Moottoripyöräliikkeeseen töihin?
Onko kenelläkään käsitystä millaista palkkaa moottoripyöräliikkeen myyjä saattaisi saada? Muuten mielipiteitä ko. työstä? Hakisinko varustemyyjän paikkaa?
Kommentit (9)
exällä oli pyörä useamman vuoden ja yhdessä reissattiin. Tekniikkatietous mulla on nolla. Muita mielipiteitä?
Se on plussa.
Lisäksi jos olet joskus myynyt vaatteita, sekin jo auttaa.
Ja kyllähän jos kiinostusta on, niin kyllähän pääset aiheeseen sisään, jos vaan haluat.
Teitkö jo täydellisen analyysin mun taidoistani näiden kolmen kirjoittamani viestin perusteella?
Liikkeenharjoittajat usein moottoripyöräharrastajia, joiden mielestä pyörien " koeajo" koko kesäkauden on paljon mukavampaa kuin töiden teko. Bisneksentekotaidosta ei ole tietoakaan - harrastellaan.
Töitä yleensä vain puolet vuodesta, porukka lomautetaan kauden päätyttyä.
Palkanmaksu saattaa olla heikoilla kantimilla.
Naisille aika vaikea ala - kyse ei ole tiedoista, taidoista tai osaamisesta - vaan alan hiukan sovinistisesta luonteesta.
*hommaa hiukan moottoripyörien maahantuojan palveluksessa olevan silmillä katsova*
Sua ei ilmeisesti otettu töihin prätkäliikkeeseen? =D
Mieluummin maahantuojalla kuin jälleenmyyjällä...
Täytyy vielä hiukan korjata sanomisiani: on tietenkin olemassa myös fiksuja ja menestyviä moottoripyöräkauppiaita.
Työntekijäehdokkaan kannattaa hiukan silmäillä ympärilleen liikkeessä, se kertoo jo aika paljon.
Saattaa toi harrastelu pitää paikkansa pienten pajojen kohdalla, mutta kyllä isot firmat toimii hiukan eri systeemillä. Ja naisiahan nimenomaan toivotaan alalle, ne on järjestään parempia asiakaspalvelijoita. Toi on totta, että talvikaudella töitä ei kaikille riitä.
Tiedätkö touhusta jotain?
Itse en ostaisi myyjältä, joka ei aja tai ole koskaan ajanut ja kokeillut käytännössä erilaisia varusteita, yhtään mitään. Aikamoinen opetteleminen, jos et yhtään tiedä touhusta mitään.
Työnä varmaan ihan mukavaa. Myyntityötä, joka vaatii asiantuntemusta. Asiakkaat voi olla ajoittain...hmm..haaste. ;)