Apua! Vaihdevuodet 45-vuotiaana?
Kommentit (13)
Mene äkkiä lääkäriin, saat hoidon tuohon sairauteen!!
Kyllä voi. Tai sitten olet raskaana. Tiedän tapauksen, jossa suunnilleen sinun ikäisesi nainen luuli, että vaihdevuodet alkoivat, mutta se olikin raskaus. Keskimääräinen ikä on 51, mutta akahaarukka vaihtelee 45-55 vuoden välillä, sanoo sekä Terveyskirjasto että Wikipedia.
Mulla alkoi 43-vuotiaana ja nuoremmistakin olen kuullut. Hormonia kehiin vaan.
Mä sain 45vuotiaana gyneltä, sellasen vaihdevuosi kirjasen. Siinä luki, että naisen vagina voi masentua vaihdevuosista. Oon jo 5v yrittänyt pitää pimppini pirteenä, vaihdevuosista huolimatta:)
Miten vartalosi oirehtii? Itselleni ikäistäsi jotain vuosi pari eteenpäin tuli kuumat aalllot, olin ihmeissäni. Annoin aaltoilla ja keskityin muuhun elämään. Mitään hormonihoitoja tarvi.:D
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi 43-vuotiaana ja nuoremmistakin olen kuullut. Hormonia kehiin vaan.
Hormonit hoidetaan rasvaa syömällä.
Voi alkaa. Mulla tuli ensioireet 41-vuotiaana. Heräsin öisin umpihiessä ja pulssi korkealla. Joka toiset kuukautiset oli huomattavan niukat jne. Luulen, että kilpparin vajaatoiminta aiheutti aikaiset vaihdevuodet, kun suvun naisilla ne on yleensä alkaneet vasta viisikymppisenä.
Muuttuuko hormonitoiminta niin paljon, että läheisyys ei enää kiinnosta? Tuntuu nimittäin nyt siltä. Ihan kuin olisin muuttunut yhdessä yössä. Onko mahdollista?
Aikaisin? Mä olen 33 ja vaihdevuodet alkoivat. Kuukautiset loppuivat ja kuumat aallot saapuivat. Ei naurata yhtään. Harmaita hiuksiakin jo löytyy.
Sun pimppi on varmasi masentunut. Hymyile sille aamusin ja käykää pitkillä metsälenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko hormonitoiminta niin paljon, että läheisyys ei enää kiinnosta? Tuntuu nimittäin nyt siltä. Ihan kuin olisin muuttunut yhdessä yössä. Onko mahdollista?
Voi