Sisko vastustaa edunvalvojaa!
Äidillä alzheimer ja antaa siskolle rahaa. Nyt tilillä enää vähän rahaa ja kauan ei enää mene, kun ollaan pakkasen puolella. Ei siis saada kohta laskuja ja sairaalalaskuja hoidettua.
Olen hakenut äidille yleistä edunvalvojaa ja sisko aikoo viedä asian käräjille.
En vaan jaksa tällaista, enkä halua käräjille niin miten minun pitää toimia? Pitääkö vetää hakemus pois? Vai kenen se sisko haastaa jos asia menee käräjille?
Saan kyllä asiaa selvitettyä mutta en tänään ja asia vie yöunet.
Nyt äiti on vielä oikeustoimikelpoinen ja oikeutettu antamaan siskolle rahaa ja antaakin. Sisko on sössinyt aina rahansa. Mielenterveysdiagnoosi ja luottotiedoton.
Sisko siis sanoi että käräjillä tavataan!
Tarvitsen nyt apua koska olen aikanaan joutunut käräjöimään yritysriitaa ja se jätti mulle traumat. En halua koskaan enää käräjille.
Kotipalvelu ja pankki on aiemmin pyytäneetbedunvalvojaa. Lääkäri puoltaa minua. No äiti varmasti puoltaa siskoa koska einedes tajua että sisko kuksii sen rahat. En ole kateellinen rahoista vaan pelkään että äiti joutuu perintään ja ulosottoon.
Kommentit (23)
Äidilläni on myös alzheimerin tauti ja sen takia tarvittiin edunvalvoja.
Itselläni on sama tilanne. Tulin itse edunvalvojaksi ja sisko ei sitä hyväksy ollenkaan.
On ennen hoitanut äidin laskuja. Sisko on syrjäytynyt ja sillä menee heikosti.
Ennen pystyi nostamaan äidin rahoja omalle tilille
tuhansia euroja ilman että kukaan sitä pystyi valvomaan.
Tuntee varmaan että ei ole enää valtaa vaikuttaa
asioihin niin vastustaa. Valittaa koko ajan että pitäisi lopettaa edunvalvonta.
Välit ovat tulehtuneet.
Eikö tililtänostot, rahan käyttö omiin tarpeisiin, voi tulkita ennakkoperinnöksi joissain tapauksissa?
Kai verottajaakin voi kiinnostaa? Siis jos isommissa summissa liikutaan?