Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin seota kierukan takia ja otin sen pois..

Vierailija
20.05.2016 |

nyt on hyvä olla! ai että! Kierukka oli mulla 7kk ja lääkäri sanoi koko ajan, "kyllä se vielä siitä asettuu" vuosin 7 kk putkeen joka ikinen päivä, kärsin kamalista vatsakivuista joka ikinen päivä (normaalisti ei ollut edes menkkakipuja) + mielenterveyteni meinasi pettää (:D) Olen rauhallinen ja iloinen sekä onnellinen ihminen, mutta kierukka teki musta ihmishirviön.
Mitkään hormonit ei oo koskaan sopinu mulle, mutta tämä oli pohjanoteeraus. Itkin lähes joka päivä, muutuin vainoharhaiseksi, sain jopa raivokohtauksia joita en ole ikinä ennen saanut. Olin aivan kamala ja hirveä ihminen ja ihmettelin, että mikä mua vaivaa kunnes aloin epäillä kaiken johtuvan kierukasta. Lääkäri ei halunnut poistaa sitä koska "kyllä se vielä tasottuu" otin sen itse pois tasan kk sitten ja enää ei masenna, en saa raivareita eikä vatsaan koske. Huh huh, sain itseni takaisin!

En tiedä miksi kerroin.. ei ole montaa ihmistä jolle kertoa ja halusin jakaa tämän jollekkin, olen niin onnellinen :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onnea. Minä pidin lähes viisi vuotta, silti lääkäri oli sitä mieltä että kannattaako sitä enää tällä iällä -yli 40- poistaa ja ottaa kuukautisia takaisin. Mulla siis toimi hyvin vuodottomuuden suhteen mutta silti ei kaduta poistattaminen ja kuukautisten palaaminen. Jotenkin vaan tunnen itseni itsekseni taas, tai ainakaan ei tarvitse miettiä enää olenko outo mölli kierukan takia vaan nyt sitten oikeesti olen se mitä milloinkin olen. Selkeetä.

Vierailija
2/4 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä on tuntunut ihan jokaisella keltarauhashormoniehkäisyllä, että mulla on PMS-oireet päällä kolme viikkoa kuukaudesta. Panta kireällä pään ympärillä, ärsytysherkkyys, unettomuus (ollut tuttua 14-vuotiaasta asti PMS:n aikaan), makeanhimo, alakulo/mielialanvaihtelut, tissikivut... Yaz-pillereillä jäi kaikki vuodot kokonaan pois puoleksi vuodeksi, ja sain vasta jälkikäteen tietää että tämä on epätavallista ja jopa huolestuttavaa. Nyt on käsivarressa implantti ja "kuukautiset" tulevat kahden viikon välein + mainitut oireet. EKat 5-6kk oli jatkuvasti alavastakipuja, mutta ne ovatkin ainut asia joka tasaantui. 

Yhdistelmäehkäisyä minulle ei terveyssyistä määrätä. Olen 28 ja aloitin tämän ehkäisyrumban vasta 24-vuotiaana, ja olen jo nyt ihan loppu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki hormonittomat ehkäisyt poissa laskuista? Pessaari on kai vanhanaikainen, sitähän ei enää kukaan käytä, kondomista  mies ei tykkää, ja 1970-luvulla käytetyt aineet vissiin poissa markkinoilta?

Aloittajaa en usko siksi, että ei kai kukaan vuoda puolta vuotta kaiken aikaa? Mulle riitti pari-kolme kuukautta ja ilmeisesti se kierukka ei ollut kunnolla paikallaan, koska sitä edellinen ja seuraava toimivat noin 3 vuotta. Luulisi että jo kolme VIIKKOA kamalia kipuja ja vuotoa sellaisella ihmisellä, joilla niitä ei tavallisesti ole, olisi varmasti hälyttänyt asiansa osaavan lääkärin.

Paras oli tämä "otin sen itse pois". Yritätkö väittää meille, että yksikään lääkäri tai hoitaja ei suostunut poistamaan sitä?

Vierailija
4/4 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kierukka suunnilleen 1,5 vuotta, ja melkein koko sen ajan on ollut ärsyttävää vuotoa. Ei nyt tosiaan ihan koko aikaa, mutta liian usein kuitenkin. Ja vuoto on niin runsasta, että pitää sidettä käyttää aika usein. Kierukkaa ottaessani ajattelin, että ihanaa päästä vuodoista eroon, kun sitä vuodottomuutta tunnuttiin kaikkialla hehkutettavan, mutta just joo...ei ainakaan minun kohdalla toteutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan