Vierailija

Minua ei itseäni haittaa muiden ihmisten syömiset, mutta tuputtaminen on ärsyttävää. Itselläni on kasvissyöjä ystävä ja ikuinen ongelma on, että kun olen tekemässä ruokaa, puuttuu sen tekemiseen. Viimeeksi olin tekemässä jauhelihakeittoa ja tämä ystävä inttää vieressä kuinka en erottaisi soijarouhetta jauhelihasta, että hänkin sitä käyttää ja kaikki tykkää. Väärin, hänen tekemänsä soijarouheruoka on järkyttävän makuista, mutta aikuinen ihminen ei tarjotusta ruuasta valita, vaan syö kohteliaasti mitä tarjotaan. Kehuu myös, jos kokki kehuja kerjää.

Ongelmaa ei olisi, jos ystävä YHDEN kerta ehdottaisi rouheen/seitanin tms. kokeilua, mutta kun jaksaa inttää vieressä koko ruuan valmistumisen ajan. Ruoka ei siis ole hänelle tulossa. Hänelle kokkaan kasvisruokaa, mutta ilman noita rouheita jne...

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olette aivan oikeassa. Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa, että jos tunnistat itsessäsi samoja piirteitä, voisi niihin kiinnittää ehkä huomiota. 😊 Ihminen todellakin on muutenkin hieman "tungen nenäni sinnikkäästi muiden ihmisten valintoihin ja tekoihin" tyyppiä, mutta luonnollisesti hänessä on paljon hyviäkin puolia.

Mitenköhän tuosta ystävällisesti sanoisi kun tapoihin ei kuulu toisen ruokien haukkuminen ja se ei toimi, että sanoisi "olet nyt sanonut saman asian useaan kertaan ja olen päättänyt olla noudattamatta neuvoasi".

Vierailija

Ap toistaa vanhaa myyttiä. Ei kukaan noin tule sanomaan kenellekään. Tosin tunnen ihmisiä jotka halkeavat raivosta kasvisten äärellä vaikka normaali ruokavalio koostuu niistä enimmäkseen. Itse syön kaikkea mutta aika harvoin tulee punaista lihaa syötyä, töissä jaksaa paljon paremmin kevyellä sapuskalla.

Vierailija

Kyllä näitä tyyppejä löytyy sekasyöjistäkin. Karpaaja markkinoi ruokavaliotaan joka käänteessä, henkilö joka syö joka aamu kaurapuuron markkinoi sitä miten sinun kannattaa ainakin kuukausi kokeilla mitä muutoksia se aiheuttaa... joku on löytänyt jonkun super ihanan raaka-aineen jota on muidenkin ihan pakko kokeilla kaikkiin ruokiin. "Eikö tää resepti vaikuta tässä lehdessä aivan ihanalle - eiköhän kokeilla", "mä kokeilin tätä sinunkin pitäisi"... "juu tuota kiitos, mutta ei kiitos"

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.