Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö olemaan juomatta alkoholia...

Vierailija
20.05.2016 |

... yhden päivän viikosta, yhden viikon kuukaudesta ja yhden kuukauden vuodesta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lopun ikääni. En ole absolutisti, mutten myöskään pidä alkoholista. Juon vähän ja harvoin.

Vierailija
22/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee tiukkaa, harvoinpa juon. Tänään vähän suoritettiin pojan (19v) kanssa kuohuviinitasteingia piccolopulloilla, valmistujaisiin tarviis saada joku hyvältä maistuva kuohari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt. Ja sitten kun ruuan kanssa sitä viiniä ottaisi ja vähän jälkeenkin, mieluummin ostaisin sen ruokakaupasta.

Vierailija
24/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin "sääntö". En ole noin ajatellut asiaa mutta,

Menee useampikin päivä viikosta ilman alkoholia, joskin lähes viikottain meillä viiniä juodaan.

Viikko kuukaudessa? No en tiedä meneekö joka kuukaudesta viikko ilman, mutta eiköhän... lääkekuuri, kireämpi harjoitusohjelma tai joka päivä aikainen herätys autolla, kyllä niitä varmaan tulee viikko per kuukausi.

Ja joo, pidämme maksanvalkaisukuun, yleensä se on joulukuu tai toukokuu.

Vierailija
25/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokamies kirjoitti:

Olen juonut 15 vuotta joka päivä litran viinaa.

Mitä läheiset ajattelevat?

Kuinka maksa voi?

Miten työ sujuu?

Vierailija
26/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Mä en ole juonut alkoholia ainakaan viiteen vuoteen, silloin maistoin vähän metsämansikkalikööriä, ja tuli maha kipeeksi, ei olis kannattanu.

Vierailija
27/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pystyn, nytkin olen ollut juomatta reilut pari vuotta. Enkä minkään aatteen vuoksi, vaan ihan vaan siksi, ettei huvita eikä maistu.

Enemmän vaikeuksia tuottaisi, jos saisi olla juomatta VAIN päivän viikosta, viikon kuukaudesta ja kuukauden vuodesta. Siihen en varmaan pystyisi, vaikka siitä saisi miljoonan.

Vierailija
28/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen ongelma kun mies ja lapset on pois kotoa ja ostin sitä varten kaksi siideriä. Nyt yritän tsempata että jaksain juoda ne sen sijaan että roikun täällä.

Vierailija
29/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Useampikin kuukausi vuodessa. Yleensä nautin alkoholia (hienomman) ruokailun yhteydessä, illanistujaiset ja muut juhlat ovat onnistuneet mainiosti alkoholittominakin. :)

Vierailija
30/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juonu tänä vuonna tai no silloin join kahtena päivänä. Kannattaa juoda harvoin nii ei toleranssit kasva ja 5-8 annosta riittää oikein kivaan ja rentoon fiilikseen.

t. mies

Vierailija
31/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsautin juuri tämän vuoden kolmannen oluen. Ai että, kyllä on hyvää! Toinen ei maistuis enää hyvältä ja kolmannesta alkais hirvee hikka :D 

Vierailija
32/40 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kokeillu :D

Vierailija
33/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ja enemmänkin:) Meillä menee talvisaikaan ehkä 1 viinipullo/kk puoliksi ruuan kanssa, lisäksi mies saattaa juoda 1-2 olutta/kk ja samoin lasillisen viskiä jos on oikein kylmä/flunssainen. Siis kuukaudessa.

Kesällä voidaan juoda viikonloppuna jos on oikein kuuma ja grillataan ulkona vaikka Aperolit ja ruuan kanssa rosé viiniä lasilliset.

Meillä on kaapit täynnä pulloja joita ei kukaan juo:D Kerran laskin ja niitä on yli 40!

Mutta helposti voisi jättää nuokin pois.

Vierailija
34/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee tasan 12 viikkoa ilman alkoholia. Ensi lauantaina bileet joissa "putki katkeaa" :)

Vierailija
35/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo viisitoista vuotta juomatta alkoholia.  Ei ongelmia  :)

Samalla kun lopetin alkoholin nauttimisen, lopetin myös tupakoinnin kertalaakista.  Tupakkaa menikin toista askia päivässä...

Vierailija
36/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo läheskään joka viikko alkoholia, helposti menee useita viikkoja ilman. Sitten kun juon, juon lasin viiniä ruuan kanssa tai pienen siiderin saunan jälkeen. Jouluksi ostetusta kolmesta siideristä kaksi on vielä juomatta.

Alkoholi ei ole minulle mikään ongelma. Jos sama kysymys esitettäisiin suklaasta, joutuisin myöntämään, että en onnistu olemaan ilman koko viikkoa.

Vierailija
37/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten vastaukseni olisi ollut en, en ja en, sitten tuli mitta täyteen ja lopetin koko touhun. Nyt tuntuu elämä paljon helpommalta kuin ennen. Tupakanpolton lopetin vasta oltuoni tasan kolme vuotta selvänä. Ai kumpi oli vaikeampaa? Tupakoinnin lopetus ehdottomasti.

Vierailija
38/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi join alkuvuodesta 2000. En ole jäänyt kaipaamaan.

Vierailija
39/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepeästi! Nytkin on melkein viikko vierähtänyt. Mietin, että ostaisko huomenna alkomahoolia, kun on niin hienot ilmat. Drinksua ja solee! Mutta toisaalta voishan tätä raittiuttakin jatkaa.

Ah "alkomahooli", tuo ongelmakäyttäjien hupaisa lempinimi etanolista, joka luo kepeää ja ongelmatonta mielikuvaa huumausaineena käytettävästä liuottimesta.

XD Mä vihaan ylikaiken tota wt-hellittelytermiä. Aion juoda koko kesän.

Lisäänpä tuskaasi: drinksu, viuna, sidukka, bisse... joko revit hiuksia päästäsi? En muuten minäkään voi sietää näitä nimityksiä hitaasti tappavalle myrkylle.

Vierailija
40/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyn. Tykkään sillon tällöin muutamia tölkkejä olutta nauttia hyvän ruuan kanssa, mutta en menetäisi järkeäni, vaikka kaikki teollisesti valmistettu hermomyrkky katoaisi maan päältä. Löytyispä jostain mukava nainen, jolle kelpais raitis mies eikä oudoksuisi sitä, että mies kykenee olemaan onnellinen täysin selvinpäin.