Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

norjanangervo, voiko aiheuttaa allergiaa?

aappee
20.05.2016 |

Kerrostalosta muutettiin rivariin ja pihan ympärillä norjanargervo aita, isoja pensaita, jotka kukkivat parhaillaan. Miehen mielestä tuoksu on hyvä mutta musta tuntuu että aina kun oon niiden lähellä saan päänsärkyä , kurkkukipua ja suoranaista ahdistusta tuosta hajusta.

Voikohan tuo norjanangervo aiheuttaa allergiaa? Eli olisiko mulla jokin siitepölyallergia nyt? Kurkku on tosi kipeä, nuhaa ei oo, silmiä vähän kutisee. Öisin vähän yskittää. Kukaan muu perheestä ei ole alkanut oireilemaan.Sisälläkin on varmaan siitepölyä koska ollaan pidetty terassin ovea auki kuumuuden takia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi. Jo pelkkä lemu voi aiheuttaa oireita. Itse kaivoin ison puskan pihalta pois kun lapsi oireili. Todella ikävä pensas ja kurjaa kyllä,hintansa,helppohoitoisuutensa ja isojen kukintojensa ansiosta niin yleinen.

Vierailija
2/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin pahempi jopa kuin koivu. Ihan hirveä kasvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä on omakotitalo alueella, jossa lähes kaikilla naapureilla on tuo kukkiva kidutuspensas. Yritän kulkea nopeasti ohi :-)

Vierailija
4/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, pensas ihan uusi tuttavuus mulle. Täytyy miettiä jotain muuta pensasta tuohon ensi kaudeksi, nyt ei varmaan saada kitkettyä noita pois kun on aivan pihan ympäri ja seinänaapurin yhteistä pensasaitaa ei saada otettua pois. Naapuri rakastaa tuota tuoksua ja omaa vastaavaa aitaansa.

Tuleekohan noista oireita vain kukinta-aikana, toivottavasti ei koko kesää haise tuossa. 

Tietäisikö joku mikä olisi ei sellainen pensasaita mikä ei aiheuttaisi allergiaa eikä olisi tuoksuva. Mielellään myös sellainen joka ei ole myrkyllinen kun pieniä lapsia on.

Vierailija
5/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaapeee kirjoitti:

Okei, pensas ihan uusi tuttavuus mulle. Täytyy miettiä jotain muuta pensasta tuohon ensi kaudeksi, nyt ei varmaan saada kitkettyä noita pois kun on aivan pihan ympäri ja seinänaapurin yhteistä pensasaitaa ei saada otettua pois. Naapuri rakastaa tuota tuoksua ja omaa vastaavaa aitaansa.

Tuleekohan noista oireita vain kukinta-aikana, toivottavasti ei koko kesää haise tuossa. 

Tietäisikö joku mikä olisi ei sellainen pensasaita mikä ei aiheuttaisi allergiaa eikä olisi tuoksuva. Mielellään myös sellainen joka ei ole myrkyllinen kun pieniä lapsia on.

No ei noi onneksi mitään aiheuta silloin kun eivät kuki eli parin viikon kärsimyksellä mennään :-)

Meille laitettiin pensashanhikkia. Ei tuoksu, mun mielestä nätimmät kukat, kukkii pidempään. Miinuksena sitten se, että siihen tulee lehdet ja kukat paljon myöhemmin kuin esim. noihin angervoihin eli näyttää keväällä kotvasen aikaa säälittävältä risukasalta verrattuna naapureihin :-) Mutta sitten tosiaan kukkii pitkään ja näyttävästi.

Vierailija
6/7 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja-aronia on yksi vahtoehto, on syksyllä tosi kaunis.

Vierailija
7/7 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhkesi raju allergia tuota pensasta kohtaan pari vuotta sitten. Nyt tuskailen kun ensin olin monta päivää pihassa missä pensaita paljon ja rajut oireet - ja oireilu jatkuu nyt sitten pitkin kesää riippumatta pensaan lähelläolosta. Eikä mulla ole mitään muita allergioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi