Vierailija

Kannattaisiko lähteä opiskelemaan sosiaali- ja terveyshallintotieteitä? Olen nyt sosionomi ja mietin, että olisiko kaiken vaivan arvoista. Paranisiko työmahdollisuudet ja palkka merkittävästi? Toivoisin vastauksia ihmisiltä, joilla olisi edes jotain tietoa asiasta.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Kannattaa, jos haluat opiskella johtamis- ja organisaatioteorioita, tutkimusten lukemista ja tekemistä, sinulla ei nouse inho pintaan, jos puhutaan sotesta. Opinnot antavat hyvän pohjan ymmärtää nykypäivän toimintaympäristöä sote-maailmassa. Työllistymismahdollisuudet paranee jos haluat tehdä töitä asiantuntija- ja johtotehtävissä, mutta potentiaalisia työpaikkoja on vähän, sillä koulutuksesta ei valmistu varsinaiseen ammattiin.

Vierailija

Kiitos vastaajalle. Juuri tuollaiset asiat minua kiinnostavat, mutta näin "aikuisiällä" ei olisi enää järkevää opiskella jotain vain kiinnostuksen vuoksi. Haluaisin voida luottaa siihen, että ponnistelu ja uhraukset maksaisivat itsensä takaisin joskus.

Pidän opiskelusta ja tästä alasta, mutta haluaisin tehdä sitä hieman vaativammalla tasolla ja tahtoisin myös itsenäisemmän työnkuvan. Olen miettinyt jo hetken aikaa eri vaihtoehtoja. Sosiaalityöntekijäksi jatkaminen olisi varmasti se suorin ja luonnollisin reitti, mutta palkka ei juuri paranisi. Työn sisältökään ei kyllä houkuttele yhtään. Tällä en halua loukata sosiaalityöntekijätä, vaan annan kaiken kunnian sitä työtä tekeville. Se ei vain ole minun juttuni. Ehkäpä jatkan edelleen miettimistä ja asioiden selvittelyä. Otan kyllä mielelläni vinkkejä vastaan :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Samat ajatukset oli minullakin ja loppusuoralla opinnot jo. En ole katunut päivääkään! T. Äsken vastannut

Vierailija

Vielä äsken vastanneelle. Oletko siis opiskelemassa sosionomista maisteriksi? Miltä työtilanne omalta kohdaltasi näyttää?

-ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.