Kykenisitkö tekemään itse murhan?
Kommentit (16)
Riippuu niin tilanteesta.
Viaton lapsi -ei ikinä. Oikeutettu kosto taas..........
En. Omatunto kolkuttaa jo siitä, jos hyvin harvoin kävelen tyhjällä tiellä päin punaisia, yleensä odotan vihreitä. Murhasta en selviäisi järjissäni.
En kykenisi itsemurhaamaan, itse murhaamisesta en ole varma.
Entäs tappo? Pystyvätkö av-mammat tappamaan tarpeen tullen esimerkiksi väkivaltaisen miehen?
T: Mies
Jos joku kiduttaisi lastani ja raiskaisi ja tappaisi tuskallisesti, pystyisin taatusti murhaamaan kyseisen tyypin ihan ilman tunnontuskia.
Jos olisin tilanteessa jossa joku uhkaa lapseni/tai omaa henkeä, niin tottakai. Tarkoitan todellista vaaraa jossa on vaihto-ehdot joko tai.
Kykenisin, jos taustalla esiintyisi itse Elvis.
Jollain tarkkuuskiväärillä, erityisesti robottiohjatulla, kykenisin painamaan enteriä ja poistamaan ihmisiä muonavahvuudesta.
Tiedän, ettei tähän oikeasti ole lisättävää, mutta... Olen vanhan ajan humanisti. Arvostan ihmiselämää ennen kaikkea muuta. En pidä ihmisten murhaamisesta tai väkivallasta, enkä ole koskaan murhannut ketään. Pyrin ja haluan väkivallattoman maailman.
Asia nyt vaan on niin, että maailmassa on ihmisiä, jotka toimivat toisia ihmisiä vastaan. Jotkut näistä on murhahekumaan kiihotettu. Esimerkkiä tästä ei tarvitse hakea kuin naapurista... Siksi hammasta purren tiedän, että joskus väkivalta on ratkaisu.
Pahan pistit. Tekis mieli sanoo, että en ikinä. Mutta oon kerran joutunut itseeni puolustaan ja se yliluonnollinen voima, mikä mut valtas oli todella pelottavaa. Mutta, eikös murha oo vähän suunniteltu ja tapon voi tehdä henkeensä puolustaessa.
Niin ap, tarkoititko itsemurhaa vai itse murhaamaan? Molempiin vastaus on ei. Sen verran luuseri olen, mutta oikein osaan kirjoittaa.
Kumpaa tarkoitat, sitäkö, kykenisinkö murhaamaan itseni, siis tekemään itsemurhan, vai sitä kykenisinkö itse murhaamaan jonkun muun, vai palkkaisinko murhamiehen tekemään homman puolestani?
Kahdessa viikossa oppii tappamaan. Siis pystyy orientoitumaan sellaiseen olotilaan että pystyy vihollisen tappamaan sodassa.
Yks armeijan kapiainen kertoi tutkimuksen kertovan näin.
Vierailija kirjoitti:
Kykenisin, jos taustalla esiintyisi itse Elvis.
Ja jos hän itse tyydyttäisi.
En kykenisi itse murhaamaan.