Jalkojen karvanpoisto, mutta millä?!
Noniin, nyt tää mamma kaipais vähän apua. Mulla oli vähän rankka talvi jonka aikana tietyt itselle vähemmän tärkeät jutut kuten jalkojen karvanpoisto jäivät ihan kokonaan. Jalkojen karvoitus on siis saanut rehahtaa ihan luonnonmittaansa, tuollaisia sentin pituisia haituvia.
Huomenna olen lähdössä mökille ja tahtoisin luonnollisesti eroon näistä karvoista. En kuitenkaan tahtoisi enää lähteä mukaan siihen ikuiseen sheivausrumbaan, se sänki on niin hirveä ja pistelevä ja kasvaa mulla takaisin aina ihan parin päivän sisään. Ajatuksina olisi siis nyt esim. epilointi tai vahaus. Sokerointiin karvojen näemmä pitäisi olla lyhyemmät.
Kertokaahan, mikä olisi paras tapa poistattaa nämä? Mikä on oma suosikkinne karvanpoistomenetelmistä? :D Lähteekö näin pitkä karva epiloimalla tai vahaamalla, vai pitääkö ihan suosiolla tarttua sheiveriin? Ja tarkoituksena olisi nyt tähän hätään hoitaa homma kotona.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtee epiloimalla. Sattuu vähän, mutta kyllä sen kestää. Pysyy pitkään hyvänä. :)
Osaatko sanoa, että kuinka kauan suurinpiirtein? :) Riippuu toki omasta karvankasvustakin, mutta pysyykö esim. ainakin viikon?
Ite en kykene epiloimaan kovin pitkiä karvoja. Sun tapauksessa ostaisin kylmävahaliuskoja ja after shave voidetta. Voi paksumpikin iho vähän ärtyä, jos ei oo aikoihin sheivattu.
Veet Oriental wax on ihan huippu! Hetki menee harjotellessa, mutta kyllä se siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtee epiloimalla. Sattuu vähän, mutta kyllä sen kestää. Pysyy pitkään hyvänä. :)
Osaatko sanoa, että kuinka kauan suurinpiirtein? :) Riippuu toki omasta karvankasvustakin, mutta pysyykö esim. ainakin viikon?
Kyllä mulla ainakin pysyy yli viikon. Sitten on pari viikkoa yksittäisiä karvoja joita ei niin huomaa. 3 viikon välein jos ajaa, niin pysyy tosi siistinä. Mulla on voimakas, tuuhea ja musta karvankasvu säärissä. Melkein ku miehillä. Sheivaaminen ei tuu kysymykseenkään. Epiloimalla sääret on ku naisilla. ;)
Talvella voi välillä päästä pitkäksi ja "luonnontilaan", mutta aina oon hyvin epiloimalla saanut silloinkin siistiksi. Hetken saattaa olla ärtyneet, mutta viimestään seuraavana päivänä sileät eikä merkkiäkään ärtymyksestä.
Kuinka pitkät ne oikein ovat? Multa otettiin viimeksi 5 kk:n kasvusto sokerilla.
Vierailija kirjoitti:
Ite en kykene epiloimaan kovin pitkiä karvoja. Sun tapauksessa ostaisin kylmävahaliuskoja ja after shave voidetta. Voi paksumpikin iho vähän ärtyä, jos ei oo aikoihin sheivattu.
Onko kyse siitä, ettei karva irtoa vai kivusta? Epilaattori löytyisi kaapinpohjalta, mutta toisaalta noita liuskojakin voisi kyllä käydä hakemassa..
Vierailija kirjoitti:
Veet Oriental wax on ihan huippu! Hetki menee harjotellessa, mutta kyllä se siitä :)
Onko tuo sokerimassaa? Luin, että siihen täytyisi olla lyhyempi, n. 2mm karva.. Ajattelin kyllä, että tämän ekan karvanpoistokoitoksen jälkeen voisi alkaa sokeroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkät ne oikein ovat? Multa otettiin viimeksi 5 kk:n kasvusto sokerilla.
5mm-1cm pituisia ehkä, osa lyhyempiäkin. Olen ollut sheivailematta ainakin tämän vuoden, viimeksi taisin näyttää terää koiville joskus ennen joulua tai vielä aikaisemmin.
Mun mielestä epilointi on jaloille helpointa. Mulla menee vahatessa tosi kauan ja sittenkin joutuu pinsetein nyppiä viimeiset sissit.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä epilointi on jaloille helpointa. Mulla menee vahatessa tosi kauan ja sittenkin joutuu pinsetein nyppiä viimeiset sissit.
Lähteekö sulla epiloimalla pitkäkin karva?
Ääk kun osaa olla vaikeeta, haluaisin vain ihanat sileet kesäkoivet mökkireissulle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5mm-1cm pituisia ehkä, osa lyhyempiäkin. Olen ollut sheivailematta ainakin tämän vuoden, viimeksi taisin näyttää terää koiville joskus ennen joulua tai vielä aikaisemmin.
Ne on ihan hyvänmittaiset sokerille. Jos olet herkkäihoinen, suosittelen sokeria. Jos kovanahkaisempi, voit käyttää noita muitakin.