Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten kasvatus?

Vierailija
17.05.2016 |

Leikkasin siiliksi koska hiukset oli niin ohuet liurut ja paskassa kunnossa ja kyllästyin niihin... Mitkä ruoka-aineet esimerkiksi on hyviä hiuksille? Käytän tällä hetkellä Erittäin hienoa suomalaista shampoona koska silikonit ja muu roska latistaa hiuksia inhottavasti. Ostin myös avokado-sitruunaöljyn ja laitoin sitä eilen hiuksiin, hiukset oli ihanan pehmeät ja hyväkuntoiset suihkun jälkeen :3 Syön myös biotiinia mutten tiedä vaikuttaako se mitenkään... Olen niin kateellinen kaikille joilla on paksut ja hyväkuntoiset hiukset :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup, voiko näille tehdä mitään :(

Vierailija
2/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin (esim. mulla) oliiviöljysaippua tekee hiuksista kuohkeammat, mutta ei se niitä hiuksia paksunna. Saippua pitää huuhdella tosi huolellisesti pois hiuksista. Mulla on paksut hiukset, mutta sampoo tekee hiukset liiskaisiksi. Et saa millään tuotteilla ohuista hiuksista paksuja, mutta laittamalla saa tietenkin sitä illuusiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Onkohan sullakaan kaikki kotona? Tyyppi leikkaa kaikki hiukset pois kun ne on ohuet lirut... Ei saatana. Ei sulla käynyt mielessä, että hiusten paksuus tai ohuus on synnynnäinen ominaisuus etkä voi millään vitun shampoilla tai lisäravinteilla muuttaa asiaa? Hiustensiirto tai jotkut lisäkkeet on varmaan ainoa konsti.

Vierailija
4/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Onkohan sullakaan kaikki kotona? Tyyppi leikkaa kaikki hiukset pois kun ne on ohuet lirut... Ei saatana. Ei sulla käynyt mielessä, että hiusten paksuus tai ohuus on synnynnäinen ominaisuus etkä voi millään vitun shampoilla tai lisäravinteilla muuttaa asiaa? Hiustensiirto tai jotkut lisäkkeet on varmaan ainoa konsti.

Ei ehkä :D Hetken mielijohteesta otin vain sakset käteen ja vetäsin siiliksi. Jossain on sanottu että hiukset voi kasvaa paksumpana takaisin jos ne leikkaa, tuleepahan testattua tuokin myytti...

Vierailija
5/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini ja muut B-vitamiinit, kalaöljy, D-vitamiini, sinkki, kananmunat, kala jne.

Päänahanhieronta voi auttaa myös.

Mulla kasvaa hiukset nykyään reilu 1.5cm kuussa tai jopa 2cm (olen mitannut...).

Vierailija
6/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä :D Hetken mielijohteesta otin vain sakset käteen ja vetäsin siiliksi. Jossain on sanottu että hiukset voi kasvaa paksumpana takaisin jos ne leikkaa, tuleepahan testattua tuokin myytti...

Voi hyvänen aika. Miten ihmeessä leikkaaminen vaikuttaisi päänahassa olevien hiustuppien määrään? Miksi ihmiset uskovat tällaista sontaa?

Vierailija
7/15 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Miten ihmeessä leikkaaminen vaikuttaisi päänahassa olevien hiustuppien määrään? Miksi ihmiset uskovat tällaista sontaa?

Näitä uskomuksia ja niihin uskojia sitä saa kyllä ihmetellä. Kun ensimmäistä kertaa kasvatin hiuksia pitkiksi, useat ihmiset sanoivat että niitä hiuksia pitää tasata, niin ne kasvaa pitemmiksi. Ei pidä paikkaansa. Hiusten kasvu pysähtyy aina tuonne hieman kainaloita alemmaksi, on kokeiltu. Tässä samassa mitassa hiukset ovat olleet jo lukuisia vuosia, ei ole tasoitettu enää vuosikausiin. Jokaisella ihmisellä on se tietty mitta mihin ne hiukset kasvaa. Olen syönyt lemmikkikaupasta saatavaa biotiinia (samaa tavaraa kuin ihmisille markkinoitu, mutta halvempaa) nyt yli vuoden ja on se tehnyt hiuksista paremman tuntuiset ja näköiset, ja ehkä jopa sentti pari lisää pituutta hiuksiin, mutta taitaa olla kuvittelua :D

Vierailija
8/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mummoni on hiukset pienenä siiliksi vetänyt moniakin kertoja ja sillä paksut hiukset! Syö kalkkia ja vitamiineja, ja hoida hyvin oikeilla aineilla. Jos hiukset ovat huonokuntoiset onko ne kuivat? Parempaa hoitoainetta, tai pidä kauemmin päässä äläkä heti huuhdo. Myös shampoo voi olla väärää sinulle, kokeile vaihtaa. Pitkiä hiuksia kaikki ei edes saa koska hiusten elinikä on lyhyt. (Tippuu ennen kuin kerkeää kasvamaan yli olkapäiden) hiuksia voi saada aineilla tuuheammaksi mutta ei ne siitä paremmaksi oikeasti muutu. Äidilläni myös oli lapsena ja nuorena tosi ohuet hiukset ja paksuni hieman kasvaessa aikuiseksi. Älä myöskään värjää hiuksiasi vaan pidä taukoa kemikaaleista

Vierailija
9/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia satiinityynyliina. Hiukset kuluvat vähemmän siten kun nukut.

Vierailija
10/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan silkki. Ei mitään tekokuitusatiinia. tuli varmaan kiva siili jos saksilla leikkasit :D

Vierailija
11/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten leikkaamisella ei ole yhtään mitään vaikutusta hiusten kasvuun. Ei ole olemassa mitään maagista mekanismia, joka veisi tiedon katkaisusta hiustuppeen. Se ei oikeasti vaikuta.

Vierailija
12/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ihan ok, älä panikoi.

Vierailija
13/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiusten maksimipituus muuttunut aika radikaalisti. Nuorena en saanut niitä kasvamaan edes vyötärölle. Sairastuin vakavasti 26-vuotiaana ja menetin tukkani lääkityksen vuoksi. Sen jälkeen, kun se kasvoi takaisin (paksuus ei muuttunut) pidin vuosikaudet lyhyttä.

Nyt olen 38, hiukset juuri tasattu häntäluumittaan ja kasvavat edelleen tasaisesti. Geenit eivät ole muuttuneet, mutta sairaus on pakottanut elämäntavat säännöllisiksi ja ruokavaliolle. Olen myös lopettanut kaikki käsittelyt ihan viitsimättömyyyttäni. Jollain tekijällä tai niiden yhdistelmällä on vaikutusta.

Vierailija
14/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hiusten maksimipituus muuttunut aika radikaalisti. Nuorena en saanut niitä kasvamaan edes vyötärölle. Sairastuin vakavasti 26-vuotiaana ja menetin tukkani lääkityksen vuoksi. Sen jälkeen, kun se kasvoi takaisin (paksuus ei muuttunut) pidin vuosikaudet lyhyttä.

Nyt olen 38, hiukset juuri tasattu häntäluumittaan ja kasvavat edelleen tasaisesti. Geenit eivät ole muuttuneet, mutta sairaus on pakottanut elämäntavat säännöllisiksi ja ruokavaliolle. Olen myös lopettanut kaikki käsittelyt ihan viitsimättömyyyttäni. Jollain tekijällä tai niiden yhdistelmällä on vaikutusta.

Käsittelyn lopettaminen vaikuttaa. Jos ei föönaa, värjää tai kiharra/suorista hiuksia, niin tottakai ne kuluvat vähemmän ja kasvavat pidemmiksi.

Vierailija
15/15 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaaminen vaikuttaa vain siihen ettei se ohenna hiusta entisestään. Eli perustuu siihen ettei hius ala halkeilee ja tipahtelemaan ennen aikojaan. Hiustuppeen leikkaaminen ei mitenkään vaikuta.

Paksummaksi et hiuksia saa ilman lisäyksiä, mutta hiusten kuntoon voi vaikuttaa. Paljon hoitotuotteita, terveellinen ruokavalio ja vältä käsittelyä esim. värjäämistä ja rautojen/hiustenkuivaajan käyttöä. Käytä lämpösuojaa jos käsittelet kuumalla.

Lisäksi leikkaa huonot latvat ajoissa pois. Se huonokuntoisuus leviää aina ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi