Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, osaako kukaan puhua ruotsia?

Vierailija
23.02.2006 |

Tarvitsen apua! Käyn iltalukion ruotsin kurssia ja nyt tehtävänä on kirjoittaa kymmenen lausetta omasta unelmamatkasta. Olen saanut tämän verran aikaiseksi:

Jag viljar gå i Italia. Jag älskar Italia. Italia är en jättebra färg.

Ihan oikeasti, apua!!! Tämä on todella vaikeaa koska en osaa ruotsia tasan yhtään, yläasteesta on aikaa ja sen vähän mitä silloin opin olen unohtanut :(

Kiitän kovasti jos joku voi edes sanoa onko nuo lauseet oikein vai päin mäntyä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarvitsen apua! Käyn iltalukion ruotsin kurssia ja nyt tehtävänä on kirjoittaa kymmenen lausetta omasta unelmamatkasta. Olen saanut tämän verran aikaiseksi:

Ihan oikeasti, apua!!! Tämä on todella vaikeaa koska en osaa ruotsia tasan yhtään, yläasteesta on aikaa ja sen vähän mitä silloin opin olen unohtanut :(

Kiitän kovasti jos joku voi edes sanoa onko nuo lauseet oikein vai päin mäntyä?

Ehkä hitusen päin mäntyä. Se on Jag vill ei viljar, ja jos käytät verbiä gå, on kyseessä lähtökohtaisesti kovasti pitkä matka, se kun tarkoittaa, että olet menossa kävellen. Italiaa voi rakastaa, siinä ei mitään vikaa. Mutta että Italia on tosihyvä väri? Kai teillä on oppikirjoissa jotain malleja, joista saisi ideaa hyvistä lauseista?

Vierailija
2/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Jag skulle vilja åka till Italien. Jag älskar Italien.

Mitä tarkoitat tuolla vimpalla lauseella????? Tuohan tarkoittaa että " Italia on tosi hyvä väri!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE on sitten ITALIEN ei Italia... på svenska alltså.

t. ruotsin kääntäjä

Vierailija
4/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klimaten där är jättebra. Huvudsakligen viljar ja ser konsten. Likaså dom har där en lång kultur och historia.

Vierailija
5/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag vill åka till Italien. Jag älskar Italien. Det är ett jättebra land.

On periaatteessa oikeen mutta vähän töksähtelee. Ap, luuletko että olisi uskottavaa että sinä olet onnistunut luomaan nuo lauseet.

Vierailija
6/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on Soneran laajakaista niin kirjaudu tunnuksillasi Soneran sivuille ja valitse sieltä MOT sanakirja. On aivan loistava! Sen avulla et voi epäonnistua!

Vierailija
7/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kyllä muistamaan vaikka ruotsin sanakirjan ulkoa, mutta eri asia soveltaa sitä sitten " oikeassa" tilanteessa, eli lauseita en oikein osaa itse tuottaa. Yleensä saan kokeesta hyviä numeroita em. kyvyn takia.

Kiitos niille jotka auttoi! -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan