Miten Pariisista lähteneeseen koneeseen olisi voitu saada POMMI?
Eikö luulisi, että juuri Pariisissa kaikista kaupungeista oltaisiin tällä hetkellä suht varuillaan?
"klo 12:42: Ranskan lento-onnettomuustutkintakeskuksen entinen johtaja Jean-Paul Troadec spekuloi Europe 1 -radiokanavan haastattelussa koneen katoamisen mahdollisia syitä.
– On varsin todennäköistä, että koneessa on tapahtunut pommin tai itsemurhaiskijän aiheuttama räjähdys, Troadec sanoo Europe 1:lle."
Kommentit (9)
Miehistön tarkastukset on aika tehottomia.
ISIS nappaa stuertin perheen ja uhkaa tappaa nämä, jos stuertti ei vie pommia koneeseen.
No eihän tässä kovin pitkä aika ole kun kerrottiin jonkun miehistön jäsenen kuljettaneen ihmisiä ohi turvatarkastuksen.
pari isisin rekryä hommissa kentällä
Vierailija kirjoitti:
Tutrvatarkastus pettänyt: pommi naamioitu hyvin matkatavaroihin tai ollut miehistön tavaroissa esim. catering tavaroissa. Itse epäilen miehistön jäsentä pommin kuljetuksesta eli oli Isisin itsemurhaisku.
Sama tuli kyllä mullekin mieleen, siis että henkilöstö olisi asialla. Miksi muuten koneessa olisi ollut 7 miehistön jäsentä ja "kolme turvamiestä". Mitä noi turvamiehet oikein oli?
Hoku työntekijöistä 80 % todennäköisyydellä on mukana juonessa.
Mä olen ollut suomessa turvatarkastajana ja voin sanoa että kyllä siitä läpi saa mitä vaan, juuri tavaravirrat, esim isot lehtikärryt r-kioskille menossa, ei mene läpivalaisuun, kuten ei muutkaan mitä isoissa metallikärryissä viedään, eikä niitä tosiaan pureta tai tarkasteta kunhan vähän ympärillä pyöritään. Matkustajan käsimatkatavaroissa hieman vaikeampaa, muttei mahdotonta jos osat on jaettu pariin laukkuun. Ruumaan menee laukut läpivalaisuus kaikki, se on ehkä riskialttein jäädä kiinni, koska siellä se pitäisi olla ajastimella kokonaisena toimintakuntoisena pommina ja sellaisen läpi pääseminen olisi epätodennäkoistä.
On otettu halpa mamu siivoojaksi. Ei siellä henkilökuntaa kytätä.
Veikkaan, että oli joku niistä, joka lastasi tavaraa koneeseen.
Tutrvatarkastus pettänyt: pommi naamioitu hyvin matkatavaroihin tai ollut miehistön tavaroissa esim. catering tavaroissa. Itse epäilen miehistön jäsentä pommin kuljetuksesta eli oli Isisin itsemurhaisku.