Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin itse tässä tilanteessa aamulla. Naapurin mummo oli kaatunut rappukäytävässä ja oli ilmeisesti loukannut jalkansa todella pahasti. Mummo oli aika sekava, kivuissaan ja hätääntynyt. Soitin ambulanssin ja odottelin sen saapumista mummon kanssa. Yritin parhaani mukaan rauhoitella ja ennen kaikkea olla henkisenä tukena. Tämän episodin vuoksi reilun 10 minuuttia myöhässä sisäisestä palaverista ja sen sain vuoksi aikamoiset haukut. En ole milloinkaan aiemmin myöhästynyt palavereista tai tapaamisista, joten vanhaa epäluottamusta ei sen suhteen ole.
Mitä tässä olisi pitänyt tehdä? Marssia tyynesti mummon ohi vai auttaa?

• ylös 102
  • alas 2

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Sinulla on prioriteetit kohdallaan. Työpaikkasi perslävillä ei. Jatka samaan malliin.

• ylös 127
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olisin toiminut samalla tavalla ja mielestäni on se on ainoa oikea ratkaisu. Onpa sulla törppöjä työpaikalla!

• ylös 92
  • alas 0
Vierailija

Lain mukaan onnettomuustilanteessa jokaisella on velvollisuus auttaa. Toimit siis täysin oikein etkä ollut ansainnut ripitystä työpaikallasi. 

Se, joka laiminlyö yleisen auttamisvelvollisuuden, voidaan tieliikenne- tai pelastuslain nojalla tuomita sakkoon tai enintään 6 kk:n vankeusrangaistukseen.

• ylös 84
  • alas 0
Vierailija

Totta kai, jos olisi jotain todella kiireellistä odottamassa niin viestittäisin assarille että ilmoittaa tarpeellisilla ihmisille.

• ylös 32
  • alas 0
Vierailija

Kerroitko miksi myöhästyit ja jatkuiko huuto sen jälkeen?
Kysymykseen, itsekin olisin jäänyt auttamaan mummua

• ylös 47
  • alas 0
XXXX

Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä olisi pitänyt tehdä? Marssia tyynesti mummon ohi vai auttaa?

Ihan ehdottomasti auttaa! Aivan sydämetöntä jos sait haukut ja jos olit selittänyt tilanteen. No parasta on kun sydämessäsi tiedät tehneesi oikein. Ihmiset on ihan liian kovia ja julmia toisilleen nykyisin. Aivan kauheeta jos joku kokisi vielä painetta miettiä pitäisikö auttaa vai ei (en tarkoita ap:ta). 

• ylös 35
  • alas 0

Tietysti kaikkia pitää auttaa jotka kaatuvat.olen kerran käynyt nostamassa yhden juopuneen kun kaatu autotielle

No more Mr Nice guy

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Oon tehnyt samoin, tosin mummo oli kaatunut jäätiköllä ja lyönyt päänsä pahasti. Myöhästyin tunnin töistä, mutta sain vaan kiitokset pomolta.

• ylös 38
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt samoin, tosin mummo oli kaatunut jäätiköllä ja lyönyt päänsä pahasti. Myöhästyin tunnin töistä, mutta sain vaan kiitokset pomolta.

Asutko Islannissa?

• ylös 20
  • alas 9
Vierailija

En olisi jäänyt. Täytyy avata ovet tunnin ajomatkan päässä sijaitsevassa perhefirmassa. 10min on iso aika kun lounasasiakkaat odottavat oven takana..

• ylös 2
  • alas 59
Vierailija

Olen äärettömän empaattinen ihminen, voisin myöhästyä vaikka tuntitolkulla jos joku on hädässä. Kyllä ihmisten hätä menee työasioiden edelle. Poikkeuksena on juopot, en pysähdy auttamaan jos on kännissä tai selvästi haisee viina. Vaikka olisi lumihankeen sammuneena. Kuolkoot pois kännikälät, mulla on niin huonoja kokemuksia alkohonkäytön suhteen lapsuudesta että olen tehnyt tälläisen linjauksen.

• ylös 13
  • alas 37
Vierailija

Suomessa on talvella jäätä.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asutko Islannissa?

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Oikein tehty. Toki jos myöhästymiseni töistä aiheuttaisi muille kohtuutonta haittaa voisin koettaa pyytää jotain ohikulkijaa tai toista naapuria jne auttamaan että pääsisin aikaisemmin lähtemään töihin. Mutta jos ei muuta apua ole tarjolla niin tottakai jäisin vaikka työt siitä hieman kärsisi.

Tietty eri asia jos olisi kiireellä menossa leikkaussaliin töihin tai jotain muuta jossa samalla vaarantaisi työpaikan tilanteessa toisen turvallisuuden/hengen.

ap teit ihan oikein.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Teit aivan oikein! itse olen joskus ihan autolla ajaessa kääntynyt ja pysähtynyt auttamaan. Paikallislehden kiitospalstallakin olen näiden juttujen takia saannut kolmisen kertaa kiitokset :)

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen äärettömän empaattinen ihminen, voisin myöhästyä vaikka tuntitolkulla jos joku on hädässä. Kyllä ihmisten hätä menee työasioiden edelle. Poikkeuksena on juopot, en pysähdy auttamaan jos on kännissä tai selvästi haisee viina. Vaikka olisi lumihankeen sammuneena. Kuolkoot pois kännikälät, mulla on niin huonoja kokemuksia alkohonkäytön suhteen lapsuudesta että olen tehnyt tälläisen linjauksen.

Mulla sama vika ihan juopot mukaan lukien. Ja nimenomaan lapsena sai katsella niitä juoppoja ihan riittävästi, ei löydy empatiaa enää.

• ylös 6
  • alas 14
Vierailija

Jäisin. Jos olisin ihminen, joka ei jäisi, minua tuskin olisi koskaan palkattu työhöni (vaikka en hoitoalalla olekaan).

• ylös 11
  • alas 0

Sivut