Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulle ei ole ruoka enää viime aikoina maistunut laisinkaan. Tänäänkin söin lounaalla eikä minun ole sen jälkeen tehnyt mieli syödä mitään. Kuntoilin tässä välissä ja nyt jouduin pakottamaan itseni syömään illallista. Minulla oli hieman nälkä, mutta en silti tahtonut syödä.

En tiedä voiko se johtua stressistä. Aiemmin kun olen ollut stressaantunut olen oikeastaan ahminut ruokaa eikä minusta tunnu stressaantuneelta.

Olen laihtunut jo viisi kiloa ja olin jo lähtöpainossani täysin normaalimitoissa. Periaatteessa olen tyytyväinen laihtumiseeni, mutta olen huolissani, että tämä on seurausta jostain sairaudesta. Onko kenelläkään mitään tietoa mistä tämä syömättömyys voisi johtua?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Juuri tänään googlettelin samaa aihetta. Minulla tilanne on se, että nälän tunne on kyllä, mutta kaikki ruoka ällöttää. Välipalat, karkki jne. menee, mutta kun pitäisi tehdä jotain lämmintä ruokaa, en saa kaupasta mitään ostetuksi kun kaikki vaan puistattaa.

Stressi on tällä hetkellä tasoa infernaalinen, joten omalla kohdalla toivon johtuvan siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään googlettelin samaa aihetta. Minulla tilanne on se, että nälän tunne on kyllä, mutta kaikki ruoka ällöttää. Välipalat, karkki jne. menee, mutta kun pitäisi tehdä jotain lämmintä ruokaa, en saa kaupasta mitään ostetuksi kun kaikki vaan puistattaa.

Stressi on tällä hetkellä tasoa infernaalinen, joten omalla kohdalla toivon johtuvan siitä.

Mulla ei mene edes karkit ja herkut. Se huolestuttaa ehkä eniten, koska olen ollut aivan mahdoton herkkuhiiri jo vuosia ja aiemmin ajatus siitä, etten olisi halunut syödä herkkuja oli täysin mahdoton. Tietysti toivoin, että en olisi ollut kamala sokeriaddikti, mutta se ettei haluta syödä mitään on omituinen tunne.

Toivottavasti stressisi helpottaa ja olosi palautuu normaaliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

no syövän oireisiin kuuluu muunmuassa ruokahaluttomuus,laihtuminen.Joten menisin lääkärillä käymään että sen nyt ainakin voisi poissulkea mahdollisena sairautena.

Vierailija

Mulla oli ihan samanlainen kausi, olisin voinut olla syömättä päiväkausia. Istuin aina aterialle, mutta söin lusikallisen- pari. Lopulta sitten laitoin itseni syömään mahdollisimman ravitsevaa ruokaa viiden tunnin välein, käytännössä puolikas punaista paprikaa ja iso viipale brie- juustoa. 

Laihduin tottakai, mutta pelotti tilanteen syyt ja ravintoaineiden vähyys. En halunnut että hampaat alkavat tippua. 

Loppujenlopuksi tilanne meni itsestään ohi muutamassa kuukaudessa. En ole koskaan selvittänyt, mistä johtui- lieneekö joku lievä virustauti, hormonit tai vaikkapa stressi- kaikki ovat mahdollisia. 

Olen keski- ikäinen normaalipainoinen nainen.