WTF! Lapsen koulun kevätjuhlassa luokka aikoo esittää yhteislauluna Sannin "Että mitähän vittua"
Kommentit (39)
Sanopa koulu, niin tullaan porukalla katsomaan!
Olisiko Jakomäen ADHD- erityisluokka kyseessä? Täyspäinen koululainen ei itse haluaisi tuota esittää nimittäin...
:) Minkä ikäiset? Itse olen ollut ihailemassa kun yhtenä keväänä 6. luokkalaiset lauloi ja tanssi sen Nygårdin "Tytöt tykkää" -biisin. On toi Sannin biisi kuitenkin parempi... siis biisinä.
Rehtorihan siinä ottaa hirveän riskin.
Kun kuuntelee nuorten puhetta, niin v-sana on ihan yleisessä kielenkäytössä. Surullista, mutta arkipäivää. Toisaalta, miksi ihmiset takertuvat siihen kirosanaan ja biisin sanoma jää varjoon?
Meidän tytön koulussa laulavat Antti Tuiskun Pyydä multa anteeks kunnolla:) Vähän siinä hikeä pyyhin aluksi otsalta, mutta nykylapset kasvaa niin nopeasti:)
No ai kamala. Vuosikaudet näytelmiin, esityksiin ja taiteeseen on kuulunut niin hankalat aiheet kuin voimasanatkin. Kyllä siinä vittu-sana sanotaan, mutta niin kyllä sanotaan todella monessa muussakin biisissä.
En itse jaksaisi närkästyä asiasta, se on kuitenkin biisi joka radiossakin soi joka kolmantena kappaleena.
Käytäthän itsekin samaa kieltä? WTF?
Meillä nuo laulavat We are the Worldin ja suvivirren. Kyllä vain, vielä löytyy sellainenkin peruskoulu, missä veisataan suvivirsi.
Ja laulun sanat on tarkoitus heijastaabvalkokankaalle, jotta yleisö voi laulaa mukana. ap
Että mikähän vittu tämä tällainen koulu on?
Somekampanja pystyy ja reksille kenkää.
Kas kun eivät pane laulamaan laulua "Me halutaan olla neekereitä".
Rehtori tietää asian eiköä suosittele laulamaan ko. kappaletta. Hän kuitenkin sanoo, että hänen valtuutensa eivät riitä kieltämään kappalevalintaa, koska Suomessa taiteessa on ilmaisunvapaus ja sen ennakkosensuuri on lainvastaista.
Rehtori on oikeassa ennakkosensuurin suhteen, viisas ja hyvä rehtori. Mitenkä luulisitte nuorison sen ottavan, jos heitä kiellettäisiin ilmaisemasta itseään yhden vittu-sanan takia? Ja yleensä kevätjuhlat tehdään oppilaiden kanssa, oppilaiden mielipiteet huomioon ottaen. Kyllä tässä täytyy nyt kukkahattutätien kestää ja kärsiä hiljaa.
Meidän kevätjuhlaesityksemme vuonna 1991 oli Kikan "Sukkula Venukseen". :)
Ala-asteen lapset soittivat pienorkesterilla-nokkahuilut etc.rytmisoittimia Marraskuu-kaljakorit kilisee ja huoneeni mä sotkin etc.Huvittaa vieläkin, esitys ei huono.Sanoja en kunnolla muista, lapset jo nelikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kevätjuhlaesityksemme vuonna 1991 oli Kikan "Sukkula Venukseen". :)
Voi surkuhupaisuus!
0/5