Nainen, oletko äitiäsi pidempi?
Kommentit (70)
Pituus koostuu useasta geenistä. Pitkässä suvussakin saattaa olla piilevänä lyhytkasvuisuutta aiheuttavia ja mikäli niitä piileviä perii oikealla tavalla tarpeeksi molemmilta vanhemmilta voi olla reippaasti lyhyempi jälkeläinen. Sama pätee toisin päin, on mahdollista kasvaa koko lähisukuaan pidemmäksi. Tässä ei ole mitään noita ihme sääntöjä mitä joku aiemmim höpötti, että olisit todennäköisesti samaa sukupuolta olevaa lyhyempää vanhempaa pidempi. Se on ihan päästä heitetty juttu. Meillä on koko perhe äitiä pidempi.
Tasan saman pituinen eli 160 cm. Isäni oli kuulemma tosi lyhyt mieheksi, en ole tavannut.
Sori, kun tuppaudun, mutta olen mies ja äitiäni lyhyempi. Miten tässä näin kävi? Molemmat vanhempani on keskimittaisia, samoin sisarukset.
Olen 3cm pidempi. Tyttäreni on minua 5cm lyhyempi.
Karseeta kun monet ovat äitiään pidempiä. Uudet sukupolvet suomalaisnaisia tuntuvat aina olevan vähemmän viehättäviä kuin edelliset...:(
Vierailija kirjoitti:
Karseeta kun monet ovat äitiään pidempiä. Uudet sukupolvet suomalaisnaisia tuntuvat aina olevan vähemmän viehättäviä kuin edelliset...:(
Noh noh, kyllä muakin harmittaisi olla joku 160cm persjalka :')
Olen sentin pidempi. Jäin kolme senttiä ennusteesta.
Olen kolme senttiä pidempi (165), mutta kumpikin tyttäreni minua 6 senttiä lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 5cm lyhyempi, minä 163cm, tyttäreni on minua 8cm pitempi ja poikani 9cm. Lasten isä taas on hurjan pitkä mieheksi 176cm.
Öh? Miesten keskipituus on n. 180 cm. Minulle 176 cm pitkä mies on hurjan lyhyt mieheksi.
T. Nainen 176 cm
Äiti 174, minä 182. Äidin pituuskasvua taidettiin kyllä jotenkin hidastaa teini-iässä, joten geneettisesti olisi pidempi... Isä on 193.
Olen. Mutta geenit selittävät vain 25% pituudesta. Loppu tulee elinoloista: ravinnosta, liikunnasta jne. Ja tuleehan niitä geenejä isältäkin :-)
Isäsi olisi kylläkin naisena 156.5 cm, eli oot tavallaan molempia vanhempiasi pidempi.