilläpäin kyllä on jotain vastaavia liikkeitä. Siis toi Kokkipuoti on sellainen ilmeisesti mistä saa kaikenmaailman patoja ja pannuja? 

Vierailija

Varmaan joku koru on hyvä lahja. Tai tykkäisiköhän joistain oikein laadukkaista ruoanlaittovälineistä? Pelkän rahankin luulisi kelpaavan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku koru on hyvä lahja. Tai tykkäisiköhän joistain oikein laadukkaista ruoanlaittovälineistä? Pelkän rahankin luulisi kelpaavan.
En tykkää antaa rahalahjaa, tuo Ikean lahjakorttikin oli sellainen nipin napin kun oli juuri muuttanut omilleen. Varmaan ovat koulun kautta hankkineet jo vaikka mitä veitsiä jne eli en oikein sellaistakaan osaa ainakaan itse valita!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisten veitsen tietenkin.
Epäilen että ovat hankkineet koulun kautta sellaiset jo...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisten veitsen tietenkin.

Olisin kans sanonu laadukas veitsi tai sitten joku muu ruuanlaittoon liittyvä väline johon voisi vaikka kaiverruttaa nimen ja valmistumispäivän. Eli jos ei käyttöön ota niin toimisi ainakin muistona.

Vierailija

Kun kaverini valmistui kokiksi, hän itse toivoi jotta ei ostettaisi lahjaksi esim.paistinpannuja tai veitsiä. Joissakin kouluissa opiskelijat ostavat laadukkaan veitsisetin jo koulua varten. Perusteli myös sillä että tietää millaiset välineet ovat hänelle itselleen parhaat. Itse ostaisin esim. jonkun laadukkaan kaulakorun, kellon.. Jos ei tunne lahjan saajan makua niin esimerkiksi s-ryhmän lahjakortti on monikäyttöinen

Vierailija

Minkä takia kokille usein ehdotellaan työvälineitä? Ostaisitteko sairaanhoitajaksi valmistuvalle buranaa, lääkäriksi valmistuvalle stetoskoopin tai kampaajaksi valmistuvalle shampoota tai hiusharjan?

Jostain kumman syystä tuo kokin ammatti on aina sellainen, että ajatellaan työntekovälineitä lahjaksi, vähemmän muille. Eiköhän ne työvälineet saa töistä ja varmaan kotikäyttöön osaa ostaa itse paremmat välineet. Eivätkä he välttämättä kotona hirveästi sitä ruokaa edes tee. 

Ostaisin ihan jotain henkilökohtaista, kuten tuo koru, tai sitten ihan vaan jonkun tavaratalon tai kirjakaupan lahjakortin. 

Vierailija

Esimeriksi :

- lahjakortti koruliikkeeseen, en kannata valmista korua, jos et varmasti tiedä mistä tykkää

-  museokortti. Tämä on vuoden voimassa oleva passi, jolla pääsee ilmaiseksi tosi moneen museoon ympäri Suomen. Oiva lahja mikäli lahjan saaja on kulttuurin ystävä.

- lahjakortti matkatoimistoon

- lahjakortti laadukkaita keittiövälineitä myyvään erikoisliikkeeseen, en kannata valmiiksi valittua tuotetta. Menee harvoin nappiin.

- lahjakortti kauneushoitoon/hierontaan tms

- lahjakortti kotikaupungissa/muualla lähikaupungissa olevaan fine dining paikkaan eli täysi monen ruokalajin kattaus juomineen kahdelle (kahdelle siksi, että ei ole kiva mennä yksin syömään ja hinta voi olla sellainen, ettei esim monella vastavalmistuneella kaverilla ole varaa tulla jos joutuu itse maksamaan). Mikäli olette läheisiä, niin tämä voisi olla vaikka lupaus viedä tyttö syömään kanssasi ko. paikkaan.

Vierailija

Itse alalla olevana ja kaksi tutkintoa suorittaneena sanoisin, että osta jotain henkilökohtaista kuten, vaikka koru jota täällä on ehdotettu tai jotain muuta mistä tyttö pitäisi ja jolla olisi arvoa. Ei mitään keittiö härpäkkeitä.

Itsellä ei ole ollut juhlia eikä lahjoja ja tuntuu edelleen todella pahalta ettei läheisiä ja perhettä kiinnostanut, koska valmistuin vain duunariksi, vaikka toinen tutkinto on erikoisammattitutkinto ja itselle tärkeä ja pitkäaikainen unelma.

Yli 10 vuotta alalla olleena olisin kyllä iloinen kunnon työkengistä ja hierojan tai vastaavan lahjakortista ;)