Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko haittaa siitä jos otan omin päin Primaspania ilman että olen jutellut lääkärin kanssa?

Vierailija
20.05.2016 |

Siis silloin tällöin, 50 mg primaspan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyseeessähän on 1/10 normaalista aspiriinista, niin tuskinpa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miksi otat sitä, ja miksi juuri Primaspania ja miksi silloin tällöin?

Vierailija
4/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miksi otat sitä, ja miksi juuri Primaspania ja miksi silloin tällöin?

Asetosalisyylihappo auttaa pitämään verta kalkeutumatta suoniin. Eli ehkäisee sydän- ja aivoinfarktreja. Liiallinen käyttö lisää aavistuksen aivoverenvuodon riskiä.

Vierailija
5/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin olisi hyvä arvioida hyöty-haittasuhde juuri sinun kohdallasi ennen kuin aloitat. Esim. minulle lääkäri sanoi, että riskini saada aivoverenvuoto aspriinista on suurempi kuin riskini saada veritulppa tai infarkti, eli ei suositellut aspiriinia - pientäkään määrää minulle.

Vierailija
6/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi muistelen lukeneeni että silloin tällöin ottaminen on itse asiassa huonompaa infarktin ehkäisyn kannalta kuin ei ollenkaan/säännöllisesti ottaminen. Ts. riski jopa lisääntyy hetkeksi jos et ota aspiriinia välillä ja välillä taas otat.

Vierailija
7/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on epäilys, että tarvitset Primaspania, niin lääkärin kanssa kannattaa asiasta keskustella. Ainakin sen verran että tää tieto omasta käytöstä saadaan asiakastietoihin. Se voi olla tärkeä tieto, jos joskus joudut sairaalahoitoon esimerkiksi aivoverenvuodon vuoksi.

Vierailija
8/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut muutama vuosi sitten hiussuoni-avuoto. Silloin oli lekuri sanonut, ettei kannata käyttää parasetamolia. Mutta, kun mä sain itse Panadol-respan ja mies otti yhden ja se auttoi. What to do?

Vierailija
9/9 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on ollut muutama vuosi sitten hiussuoni-avuoto. Silloin oli lekuri sanonut, ettei kannata käyttää parasetamolia. Mutta, kun mä sain itse Panadol-respan ja mies otti yhden ja se auttoi. What to do?

Parasetamolilla ei ole vaikutusta verenvuotoon, on ihan eri lääkeaine kuin aspiriinissa. Lääkäri on varmasti sanonun miehellesi ettei kannata käyttää aspriinia. Toisekseen, se, että lääke auttaa kipuun tai kuumeeseen, ei liity mitenkään siihen aiheuttaako se lisäksi myös vaarallisia verenvuotoja niihin taipuvaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi