Työkaverin ”yli-innokas” ihastuminen – miten puuttua tilanteeseen?
Aika uusi työkaverini, suunnilleen saman ikäinen noin 35 v. nainen, on jo useamman kerran tullut norkoilemaan työpisteeni vierelle ”keimailemaan”. On vain ihme, että tissit eivät ole vielä kokonaan pullahtaneet ulos. Muutenkin luo aina välillä liian pitkiä katseita jne. Minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista kiinnostusta häntä kohtaan ja oloni tuntuu vaivaantuneelta ja koko tilanne lähinnä epämiellyttävältä.
Mitä kannattaisi tehdä? Yrittää kiertää kaukaa ja toivoa, että kiinnostus menee jossain vaiheessa ohi vai sanoa suoraan, ettei kiinnosta. Pelkään vaan, että jos otan asian puheeksi, niin työteko hänen kanssaan vaikeutuu.
Kommentit (15)
Tuo on seksuaalista häirintää. Vaihda työpaikkaa ja vaadi naiselta miljoonia.
Riippuu aika paljon, millaista työtä teet ja millaisessa maassa asut. Jos olet töissä alalla, jossa on normaalia pukeutua keimailevammin (esim. baarissa, diskossa, rannalla, uimahallissa tai taiteellisella alalla) tai työskentelet maassa (esim. Venäjällä, Virossa, Bulgariassa jne.), jossa naiset pukeutuvat huomattavasti keimailevammin, niin sinun on vain nieltävä kiukkusi ja käännettävä silmäsi pois niistä tisseistä. Toki voit huomauttaa, että "Hei, varo etteivät tissisi tipu!".
Voithan tehdä asiasta myös vähän huumoria. Parhaiten ehkä toimiikin tilanteen jäähdyttämiseksi vitsailu aiheella, jolloin osoitat että olet huomannut tilanteen, mutta pysyt itse edelleen asiallisen viileänä muussa suhtautumisessasi naiseen.
Ikävää kuinka joillain ei pysy flirtti kevyellä tasolla eikä löydy tilannetajua. Erityisen häiritsevää tuollainen on mielestäni juuri työpaikalla, jossa ollaan kuitenkin tekemässä töitä. Toisille työpaikka on kuitenkin iskuareena, jossa pelataan ties kuinka vauhdikkaita pelejä. Puhuisin jopa sairaudesta näiden kohdalla, jotka ovat - ja yleensä vuorotellen jokaisen - kimpussa hyvin suorasukaisesti. Jonkunlainen riippuvuus kyseessä.
Suosittelen välttelemään häntä. Kun nyt iän mainitsit, niin mietin, että minä voisin periaatteessa olla tuo työkaverisi. Olen tahtomattani flirttaileva luonteeltani, tissejäni en kylläkään suoranaisesti esittele. Oma, miespuolinen työkaverini vaikuttaa välillä kiusaantuneelta seurassani ja välttelee katsettani kun menen juttelemaan hänen työpisteelleen. Sitten kun alan tietoisesti välttelemään häntä, niin hän suuttuu eikä myöskään pysty olemaan viestittelemättä minulle. Olen tulkinnut sen niin, että hän on kenties minuun vähän ihastunut.
Miksi sinua niin paljon häiritsee työkaverisi käytös? Oletko itse varattu? Kehotan tosissaan välttelemään kl. Työkaverin seuraa, kyllä hän siitä ymmärtää viestin.
Jos nainen luulee että olet vapaa ja kiinnostunut? Varmin keino itsellä on ollut omasta puolisosta puhuminen, niin on loppunut muutamat yritykset. Muuten vaan kylmä suhtautuminen ja ettei turhaan vietä aikaa niin, että nainen voi tulkita päässään jotain tunteita toisellekin. Älä käy lounaalla, kahvitauolla tms yhtä aikaa, osoita ettet pidä naisesta. Sattunut kohdalle näitä.
Paasaat isoon ääneen VAIMOSTA ja kuinka aiotte viettää IHANAN ja KIIHKEÄN viikonlopun ja tuskin maltat odottaa. Muistutat myös kuinka paljon RAKASTAT vaimoasi ja et voisi kuvitellakaan ELÄMÄÄ ilmsn häntä. Jos ei oo vaimoa niin tyttöystävästä sitten.☺
Siitä on useita tutkimuksiakin, että miehet tulkitsevat naiset flirttaileviksi, vaikka nainen olisi neutraali. Eli mieti, keimaileeko nainen oikeasti vai onko se vain sinun päässäsi ennen kuin alat tekemään mitään peruuttmatonta.
Olenkohan minä tuo flirttailija? 😀 Tosin minulla on niin pienet rinnat että niiden on mahdotonta pullahtaa ulospäin. Tosin minun työkaveri luo kyllä minuunkin pitkiä katseita. Ne on kyllä ihania.
Paras tapa päästä naisesta eroon ilman että hän menettää kasvojaan on se että puhuu kokoajan ihailevasti vaimostaan. Jos vaimoa ei ole niin jostain keksitystä ihastuksesta.
Sano ensi kerralla, että anteeksi mutta minun pitää keskittyä työhöni enkä ehdi juttelemaan. Toista tarvittaessa. Työasiat hoidat tietenkin hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on useita tutkimuksiakin, että miehet tulkitsevat naiset flirttaileviksi, vaikka nainen olisi neutraali. Eli mieti, keimaileeko nainen oikeasti vai onko se vain sinun päässäsi ennen kuin alat tekemään mitään peruuttmatonta.
Allekirjoitan tämän. Olen iloinen ja huumorintajuinen ja valitettavasti olen joutunut huomaamaan että miehet ottavat tämän flirttailuna vaikka käyttäydyn täsmällisen samoin myös naisseurassa. Kun huomaan että joku mies innostuu liikaa joudun ottamaan etäisyyttä ettei luule olecani kiinnostunut.
Ap itse? Oletko mies vai nainen? Ikä?
Työkaverini luultavasti tietää, että olen eronnut muutama vuosi sitten, jos hän on joltain muulta työkaverilta sitä kysynyt. Annoin jo aikaisemmin ohimennen ymmärtää, että olen parisuhteessa, mutta tästä voisin painokkaammin kyllä sanoa uudestaan (vaikka en siis oikeasti ole suhteessa). Yritän nyt myös ottaa (vieläkin) etäisemmän asenteen häntä kohtaan ja välttää yhteisiä tilanteita vedoten työkiireisiin jne., vaikka tätä olen jo jonkin verran yrittänytkin tehdä. Hän on ollut aika lyhyen aikaa meillä töissä ja olen mm. osittain perehdyttänyt häntä, joten en voi kuitenkaan kokonaan lopettaa työntekoa hänen kanssaan. Luulen, että kyseisen henkilön kohdalla vitsailut eivät oikein auta ja että huumori voi jopa pahentaa tilannetta, koska vähän tuntuu siltä, ettei hän oikein ymmärtäisi tai haluaisi ymmärtää sitä oikealla tavalla.
Joku kirjoitti, että olen ehkä tulkinnut häntä väärin. Yleensä minulla on kuitenkin ollut melkein niin päin, että en ole tajunnut toisen flirttiä ellei se sitten ole ollut ihan avointa. Tässä tapauksessa sokeakin sen kyllä huomaa. Muutenkin luulen, että sitä helpommin tulkitsee toisen käyttäytymistä flirttailevaksi, jos on itse kiinnostunut, mitä en siis nyt ole.
Joku kysyi myös, miksi hänen käytöksensä häiritsee minua. Olen töissä avokonttorissa ja ne tilanteet ovat aika rasittavia, kun muutamat muut seuraavat tilannetta ja naljailevat jälkeenpäin kahvitunnilla (ihan kuin minun pitäisi olla tilanteesta jotenkin iloinen). Vaivaantunut olo tosiaan itselle vaan tulee. Töitäkin pitäisi tehdä, eikä joutua seuraamaan jotain ihme teerenpeliä. Toisaalta en myöskään haluaisi loukata häntä. Niin, ja mies olen.
Ap
Et ota puheeksi, mutta ole viileän asiallinen, puhu vain työasioista hänen kanssaan. Tajuaa, jos ei ihan sosiaalisesti onneton..